تاریخچه پیدایش و پرورش انواع گل رز عطری در دنیا | flowercitydesign

این دو گل رز از لحاظ مقاومت و ماندگاری نسبت به بقیه گونه‌ها دارای برتری هستند. اگر بخواهیم ماندگاری گل‌های رز را رتبه بندی کنیم؛ به ترتیب ابتدا رز جاودان و بعد رز هلندی در رتبه اول و دوم قرار می‌گیرند. رز جاودان همانطور که از اسم آن مشخص است طول عمر بالایی دارد. گل های رز یکی از پرطرفدارترین و زیباترین گیاهان یا بهتر است بگوییم انواع گل رز باغچه ای هستند. گل های رز دارای انواع زیادی می باشند که هر کدام از انواع گل رز دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. رز رنگین کمانی یکی دیگر از گل رز مناسب برای باغچه است.

بررسی نکات مهم در هنگام کاشت گل رز در گلدان

خود را جدا کنید، این کار باعث می­شود انرژی به تمام گیاه به قسمت­های سالم برسد. 3_ برش های هرس بوته را همیشه به صورت اریب و کج به حالتی که سندان قیچی در قسمتی که حذف خواهد شد قرار گرفته باشد، برش باید زاویه دار و از بالاترین نقطه شیب روی جوانه باشد تا رطوبت از قسمت چشم خارج شود. صحیح است که در فصل سرما با وجود هوای سردتر میزان تبخیر آب از سطح خاک کاهش پیدا می کند اما وجود جریان باد، اثر مستقیم بر کاهش آب قابل دسترس گیاه دارد. لازم به ذکر پوسیدگی ریشه به علت هجوم بیماری های قارچی در گیاه اتفاق می افتد. لازم به ذکر است در این مرحله بذرها به هیچ وجه توانایی انتقال به فضای باز را ندارند بنابراین بهتر است با رشد کافی گیاه، آنها را به فضای باز منتقل نمایید. با گذشت زمان و شش برگی شدن جوانه ها می بایست گیاه را به ظرف و یا گلدان دائمی منتقل کنید.

رز سرخ بهشتی

در کنار انواع گل رز عطری دیگر مانند، گل رز چای ترکیبی و گل های بزرگ، این کلاس محبوب ترین نوع گل رز در دنیا است. مانند گل های بزرگ، گل رز فلوریبوندا نیز گل های خود را به صورت دسته ای باز می کند. مهمترین ویژگی گل رز فلوریبوندا این است که شکوفه های آن برعکس رزهای چای ترکیبی که در دوره های شش تا هفت هفته باز می شوند، به طور مداوم باز می شود. زمانی که گل ها به رشد خوب و عالی رسیدند با تعویض شیره گل با مواد گلیسیرین و دیگر روغن ها فرایند رشد رز تثبیت می شود. متاسفانه گل‌های طبیعی بعد از چند روز پژمرده می‌شوند اما رز جاویدان ، تا سالها (معمولا تا 5 سال) بدون نیاز به آبیاری، برای شما باقی می ماند.

  • خاک مناسب با زهکشی عالی همیشه برای هر گیاهی برگه برنده‌ای است که رشد عالی داشته باشد.
  • درختچه رز به دو صورت قلمه‌زدن و پیوند در خاک‌های غنی قابل‌کشت است.گل‌های محفوظ از آفات و بیماری گل رز علاوه بر کاربرد تزئینی، در داروسازی، تولید عطر و عصاره نیز کاربرد گسترده دارند.
  • رزهای باغی جدید رنگ‌های بسیار متنوعی دارند که به همراه ارتفاع مناسب دمگل برای تهیه شاخه گل بریده بسیار مناسب هستند.
  • علت خالی‌شدن برگ رز ؟ تخم‌گذاری و تغذیه آفات مکنده و خورنده گل رز سبب خالی‌شدن برگ‌ها می‌شوند.
  • تخم‌های این حشره در طول زمستان روی تنه و شاخه رز باقی‌ می‌مانند.
بهترین پایه برای اینکار ریشه های جوان نسترن های کوهی است که یا بوسیله کاشتن بذر یا جمع آوری از کوهستان ها تهیه شده باشند و قبلا آنها را در گلدان یا خزانه باید کاشت. گل رز هلندی به تنهایی رشد بهتری داشته و در جوار گل و گیاهان دیگر رشد ان کمتر می شود. بنابراین بهتر است در هنگام کاشتن گل رز هلندی دقت شود که این گل به تنهایی کاشته شود تا بتواند به مرحله ی گل دهی برسد. کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد. این گل دارای عطر بسیار زیادی بوده و گل بسیار مناسبی برای نگهداری در باغ و باغچه های منزل می باشد.

http://brillianceblog.ir

همچنین یکی از مجله خبری شهر گل گل‌ها به همراه با ثمرترین نتیجه در فرایند پرورش گل رز است. ساقه‌های این گیاه بسیار قوی بوده و برگ‌ها آن نیز به رنگ سبز تیره می‌باشد. این نوع گل رز به صورت بوته‌ای است و یک گل رز مناسب برای باغچه است و دارای شکوفه‌های گل صورتی روشن و سبک نیز می‌باشد. از بهار تا پاییز به صورت مرتب گل می‌دهد با شکوفه‌هایی که 2 تا 3 اینچ اندازه دارند.