پیاز گل لاله رنگارنگ + آموزش کاشت کهکشان بذر فروش انواع بذر گل و گیاه | flowercitydesign

و دقیقا نمی مجله خبری شهر گلیم بگوییم پیازی که بدست شما می رسد چه رنگی است. اما ممکنه امسال به گل نروند اما در سال آینده قطعا به شما گل خواهند داد. لال همچون پیکره‌ای نمادین از امید و استقامت همیشگی و گیاهی نمونه و مثال زدنی است.

  • کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود.
  • تا خشک نشود.پس از سبز شدن پیازهای لاله ابیاری باید به گونه ای باشد که سطح خاک خیلی خشک نشود.
  • آنها اغلب دارای یک لکه رنگی متفاوت در قاعده ساق پا ها (گلبرگ ها و کاسبرگ ها) در داخل هستند.
  • سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید.

گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. از جمله آفات و بیماری های مهم گل لاله عباسی می توان به بیماری های لکه برگی، زنگ، پوسیدگی ریشه، شته و حلزون اشاره کرد. در صورت مشاهده علائم آفات و بیماری‌های قارچی بهتر است که از سموم مناسب برای درمان گل لاله عباسی استفاده نمود. در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست.

روش تکثیر گل لاله در باغچه

به طوری که خاک آن همواره مرطوب باشد ولی خاک خیس نماند. پس بهتر است این پیازها در خاکی غنی و سبک کاشته خاک هایی که دارای مقدار مساوی ازت- فسفر – پتاسیم هستند مناسب می باشد. هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است.

کود دهی گل لاله:

اگر در منطقه ی شما بارش مداوم برف و باران وجود دارد، نیازی به آبیاری نیست اما اگر بارندگی وجود ندارد، خاک را تا قبل از یخ زدن زمین و سردشدن هوا، هفته ای یک بار آبیاری کنید. شود.ارقام لاله باگلهای صورتی ارغوانی و قرمزدر مقایسه با ارقام زرد و سفید به بیماریهای ویروسی مستعدتر هستند. شته یکی از اصلی ترین عوامل شیوع بیماریهای ویروسی است که باید از فعالیت آن در اطراف گیاهان لاله جلوگیری شود.

خاک مرطوب منجر به قارچ و بیماری می شود و می تواند پیازها را پوسیده کند. برای تقویت زهکشی سریع پوست درخت کاج، شن یا هر ماده زبر دیگری را به خاک اضافه کنید. کاشت بذر مدت زمان زیادی(حدودا 5 سال) می‌خواهد و معمولا در منزل انجام نمی‌شود. این روش برای تولید واریته‌های جدید گل لاله کاربرد دارد. برای سبک کردن خاک می توانید از ماسه و شن استفاده کنید. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت می باشد.

http://brillianceblog.ir