آموزش آبیاری مناسب گل رز | flowercitydesign

نام رز موس به‌دلیل رشد باتلاقی‌مانندش در قسمت کاسبرگ‌ها است که وقتی لمس می‌شود بویی شبیه بوی کاج می‌دهد. رز موس یکی از انواع گل رز است که از جهش ژنتیکی رز سنتیفولیا و گل محمدی پدید آمده است. رز موس گیاه زیاد مقاومی نیست و آن را تنها به‌دلیل زیبایی‌اش پرورش می‌دهند. گل رز را به جرات می توان گلی دانست که در تمام دنیا برایش جایگاه ویژه ای قائل اند و می توان گفت نمی شود کسی را یافت که این گل مورد پسندش نباشد. به طور کلی گل های رز دارای تنوع نژادی زیادی می باشند که هرکدام از انواع رنگ گل رز و انواع نژاد آن، دارای شرایط و ویژگی های خاصی می باشند. رز الی یکی دیگر از گل رز مناسب برای باغچه است؛ این نوع رز به علت رنگ خود محبوب است و به دلیل داشتن رنگ صورتی شسته شده یا صورتی شوک زده معروف است.

نماد گل رز با رنگ سیاه

در این نوشته معنی رنگ انواع گل رز را نیز آورده شده است. آفات و بیماری گل رز تنها به باکتری‌ها و قارچ‌ها محدود نمی‌شوند. آفات این درختچه زیبا باتوجه‌به نوع خسارت و فعالیتی که دارند به انواع مختلف چوب‌خوار، برگ‌خوار، مکنده شیره، ریشه خوار و گل‌خوار دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه انواع حشرات مخرب گل رز و راه کنترل آنها آورده شده است. نماتدهای گل رز یا انگل ریشه یکی از مخرب‌ترین آفات و بیماری گل رز هستند که با تضعیف ریشه سبب ازبین‌رفتن گیاه می‌شود.

گلدان رز هلندی

مجله خبری شهر گل بوربون را می‌توان به عنوان گل رز رونده هم پرورش داد. رز مینیاتوری یکی از مدل های زینتی گل رز است که بیشتر در طراحی فضای سبز استفاده می‌شود. رز مینیاتوری در تنوع رنگ زیادی از جمله صورتی، نارنجی، سفید و زرد دارد. گل رز مینیاتوری را می‌توان در گلدانی داخل منزل نگهداری کرد. پس اگر شما هم به پرورش گل رز علاقه دارید ولی امکان کاشت آن در باغچه را ندارید، این گل مناسب شماست.

  • فسیل‌هایی که در اروپا و آسیا یافت شده، نشان داده که گل‌های رز، قدمتی ۳۵ میلیون ساله دارند.
  • خاک های شنی رسی، خاک باغچه یا همان لومی و اضافه کردن حدود ده درصد مواد آلی مثل کود کهنه دامی بهترین ترکیب برای گل ورد می باشد.
  • این رزها یا گل ورد (نام دیگر گل رز) به سه دسته گل رز بوته ای، گل رز بالا رونده، گل رز درختچه ای تقسیم و همین تقسیم بندی نیز در گلدهی متفاوت هستند.
  • خزانه قلمه رز را در مکانی بدور از آفتاب خشن قرار دهید و آنها را آبیاری کنید.
  • لازم به ذکر است در هر فصل می بایست خاک گیاه هوادهی شود بنابراین برای انجام این کار می توانید از ابزار آلاتی مانند پنجه و رول استفاده نمایید.
گل های رز به دلیل رایحه معروف هستند، اما همه گل های رز رایحه ای برجسته ندارند و رایحه آنها به راحتی تشخیص داده نمی شود و بعضی از آنها هیچ عطر ندارند. این عطر هم از نظر شدت و هم از نظر بینی می تواند متفاوت باشد. بعضی از گل های رز بوی سبک و شیرینی دارند، در حالی که بعضی دیگر گل های خاکی، مشکی یا حتی تند هستند. بیشتر گل های رز چندین نت دارند تا بویی منحصر به فرد ایجاد کنند. عطر گل رز نیز در بین گونه ها و ارقام مختلف متفاوت است و بسیاری از گل های رز به منظور تشدید رایحه، صریحاً پرورش داده شده اند. آب گل رز و یا عصاره آن بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و درمان آن با قدرت جذب بالا در پوست است و همچنین التهاب پوست و جوش صورت را بهبود می‌بخشد و با مرطوب کنندگی بالا در جوانسازی پوست مؤثر است.

http://brillianceblog.irگل گالیکایا رز فرانسوی، که منشأ آن آسیای صغیر و غرب آسیاست. بیشتر به رنگ قرمز تا صورتی پررنگ است و عطر خوبی دارد. این گونه قدیمی‌ترین‌ رزی است که از دوران باستان در اروپا برای عطرسازی کشت می‌شده‌است. 1/4 قاشق چایخوری سفید کننده را در هر کوارتس آب اضافه کنید.

گل رز مینیاتوری و مینی فلورا (Miniature rose and miniflora roses) :