شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | flowercitydesign

گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است. در داستان شیرین و فرهاد آمده است که بعد از مرگ فرهاد از هر قطره خون او یک لاله سرخ روییده است. به همین دلیل لاله سرخ را نماد عشق بی‌پایان عاشق به معشوق می‌دانند. آبیاری باید در حد معمول انجام شود زیرا آبیاری زیائ باعث پوسیدگی پیاز ها می شود، البته آبیاری بعد از کاشت باعث می شود پیاز ها رشد خود را شروع کنند. اما تا زمانی که گیاه برگ نداشته باشد عمل آب دهی را لازم نیست.

کود مناسب برای تقویت گل لاله

برخی از گونه ها و رقم ها، بیش از یک گل روی ساقه گلدهنده تولید می کنند گل ممکن است کم پر یا پرپر باشد. اگر در قرن شانزدهم به کسی گل لاله می دادی، به او ثروتی می دادی. در آن زمان گل فوق العاده محبوب بود و تجارت سوداگرانه پیاز لاله توسعه یافت. آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید. یک دسته زیبا از لاله ها اکنون فقط چند پوند قیمت دارد، اما نمادگرایی ارزش بیشتری پیدا کرده است.

اگر دمای خاک در زمان کاشت از ۱۷ درجه کمتر باشد بهتر است چون کمتر با خطر فوزاریوم مواجه می شود. رقم هایی که سوخ های کوچکتری دارند برای کاشت در باغ مناسبند. اگر به دنبال کاشت گیاهی زیبا در باغچه خود هستید، پیاز گل لاله بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با ما در ادامه این متن همراه باشید و در رابطه با این گل زیبا و نحوه کاشت پیاز آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. این یک نوع لاله صورتی با گلبرگ هایی است که کمی سایه سفید و زرد دارد. شاخ و برگ چشمگیر و متنوع با لبه های سفید و مرکز سبز تیره است.

لاله

لاله در هلند به وفور کشت و اصلاح نژاد شد و لاله هلندی نام گرفت. توان گیاهان جوان را در طی فصل رشد هر دو یا سه هفته یک مرتبه با کودهای مایع البته با نصف غلظت کوددهی کرد. اگر لاله های شما شروع به رشد بیشتر از ساقه های دیگر در دسته گل خود کردند، نگران نباشید – می توانید دوباره آنها را کوتاه کنید تا با بقیه ساقه ها مطابقت داشته باشند. همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند. توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید.

  • همچنین این تکنیکی است که گل‌فروشان برای اجبار گل لاله به گل دهی خارج از فصل ( زمانی که موقع گلدهی آن نیست)استفاده می‌کنند.
  • آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید.
  • با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
  • در این مطلب از وبلاگ آکادمی آموزش گل آرایی علی ولی به معرفی گیاه زیبای…
  • با کاشت واریته‌هایی با زمان‌های مختلف شکوفه، می‌توانید گل‌های لاله را از اوایل تا اواخر بهار داشته باشید.

مجله خبری شهر گل‌بندی انواع گل لاله بسیار متفاوت و چشمگیر است که هر فرد با هر سلیقه و متناسب با هر نمادی که مدنظر خود است می‌تواند این گیاه را خریداری کند. اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم. بستر مناسب برای رشد ایده آل و مناسب گل لاله عباسیخاک حاصلخیز، خنثی تا کمی اسیدی، خاک غنی از مواد آلی و زهکشی شده با بافت لومی می باشد. کمبود مواد غذایی موجب کمرنگ شدن برگ ها، تولید برگ های کوچک، ریزش گل ها و در نهایت غنچه ها باز نمی شوند. در صورت بروز این علائم لازم است که خاک با کودهای مناسب تغذیه شود.

http://brillianceblog.ir