گل لاله: صفر تا صد نحوه رشد+کاشت فوت وفن های نگهداری بوی گل | flowercitydesign

همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند. برای جلوگیری از موش ها و خال ها – اگر مشکلی داشته اند – هالیو یا هر برگ خاردار دیگری را در سوراخ های کاشت قرار دهید. برخی از باغبان ها از بستر بچه گربه یا شن خرد شده استفاده می کنند. اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون. اگر پیاز برای سال آینده دوباره استفاده شود باید در فصل بهار هنگام رويش از کودهایی که موجود است جهت تغذیه و غنی سازی گیاه استفاده شود. کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود.

  • از عصاره ی گل لاله زیبا در بسیاری از لوازم و محصولات زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای تغذیه لاله از کودهای نیتروژن بالا استفاده نکنید، گیاهان پیاز دار به نیتروژن بالا حساس هستند.
  • محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد.
  • توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند.
  • کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد.
  • برخی از گونه ها و رقم ها، بیش از یک گل روی ساقه گلدهنده تولید می کنند گل ممکن است کم پر یا پرپر باشد.

گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است. برای رفع این مشکل گیاه را در محل پر نورتر قرار بدید و در فصل رشد از کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید. در صورت قرار گیری گلدان در سایه و نرسیدن نور کافی و از طرفی خاک فقیر باعث کاهش گلدهی یا توقف گلدهی گیاه می شود.

پیشگیری و درمان پوسیگی ریشه تایمکس

بخشهای جدا شده را به مجله خبری شهر گل بررسی کنید و هر قسمتی را که به نظر نرم و دفرمه می‌آمد از آن جدا کنید. در نهایت پیازهای جدا شده و پیاز مادر را در عمقی 3 برابر اندازه پیاز، مجدد بکارید. پیاز را از گلدان خارج کنید و به کمک یک بیلچه باغبانی، خاک های چسبیده به پیاز را به خوبی پاک کنید. سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید.

گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله

به خاطر داشته باشید که آنها تا زمانی که سایز آنها ( اندازه دور تا دور لایه خارجی پیاز) حداقل 7 سانتیمتر نباشد گل نخواهند داد، بنابراین ممکن است شروع گلدهی آنها چند سال طول بکشد. ضمنا برخی از گونه ها هم عقیم (نازا) هستند هستند و بذر آنها به هیچ وجه جوانه نمی زند. کود باید مثل یک لایه در قسمت بالا و روی خاک قرار بگیرد و هرگز مستقیماً در سوراخ هایی که پیازه هارا در آن کاشته اید قرار نگیرد، زیرا باعث سوختن پیازها می شود. بلافاصله پس از استفاده ازکود،بستر لاله را آبیاری کنید. اگرچه لاله از طریق کاشت دانه نیز تکثیر می‌شود، اما رایج‌ترین و بهینه‌ترین راه برای تکثیر لاله تقسیم کردن پیاز اصلی است.

بذر گل شاهپسند

هستند و در طیف رنگی محدود قرار می گیرند، این گل ها همچنین ماندگاری بسیار طولانی دارند. هر هفته آب گلدان را عوض کنید و منتظر نشانه‌های جوانه زدن باشید. اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند.

http://brillianceblog.ir