نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | flowercitydesign

بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید. بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد. بومی مناطقی با بهار کوتاه ، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستانهای طولانی و خشک است. زمانی که ریشه ها رشد شروع به رشد کردند باید نیاز سرمایی این پیازها بر طرف شود تا ساقه توانایی بلند شدن و گلدهی را داشته باشد.

بررسی اجمالی گل لاله

در روش دیگر، می توان در پاییز سوخ لاله را در گلدان کشت کرد و روی آن را با ماسه پوشاند که در این حالت در دمای خنک ریشه ها رشد می کنند. هر چه گیاه رشد می کند باید مقدار بیشتری ماسه روی آن ریخت. هنگامی مایا هستیم گیاه به گل برود ماسه را از روی گیاه برمی داریم و به محل گرمتر در گلخانه سرد منتقل می کنیم که در این صورت پس از چند روز گل می دهد. چون در این مدت ریشه ها تشکیل شده و برگ ها نیز به صورت تاریک روییده رشد کرده اند و کافی است که با نور مواجه شود تا ساقه گلدهنده فعالیت خود را آغاز کند. در اولین قدم برای کاشت این گیاه باید پیازها را به مدت 5 دقیقه در محلول قارچکش کاپتان و سم کاربندازیم غوطه ور کنید. این عمل منجر می شود که بیماری های قارچی احتمالی موجود در پیازها از بین برود.

سوالات متداول نگهداری گل لاله

و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. کمترین اندازه محیط سوخ جهت گلدهی ۱۲-۱۱ سانتی متر است. سوخ های سالم دارای شکل و اندازه استاندارد واریته بوده، پوست خارجی آنها سالم و چسبیده به سوخ است.

http://brillianceblog.ir

مجله خبری شهر گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد. اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد. گل لاله عباسی برای رشد ایده آل به آبیاری بیشتری در مقایسه با گیاهان فضای باز نیاز دارند.

  • و بدلیل شباهت گل‌های آن به نیلوفرآبی به لاله نیلوفر آبی معروف شده است.
  • برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید.
  • برای سبک شدن خاک می‌توانید به آن مقداری ماسه و شن اضافه کنید.
  • در فصل رشد گیاه می توانید از کودهای گلدهی و کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید.
  • تکثیر این گل هم می تواند از طریق بذر و هم ازطریق کاشت پیاز انجام شود.

در زمستان های سرد جهت جلوگیری از پوسیدگی و یخ زدگی پیازها، آن را از خاک درآورد و در انبار نگه دارید. زمانی که پیازها را از خاک در آوردی اطراف آنها را تمیز کنید. توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود. جهت انبار کردن از گلدان ها و یا ظرفهای پلاستیکی استفاده نکنید. ما در تیم تولید محتوای سایت آکادمی علی ولی در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه گل آرایی و راه‌های کسب درآمد از آن را برای شما فراهم کنیم. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد.

کاشت پیاز گل لاله ایرانی در گلدان: