صرافی کوکوین(Kucoin) چیست؟

سپس با استفاده از دایره سبز و جلو بردن آن، مقدار پولی(تتر) که میخواهید وسط بگذارید را مشخص کنید و سپس دکمه ی Buy ETH (خرید تریوم) را کلیک کنید. حساب شما آماده خرید و فروش ارز های دیجیتال در این پلتفرم می باشد. در صرافی Coinex، سه سطح کاربری برای حساب افراد وجود دارد. پشتوانه صرافی Coinex، استخر ماینینگ ViaBTC است که یکی از بزرگترین استخرهای ماینینگ دنیا است. وارد کردن کد معرف اختیاری است. پس از وارد کردن موارد خواسته شده در فیلدهای خالی، دکمه Next را فشار می دهیم و به صفحه بعدی وارد می شویم. یکی دیگر از روشهای رسیدن به بخش Transfer از مسیر Asset در نوار پایینی در صفحه اصلی اپلیکیشن است. این سایت همچنین برندهای رمزنگاری معروف مانند CoinDesk و Binance را در لیست خود قرار داده است.

صرافی کوینکس یکی صرافی های بین اللملی می باشد که از سال 2017 شروع به کار کرده است. صرافی ایرانی که با آن کار میکنیم، نوبیتکس است. این صرافی مزایای بسیاری دارد که بهتر است قبل از شروع به سرمایه گذاری و خرید ارز در آن، از آنها اطلاعات داشته باشید. نکته مهمی که باید قبل از خرید بیت کوین از صرافی کوکوین در نظر داشته باشید این است که کوکوین محدودیتها و تحریمهایی علیه کشورمان اعمال کرده و شما برای ثبت نام و خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی، بایستی از آی پی ثابت برای کوکوین استفاده کنید. بنابراین به نظر میرسد که کوینکس از سوی ایران فیلتر شده است. اما در حال حاظر حجم معاملات صرافی بایننس بسیار بیشتر از صرافی کوینکس میباشد.

صرافی بایننس بیش از دویست آلتکوین را پشتیبانی میکند.

اما نگران نباشید. صرافی کوینکس هر روز در حال پیشرفت است. این کار برای آن است که صرافی مطمئن شود شما انسان هستید و نه یک ربات برنامهنویسیشده. با جستجو در تلگرام با کانالهای متعددی برای آموزش کار با صرافی کوکوین مواجه میشویم. اما امکانی که کوینکس برای کاربران خود فرآهم کرده است این است که با خرید از پکیجهای VIP میتوانید این کمیسیون را به صفر برسانید. بایننس یکی از صرافیهایی است که بیش از دویست رمز ارز را پشتیبانی میکند. صرافی بایننس بیش از دویست آلتکوین را پشتیبانی میکند. از آن جایی که تعداد این ارزها بسیار بالا است؛ صرافی که بتواند از بسیاری از آنها پشتیبانی کند محبوبیت بیشتری به دست میآورد. صرافی کوینکس یکی از صرافی های مناسب برای استفاده ایرانیان است البته ابهاماتی درباره ی استفاده و امنیت آن وجود دارد. کوینکس مزایای بسیاری دارد که منجر به محبوبیت آن نزد کاربران شده است. با توجه به اینکه کاربران بیشتر به بایننس اعتماد کردهاند اما بایننس در بسیاری از موارد با انتشار اخباری که در لحظه تولید میشوند اعتماد آنها را خدشه دار کرده است؛ میتوان انتظار داشت در آیندهای نزدیک حجم معاملات در کوینکس از بایننس پیشی بگیرد.

صرافی کوینکس یا بایننس هر کدام معایب خاص خود را دارند.

بنابراین در صورتی که از روند بازار اطمینان کافی ندارید میتوانید با ثبت سفارش استاپ لیمیت از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. در انتها روی تیک قبول شرایط و ضوابط کلیک کرده و روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک نمایید. بعد از نصب برنامه مورد نظر که در پایان آموزش نصب و راه اندازی آن را نیز توضیح خواهیم داد QR نمایش داده شده را با بارکد اسکنر در Authenticator اسکن کرده و وارد کنید یا به صورت دستی عبارت انگلیسی اشاره شده در تصویر زیر را کپی کرده و در برنامه Authenticator طبق راهنمایی هایی که در ادامه همین مقاله است وارد نمایید، سپس کد تایید دو عاملی را در فیلد خالی تصویر زیر وارد نمایید و در پایان روی گزینه ” بعدی ” کلیک نمایید. در مورد کانال تلگرامی بایننس 115 هزار عضو دارد اما اعضای کانال کوینکس 5000 نفر است.

