دکوراسیون داخلی منزل کوچک

آپارتمان سوم برای یک خانواده ۳ نفره طراحی شده است. رنگهایی که در این سبک به کار برده میشود بسیار کمرنگ هستند تا آن حس کهنگی را القا کنند؛ اما رنگی که در این سبک بسیار مهم است رنگ سفید در دیوارها است. تنها رنگ های متضاد و مناسب ترکیب سیاه و سفید می باشد . متریال و جنس راه پله و نرده های آن می تواند متفاوت باشد به طور مثال اگر ویلای شما مدرن است می توانید از نرده های شیشه ای و یا ترکیب شیشه و استیل استفاده نمایید که بسیار یونیک و لاکچری خواهد بود اما اگر ویلای شما حالتی کلاسیک دارد می توانید از نرده های چوبی استفاده نمایید که همراه با کفپوش خانه ست باشد و احساس اصالت را در ویلا ایجاد نماید. حال اگر کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود هیچ ضمانتی برای کار نهایی شما نخواهد بود. افراد برای دیزاین از قوانین و جزئیات دکوراسیون کلاسیک کمک می گیرند .

امروزه با توجه به متراژ در دسترس و نوع سلیقه مشتری میتوان سبک های مختلفی را طراحی و اجرا کرد. انتخاب مواد و مصالح مصرفی در بهسازی سازه های بتنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای روشنایی این فضا ها می توانید از لوسترهای کریستال- دیوراکوب های آنتیک – چراغ های لوله ای – آویز های هنری – اویزهای فانوسی – دیورا کوب های رنگی استفاده کنید در حقیقت هدف از نورپردازی تزیینی در این فضا، افزایش حس آرامش و امنیت به فضای مذکور است. زمان بسیار زیادی برای ساخت دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل صرف می شود . خانه یک حریم شخصی محسوب میشود و بعد از یک روز کاری پر فشار و تنش این انتظار میرود که انتظار داریم خانه ای داشته باشیم که بتوانیم در آن انرژی از دست رفته خود را بدست آورده و آرامش بگیریم و این موضوع پایه ی اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه محسوب میشود . طرح تمام لوازم تزئینی هنر دست استادکاران ماهر هستند .

دکوراسیون اداری کلاسیک می تواند انتظارات شما را از یک محیط مناسب برآورده کند . اگر چه برای آنهایی که حوصله بالا و پایین رفتن از پله ها را ندارند این ایده چندان جالب نیست اما وقتی صحبت از کوچکی بیش از حد فضا می گردد، چنین روش هایی بعنوان یک گزینه کاملا ایده آل و مناسب شناخته می گردد. با اسـتفاده از بـرچسبهای فومی یا بعضی آیتمهای دیگر میتوانید فضای وسط کابینتهای بالا و پایین را تغییر دهید و بـه روز رسانی کنید. این خانه ها برای افرادی که بچه های کوچک دارند یا افرادی که مسن تر هستند، زیاد مناسب نیستند. برای اینکه جلوه متفاوتی در فضا ایجاد کنید، به تنوع رنگ نیاز دارید. آیا فکر می کنید خانه کوچکی دارید؟

