معرفی 8 انواع گل لاله، تکثیر، نماد و روش‌ نگهداری آن + عکس | flowercitydesign

شکوفایی مجله خبری شهر گل لاله از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است. دو نوع لاله در طبیعت وجود دارد لاله خودرو و لاله‌های پرورشی که گل‌های لاله خودرو جام گل کوچکتری دارند. گل‌های لاله ساده، منفرد و گاهی گل‌های آن‌ها پرپر هستند و هر ساقه دارای یک تک گل است. برگ‌های لاله بلند و شمشیری شکل و به رنگ سبز مایل به خاکستری است. لاله در تنوعی از رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و نارنجی دیده می‌شود. گل لاله با نام علمی Tulipa spp و نام انگلیسی Tulip گیاهی پیاز دار از خانواده سوسنی‌ها است.

  • در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید.
  • از گل لاله در تولید کرم‌، لوسیون، روغن و عطر استفاده می‌شود.
  • کمترین اندازه محیط سوخ جهت گلدهی ۱۲-۱۱ سانتی متر است.
  • بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید.

در آب و هوای گرم تر، جایی که آنها به صورت یکساله رشد می کنند، چاله ای در محل پیازه ها حفر کنید، آنهارا از خاک بیرون آورده و دور بریزید. این نوع لاله در اواخر بهار یک گیاه ممتاز و منحصر به فرد برای کاشتن در باغ و فضای باز است. حدود 5 سانتی متر، سنگ/شیشه بریزید وسپس پیاز را دقیقا روی آن قرار دهید. این کار به این جهت انجام می‌شود که سنگها خود پیاز را خارج از آب نگه دارند، در عین اینکه رطوبت را به آن منتقل می‌کنند. در سالهای اول، لاله‌های جوان فقط برگ تولید خواهند کرد.

بذر گل شاهپسند

اگر شما نیز تا به حال تجربه خرید پیاز گل را نداشته اید و از ویژگی ها و مشخصات پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression مرغوب سردر نمی آورید، به نکات زیر توجه کنید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. تکثیر گل لاله را می‌توان به وسیله سوخ‌های کوچکی که از سوخ اصلی به وجود می‌آیند، انجام داد.

کود مناسب

تلفیقی از دانش بومی و تکنولوژی جهت رشد متعادل گیاه را با کود آوری تجربه کنید. نیاز رطوبتی بالایی ندارد و رطوبت نسبی منزل برای رشد و شکوفایی گیاه کافی است. ارقام پرپر به علت زیبایی گل و طولانی بودن دوران گل دهی برای آپارتمان بیشتر مورد توجه می باشند.

http://brillianceblog.ir

لاله به نور زیادی نیاز دارد ، مخصوصا در زمان گلدهی. پس اگر درون منزل نگهداری میکنید ، پرنورترین مکان را برای این گل زیبا انتخاب کنید؛ به عنوان مثال کنار پنجره جنوبی مکان مناسبی است. در صورت مشکوک بودن به سوختگی لاله، کاملا خاک اطراف پیازه را هم حفر کرده و به همراه پیازه دور بریزید.

کاشت پیاز گل لاله ایرانی در گلدان و باغچه: