انواع گل رز ، تاریخچه و مفاهیم آن را بیشتر بشناسید گل نیک‌راه | flowercitydesign

انتخاب یک باکس گل مردانه که با گل رز هلندی آبی گل آرایی شده، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. استفاده از قیچی معمولی، ساقه ها را فشرده می کند ، که باعث جلوگیری از ورود آب کافی به گل می شود و باعث مرگ سریع تر آن می شود. از انتهای ساقه ها 1 ⁄ 2 اینچ (1.3 سانتی متر) تا 1 اینچ (2.5 سانتی متر) با زاویه ی 45 درجه برش بدهید. به طور مثال گل رز صورتی کم رنگ به معنی لطیف بودن و گل رز صورتی پر رنگ به معنی سپاسگزاری و قداردانی و تشکر می باشد. خرید گل رز صورتی برای دختر خانم های جوان بسیار مناسب است به خصوص اگر به منظور شروع یک رابطه دوستی و عشقی جدید باشد.

  • گل رز بنفش کمتر مورد توجه است اما نمادی از انتقال پیام عشق در نگاه اول، جذابیت یا ستایش است.
  • از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تازه نگه داشتن گل رز مراحل زیر را مطالعه کنید.

این گل توانایی زنده ماندن در دمای اتاق تا 4 روز را دارد و در صورتی که یک رز معمولی و یا ایرانی حد اقل تا 2 روز می‌تواند طراوت خود را نگهدارد و پژمرده نشود. قیمت رز هلندی نسبت به رز ایرانی بالاتر است زیرا کشت و پرورش رز هلندی بسیار زمان بر و پرهزینه است. بوربون یکی دیگر از انواع گل رز است که زیرمجموعه رزهای باغی قدیمی قرار می‌گیرد. نام بوربون از جزیره رئونیون در اقیانوس هند گرفته شده است. رز بوربون گلی پُرپَر و بسیار معطر است که در رنگ‌های مختلفی مثل صورتی روشن، سفید و قرمز تیره دیده می‌شود.

http://brillianceblog.ir

از همینجا می‌مجله خبری شهر گل فهمید که بهترین گل برای هدیه به خانمها گل رز می باشد، گلی که میتواند همه جوره نیازهای پوستی آنها را پاسخ دهد. اگر می خواهید گل رز را از شاخه آن در گلدان یا باغچه جدا کنید در صبح زود زمانی که هوا گرم نشده است و خنک است این کار را انجام بدهید. زیرا این کار باعث جلوگیری از پژمردگی آن ها بعد از برش می شود. حتما تابحال متوجه شدید که برتری های گل رز هلندی نسبت به گل رز ایرانی، قطعا سبب تفاوت قیمت آنها هم خواهد شد.

گل رز دورگه چای (Hybrid Tea):

گل رز مینیاتوری اساسا کوتاهتر بوده و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از رز هیبرید چای یا گراندیفلورا هستند. انواع گل مینیاتوری ، معمولا بیش از 38 تا 76 سانتی متر رشد نمی کنند. گل مینی فلورا دارای گل هایی با اندازه متوسط ، کوچکتر از فلوریبوندا اما بزرگ تر از مینیاتوری است. معمولا بهترین گلدان برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی و همچنین گل رز، گلدان های سفالی می‌باشد زیرا این گلدان ها می‌تواند از گرم شدم بیش از اندازه خاک گیاهان جلوگیری کند. همان طور که در روشتکثیراز طریق قلمه زدن گل رز اشاره کردیم، می بایست قلمه ای مناسب از بوته ی گیاه تهیه شده تا تکثیر موفقیت آمیز باشد به طوری که قلمه سالم، جوان و حداقل دارای 20 سانتی متر ارتفاع باشد.

گفتنی است این گونه از گونه های گل رز رونده با کوددهی منظم و پیوسته می‌تواند در طول تابستان و پاییز نیز به طور پراکنده به گلدهی بپردازد. اصلی ترین نماد گل رز، عشق و علاقه است که در یونان باستان و رومیان از آن استفاده میکردند و این گل را الهه عشق و پیوند می دانستند، از دیگر نمادهای این گیاه این بوده که به عنوان نماد محرمانه مورد استفاده قرار میگرفت. در جلسات روم باستان اگر گل رز روحشی در کنار در قرار داده میشد نشان میداد که در این اتاق جلسه ای محرمانه در حال برگزاری است. اگر قصد کاشت آن در باغچه دارید معمولا باغبان ها در آبان ماه به مقدار نیم متر خاک را زیر و رو می کنند و به آن کود دامی اضافه می کنند تا یکی دو هفته بعد بتوان بوته های گل سرخ یا گل ورد را در آن بکارند. باغبان های حرفه ای از کود گرانوله برای پای رز استفاده می کنند و در ماه­های اردیبهشت و خرداد یک قاشق غذاخوری از سولفات منیزیوم در کنار کود گرانوله می تواند رشد بهتر بوته را تضمین کند. آموزش ساخت گل رز رنگین کمان را در سایت بذرکو نیز قرار داده ایم می­توانید مقاله آن را مطالعه کنید.

چه نکاتی را قبل از پرورش گل رز باید دانست