گفته میشود که این خانه تاریخی در اواخر دوران زندیان و اوایل دوره قاجار ساخته شده و بعدها مرمت و نقاشیهای تزئینی به آن اضافه شده است. یک اتاق بدون بهره بردن از هیچ نوع هنری، اتاقی ناقص و دلگیر است. از قدیم الایام با دیدن رنگ طلایی ناخوداگاه حس لوکس و لاکچری بودن به انسان منتقل میشد که امروزه نیز همین طور است و بدون شک در دکوراسیون داخلی خانههای لاکچری و شیک نیز دیده می شوند. از آنجایی که ما این خانه را بدون هیچ وسیله و طراحی خريداري کرده بودیم، با چالش هاي بسياری مواجه شدیم و در این بین كابينت آشپزخانه بسيار زمان بر بود و و برداشتن سقف كاذب آشپزخانه هم سه ماه طول کشید. در گذشته معمولاً شومینه نقطه کانونی بود . البته در چیدمان نباید قانون تناسب ، تقارن و نقطه کانونی را فراموش کنید . به طور مثال قانون 60، 30، 10 یک انتخاب بسیار رایج است . البته باید قانون رنگ غالب را رعایت کرد . بایستی توجه داشت كه در این روش رعایت موارد ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما شما همچنان میتوانید از فضای داخل کمد اتاق خوابتان نهایت استفاده را ببرید. اگر از تخت هایی جمع شو استفاده شود، نهایت کارایی را برای اتاق خواب در نظر گرفته اید. در عصر رنسانس به عنوان منبعی برای خلق یک سبک جدید ، کلاسیک شکل گرفت. درباره سبک کلاسیک ایرانی نیز به همین شکل می باشد . سبک مینیمال یکی از معروف ترین سبک های دکوراسیون داخلی در کل دنیا به شمار می رود. برای کف سالن با متریال های براق و بازخورد نور بالا از سرامیک رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. نور شرق و شمال گزینه های خوبی برای اتاق خواب ها هستند. برای مکان هایی که کوچک تر هستند، از رنگ های روشن و نورپردازی های سفید استفاده کنید. وقتی شما آماده شروع یک تغییر در دکوراسیون هستید، چیدانه بهترین محل برای گرفتن ایده، پیدا کردن و انتخاب وسایل و کار کردن با معماران، دکوراتورها و ارائهدهندگان خدمات است. دکوراسیون کلاسیک یا سلطنتی از انواع دکوراسیون های داخلی است که از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه اغلب طراحان داخلی و افراد قرار گرفته است و در بیشتر منازل از این سبک دکوراسیون استفاده می شود. افراد خاصی آن را انتخاب میکنند .

شما باید با توجه به سبک انتخابی خود، ملزومات لازم را برای خانه تهیه کنید. شما نمی دانید که چه رنگ آمیزی و استفاده از چه متریالی در ساختمان فضای خانه را گرم تر و یا سرد تر نشان خواهد داد. آیا ساختمان پیش بینی شده شما جلوی چشم انداز یا خورشید شخص دیگری را می گیرد؟ مطمئنا کارشناس با مهارتی که دارد مواردی را مورد توجه قرار خواهد داد که از چشم دور مانده بود. از اتاق نشیمن به راحتی می توانید آشپزخانه و ناهار خوری را ببنید، کابینت های سفید و سه چراغ سفید آویزان بر بالای میز ناهار خوری بیشتر از هر چیزی به چشم می آیند. باید به رنگ سفید باشد .

یکی دیگر از عواملی که روی تعرفه ها و قیمت های طراحان مختلف تاثیر گذار هستند، پیمان کارهایی هستند که وی با آن طراحی داخلی خانه های قدیمی ها همکاری دارد. البته پنت هاوسهای شیک و بزرگ و یا خانه های ویلایی دوبلکس و تریبلکس که فضای کافی را در ساختمان داشته باشند میتوانند از تی وی روم بهره بگیرند. اگر بدنه کابینتها قوی هسـتند، میتوانید تنها دربها را عوض کنید یا از روکش جدید بـرای درهای قدیمی کمک بگیرید. دسته و بدنه مبلمان ، صندلی و میز همگی منبتکاری شده هستند . میز کانتر در این محیط نیز باید پیرو قوانین تناسب و تقارن باشد .

راه پله های چوبی در مقایسه با سایر راه پله ها با شکوه تر و گران تر هستند و با هر نوع دکوراسیون داخلی هماهنگ می شوند اما راه پله های شیشه ای که با سبک مئرن تطتبق دارند به ندرت در طراحی خانه های دوبلکس پیشنهاد می شوند . حالا شاید بپرسید چطور میتوان از فضای زیر پله استفاده کرد و چه کاربردی دارد؟ تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب میشوند ، مانند روکوکو ، گوتیک و ویکتوریایی . انتخاب رنگ های سرد مثل آبی برای مناطق گرمسیری و رنگ هایی مانند طلایی و قرمز برای مناطق سرد گزینه های ایده آلی هستند . در خانه های کوچک اما نکته مهم و طلایی برای چینش وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده حداکثری از حداقل فضا است. بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کلاسیک مجموعه ای است که اهداف و ویژگی های خاصی داشته باشد . در واقع سبک مدرن در واکنش به سبک کلاسیک از متریال های نوین و مصنوعی به ساده ترین شکل استفاده میکند . شکل دایره ای این نوع میزها دسترسی بهتری برایتان ایجاد می کند و با توجه به اینکه پایه این نوع میزها معمولاً در وسط آن ها قرار دارد، فضای کمتری از کف اتاق را می پوشاند.