۱۰. کد نمایش داده شده در اپلیکیشنAuthenticator برای حساب افتتاح شده در کوینکس را در کادر طبق تصویر زیر وارد نمایید. جهت انجام این کار باید از نوار بالایی سایت روی گزینه ” حساب ” کلیک کرده و زیر گزینه ” تنظیمات حساب ” را انتخاب نمایید. بنیانگذران کوکوین یعنی Michael Gan و Eric Don افرادی هستند که قبل از کار بر روی Kucoin، تجربه و سابقه دیگری نیز بر روی پروژههای Ant Financial و iBOX PAY داشتهاند. در سایت رسمی صرافی کوکوین از موسسان و افرادی که در حال حاضر در کوکوین مشغول فعالیت هستن اسم برده نشده. از معاملات 392 کوین در حال حاضر پشتیبانی می کند. تفاوتهایی که از تعداد رمز ارزهای مورد پشتیبانی گرفته تا حجم معاملات گسترده میباشند. ژاپن یکی از کشورهایی است که این ارزها را پذیرفته و در آن استفاده از انواع ارزهای دیجیتال رواج دارد. در سمت راست، فهرست سفارشات (Order Book) قرار دارد و دقیقاً زیر اوردر بوک میتوانید انواع مختلف سفارشهایی که میتوانید باز کنید را ببینید.

بالا بردن امنیت حساب به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا مطمئن شوید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی نداشته و نمی تواند ارزی را برداشت یا وارد کند. ۵- Immediate or Cancel: یعنی سفارش شما، مقدار ارزی که خریداران یا فروشندها در قیمت تعیین شده ما قرار دادند خریداری یا فروخته بشه. برای قرارگرفتن در سطح دوم یا بیسیک، باید گذرنامه اسکن شده یا مدرک دیگری برای تعیین هویت خود ارائه کرده و به صورت آنلاین آن را در سایت صرافی بارگزاری کنید. یک جوک، تصویر و یا هر چیز دیگری که در فضای مجازی در میان کاربران محبوبیت پیدا می کند می تواند الهام بخش تولید یک میم کوین باشد. به طور کلی هر ارز دیجیتالی که بعد از بیت کوین منتشر شده باشد را آلتکوین میگویند.

تاکنون بیش از ۸ میلیون کاربر از ۲۰۷ کشور و منطقه جهان در این صرافی ثبت نام کردهاند و همین موضوع باعث شده تا آنها مدعی شوند یکی از هر ۴ هولدر ارز دیجیتال در KuCoin ثبت نام کرده است. نکته قابل توجه این است که آنها با Blockchair و بیت کوین (Bitcoin) مشارکت دارند. صرافی کوینکس یا بایننس هر کدام معایب خاص خود را دارند. صرافی کوینکس یا بایننس هر دو صرافیهای مشهوری هستند که در بسیاری از موارد با یکدیگر تفاوت دارند. این صرافی ادعا میکند از هر چهار کاربر فعال در حوزه کریپتو کارنسی، حداقل یک نفر از آنها، در صرافی کوکوین فعالیت دارد. Open Orders: در این بخش سفارشاتی که هنوز فعال نشده اند را مشاهده میکنید. در حالی که برای دریافتها کارمزد نسبتا مناسبی پرداخت میکنید. در عکس بالا فهرست سفارشات فروش بیت کوین در ازای تتر را مشاهده میکنید. کمیسیون برداشت و فروش در صرافی بایننس بسیار بالا است.

کاغذ سفید یا وایت پیپر CoinEx Chain به طور رسمی در 28 ژوئن 2019 منتشر شد. شما به طور تصادفی 1 جعبه یا 5 جعبه با جایزه (های) اختصاصی برنده خواهید شد. حجم معاملات این صرافی نیز به زودی بیشتر خواهد شد. در پایان ۱۰،۰۰۰ دلار بین ۱۰۰ تریدر برتر بر اساس حجم معاملات آنها توزیع خواهد شد. CoinEx در دسامبر 2017 تأسیس شد. به این معنا که شما در صورت عدم احراز هویت، میتوانید حداکثر ۱۰ هزار دلار از حساب کاربری خود برداشت کنید. حساب شما افتتاح شده و آماده استفاده می باشد.

از معاملات 392 کوین در حال حاضر پشتیبانی می کند.

تنظیم اهرم یا لوریج (Leverage) در معاملات فیوچرز کوکوین در این مرحله باید یکی از انواع سفارش لیمیت، مارکت و یا استاپ را تعیین کنید. سایر گزینههای بالا و پایین Futures Pro، مرتبط با پنل معاملاتی سادهتر برای کاربران بیتجربه و بدون آموزش قبلی (Futures Lite)، معاملات رودرو با سایر کاربران مشابه با Binary Options که تحت عنوان Futures Brawl معرفی شده است و در نهایت معامله توکنهای چندبرابر شده (Leveraged Tokens) بدون استفاده از بازارهای Futures یا Margin مشابه با سیستم BLVT در صرافی بایننس که ریسک Liquid شدن را از کاربر گرفته و امکان استفاده از اهرم را بدون ریسک بازارهای اهرمدار برای کاربر فراهم میکند. ثبت نام اولیه شما انجام گرفته است اما برای قادر بودن به معامله رمز ارزها ابتدا باید امنیت حساب خود را با اضافه کردن شماره همراه خود یا کد شناسایی دو عاملی 2FA افزایش دهید.

به بسیاری از طرفداران ترید در باینانس همیشه پیشنهاد شده که مراقب بسته شدن اکانت خودتان باشید چرا که نام ایران در قوانین بایننس به عنوان کشورهایی لیست شده که اصلا پشتیبانی نمی شود. به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال که به کاربران جهانی خدمات ارائه می کند، کوینکس همیشه جهانی شدن را به عنوان استراتژی اصلی خود در سایت ایران ارز دیجیتال – iranarzdigital.com – نظر گرفته است. مالکیت ان اف تی متعلق به یک فرد خاص است و امکان جعل یا کپی کردن آن وجود ندارد. احتمال دیگر نیز این است که یک هکر فقط حساب کاربری شمارا هدف قرار داده و پس از دسترسی به رمز ورود شما (اصطلاحاً به این نوع از حملات هکرها، حمله فیشینگ گفته میشود)، داراییهای شمارا به سرقت ببرد.

سپس با صفحه زیر مواجه خواهید شد، می توانید زبان سایت را به فارسی نیز تغییر دهید. صفحه مربوط به استخر KuCoin Earn در صرافی کوکوین باز میشود. در باکس مربوط به ترید، بر روی گزینه Market Order کلیک کنید. بر روی گزینه ” ارسال کد تایید ” کلیک نموده و کد ارسال شده به ایمیل خود را در کادر موردنظر وارد نمایید و روی “بعدی” کلیک کنید. بعد از کلیک روی گزینه مورد نظر برای کد تایید دو عاملی با پیام زیر مواجه خواهید شد که حاوی پیام ” برای امنیت شما، در ۲۴ ساعت بعد از فعال سازی مجدد کد دو عاملی نمی توانید برداشت کنید ” است. به طبع صرافی بهتر است که کارمزد کمتری نسبت به رقبا دریافت کند. کمیسیون برداشت و فروش در این صرافی نسبت به کمیسیون دریافت بسیار بالا است. در این حالت ممکن است به پخش شدن شایعات کمک کند.

در آخرین مرحله آدرس واریز که در واقع آدرس حساب کاربری شما در صرافی می باشد، را کپی کرده و با برنامه، سایت و یا شخص ارسال کننده رمز ارز به اشتراک بگذارید. اگر سؤال یا مطلب خاصی در مورد این صرافی دارید میتوانید نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. در کادر مربوط به “Repayment Rules”، میتوانید قوانین مربوط به بازپرداخت را انتخاب کنید. در این بخش تنها کافیست مقدار ارزی که میخواهید خریداری کنید را مشخص کنید.

کوینکس یک توکن رمزنگاری شده به نام «CoinEx Chain» دارد. در مرحله بعد یک بارکد برای شما نمایش داده میشود که باید آن را به وسیله نرم افزار Google Authenticator که بر روی گوشی نصب میشود اسکن کنید. چگونگی ثبت نام در صرافی کوینکس را خدمتتان عرض کردیم حال به تایید دو عاملی حساب می برنامه مورد نظر را از app store یا google play باتوجه به سیستم عامل گوشی همراه خود دانلود نمایید. پسورد یا رمزی که میخواهید برای حساب خود بگذارید.

اما در صورتی که بخواهید بیش از دو بیت کوین در روز از حساب کاربری برداشت کنید؛ لازم است مدارک تایید حساب کاربری ( احراز هویت ) را ارائه دهید. 7. طبق تصویر زیر وارد اکانت خود شده اید اما برای امکان استفاده از تمامی امکانات صرافی باید امنیت حساب خود را ارتقا دهید. برای افزایش امنیت حساب خود می توانید شماره تلفن همراه خود را نیز برای ارسال پیامک های تایید برداشت فعال نمایید. صرافی های فعال در زمینه ارز دیجیتالی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: صرافی های بین المللی و صرافی های داخلی صرافی کوینکس یکی از انواع صرافی های بین المللی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. اصولا تریدرها زمانی که می خواهند در یک صرافی خرید و فروش کنند، ابتدا چند صرافی را از لحاظ مختلف بررسی کرده سپس یک صرافی مطمئن را از بین انواع صرافی های ارز دیجیتال برای معاملات روزانه خود انتخاب می کند.

این مقدار با درصدهای ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ مشخص میشود. در ادامه به اختصار به آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس با گوشی می پردازیم. در صورتی که بخواهید از روش بارکد استفاده کنید، پس از کلیک روی گزینه Scan a QR Code، دوربین گوشی شما فعال شده که با قراردادن آن در مقابل بارکد (در یک دستگاه دیگر) کد QR اسکن و صرافی کوکوین به اپلیکیشن Google Authenticator اضافه خواهد شد. در مرحله دوم بر روی Anti-Phishing Code کلیک کنید، در این بخش میتوانید یک عبارت منحصر به فرد خودتان تعیین کنید، این عبارت بالای همه ایمیل های ارسالی از کوینکس به شما نشان داده خواهد شد که این امر باعث میشود مطمئن شوید این ایمیل از طرف کوینکس ارسال شده و فیشینگ و کلاهبرداری نیست.