لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | flowercitydesign

بدین ترتیب که سوخ لاله را در پاییز در گلدان کشت کرده و آن را در شرایط سرد ( ۹درجه) و تاریک قرار می دهند تا ریشه بدهد. برای ادامه سرما دهی و نیز رشد جوانه دما را به ۵ درجه کاهش می دهند. سپس دما را افزایش داده (۲۰-۱۷ درجه) و به تدریج نور را افزایش می دهند. برگ ها در سطح خاک گسترده و اغلب حاشیه آنها موج دار است تعداد برگ ها بر حسب توان گلدهی متفاوت است. گل از سه کاسبرگ گلبرگ مانند و سه گلبرگ با رنگ های متنوع تشکیل شده که تا حدودی همدیگر را می پوشانند. در میان آنها لکه های تیره دیده می شود که به آن چشم می گویند و از مشخصات لاله است.

چگونگی نگهداری پیاز گل لاله برای سال بعد

اما تقریبا در سال سوم، می‌توانید منتظر شکوفه‌های لاله باشید. علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد. از آن در داروهای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردردهای سینوسی و درمان تب یونجه استفاده می‌شود.

  • اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید.
  • فروشگاه اینترنتی دمبرگ بهترین خدمات را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.
  • 2 سال برای سوخ دادن بذر بعد از کاشت زمان نیاز است و 6 سال برای گل دهی سوخ ها طول می کشد.
  • آنها به سرعت وارد اروپا شدند و در دوران شیدایی لاله به یک کالای دیوانه کننده تبدیل شدند.
  • گل لاله به معنای عشق کامل است اما می تواند مفهوم زیبایی و ظرافت نیز بدهد.
  • دمای ایده آل برای رشد لاله دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است.

سپس بذرها را روی سطح بستر ریخته می شود و حدود 1 سانتیمتر خاک یا کود مناسب روی آن ها پخش و سپس با آب پاش اقدام به آبیاری می گردد. دمای مورد نیاز برای جوانه زنی بذرها در حدود ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است. پس از 14 الی 20 روز بذرها جوانه می زنند و رشد می کنند. و نیاز به آبیاری دستی نیست مگر اینکه هوا گرم شده باشد. و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید.

http://brillianceblog.ir

قبل از کاشت باید شرایط محیطی را بررسی کنید و از کیفیت پیاز گل مطمئن شوید. قبل از کاشتن گل‌ها مقداری کود حیوانی و ماسه به خاک باغچه اضافه کنید. گل لاله را در محلی بکارید که نور کافی دریافت کند و از نور مستقیم آسیب نبیند. هنگام کاشت حفره‌هایی در خاک باغچه ایجاد کنید و پیازهای گل را در عمق 10 سانتی‌متری خاک قرار دهید. پس نگران سرمازدگی گیاه در زمستان نباشید چرا که دمای پایین برای جوانه زدن ضروری هم هست.

سبد گل شماره 129

در منطقه‌هایی که مجله خبری شهر گل و هوای آن ها سرد است گل لاله به صورت دائمی می باشد. اگر بخواهیم گل لاله را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که این گل از برگ های نواری شکل تشکیل شده است و به صورت پهن می باشد. این گل‌ها معمولا هوای اوایل بهار را میپسندند در ان زمان گلدهی دارند؛ و گل‌های آن‌ها معمولاً با شروع گرما شروع به محو شدن می‌کنند. حتما به سرعت اقداماتی را برای کاهش شیوع و جلوگیری از جمعیت شته ها انجام دهید و لاله های مبتلا و پیازهای آنها را از باغ خارج کنید؛ زیرا این بیماری بسیار کشنده است. نامیده می شود، یک بیماری قارچی است که کل گیاه را تحت تاثیر قرار داده و شایع ترین بیماری گیاه لاله است. روش متداول تکثیر لاله، جداسازی پیازهای ریز و متصل به پیاز پایه ی مادر است.

پیاز گل لاله رنگارنگ