می توان بر روی فضاهای وسیع مثل سقف و دیوار پیاده سازی کرد . شما می توانید از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر برای دیوارها و سقف استفاده کنید. مثلا استفاده از یک ترکیب رنگی متضاد در خانه باعث میشود فضای خانه در مرکز توجه قرار بگیرد و یا به کار بردن یک مدل کفپوش با طرح خاص که کشیدگی کف خانه را بر اساس خطای انسانی بزرگتر نشان میدهد و یا ایجاد فرورفتگیهای مختلف در دیوارهای خانه برای فضاسازی همگی از نکاتی است که میتواند فضای خانه 50 متری شما را بزرگتر نشان دهد. تختخواب از جنس چوب با یک روتختی ابریشمی ، مخمل گلدار یا گلدوزی شده انتخاب ایده آلی هستند . امروزه معماران، خانه را بر مبنای طرح و ایده های مختلف به صورت آپارتمانی، ویلایی و دوبلکس دیزان می نمایند. طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل کلاسیک نیز برای قسمت های مختلف قابل اجرا می باشد . برای کفپوش ، دیوارها و سقف استفاده میکنند .

البته این انتخاب باید حتی قبل از معماری ساختمان انجام بگیرد زیرا همان سبکی که برای نمای ساختمان و قسمت های مختلف ساختمان پیاده میشود برای خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون داخلی هم در نظر گرفته می شود و باید هماهنگی و تعادل رعایت شود. با توجه به اینکه خانه شما چند پنجره دارد، میتوانید از کوچکترین پنجره خانه نیز برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک خود استفاده کنید. آینه علاوه بر بزرگتر نشان دادن محیط باعث پخش نور می شود و دکوراسیون خانه های 40 متری ایرانی را بزرگتر نشان می دهد. پنجره ها با پرده های زیبا و گران قیمت تزیین می شوند . پرده های گران قیمت که از جنس مخمل ، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند .

این امر باعث می شود که تمام اجزا با محوریت یک اِلمان یا شی زیبا نظم خاصی داشته باشند . ضمن اینکه جلوه خاصی را در فضای کلاسیک به وجود می آورند . اینکه برای مشاوره شما نیازمند نظرات یک طراح یا بررسی های طولانی مدت چندین طراح هستید، قیمت و هزینه مشاوره را تعیین می کند. چیدانه یک فروشگاه یا شرکت طراحی دکوراسیون نیست! در طراحی و تولید آن ها از چوب های مرغوب منبت کاری شده و پارچه های گرانقیمت استفاده می کنند . از ظروف گرانقیمت میناکاری و قلمزنی ، تابلوهای بزرگ ، پنجره های مشبک با شیشه رنگی نیز می توان استفاده کرد .

پس اگر تصمیم به طراحی دکوراسیونی لاکچری دارید از پنجرههای بزرگ و قدی استفاده کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که معماری لابی چندان پیرو الگوهای طراحی داخلی کلاسیک نیست . هزینه بالای خرید و اجاره خانه های بزرگ باعث شده است که افراد به سراغ خانه های کوچک تر بروند. به همین دلیل است که یکی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی توجه به رنگ ها و انتخاب ترکیب مناسب از آنها می باشد. طراحی داخلی یک عملکرد عالی و بی نقص را برای خانه و یا همان ساختمان شما به وجود می آورد، اما در کنار آن سبک و مدل چیدمان منزل و آن لوازم هم خیلی می تواند حائز اهمیت باشد. اگر شما می خواهید خانه خود را بدون صرف هزینه های سنگین و ولخرجی کردن، طراحی و تبدیل به خانه ای زیبا و دلخواه خود کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام تصاویری که در تلویزیون و یا مجلات دیده اید را فراموش کنید، چرا که آن ها معمولا این کار را با گران ترین روش ممکن انجام می دهند. توجه داشته باشید که نورپردازی در دکوراسیون اتاق تلویزیون بسیار اهمیت دارد. چیدمان وسایل اتاق خواب در مکان های مناسب یکی از مهمترین عوامل برای طراحی دکوراسیون اتاق خوابی آرامش بخش و با نشاط است.