پیاز گل لاله رنگارنگ + آموزش کاشت کهکشان بذر فروش انواع بذر گل و گیاه | flowercitydesign

نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. گل لاله سرما را تحمل می‌کند و نسبت به آن مقاوم است. اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی گل لاله به مشکل می‌خورد.

http://brillianceblog.ir

برای این کار باید پیاز لاله را بلند کنید و پیازچه‌های کوچکی را که به پیاز مادر متصل هستند، از آن جدا کنید. این کار باید در فصل پاییز انجام شود، یعنی زمان معمول برای کاشت پیاز لاله. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد. لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است.

دمای مناسب برای لاله ها

مجله خبری شهر گلدان را دور از نور مستقیم خورشید و در محیط خنک قرار بدید. بستر کشت می تواند ترکیبی از خاک باغچه و پیت ماس و کمی ورمی کمپوست باشد. البته کاشت بذر روش زمان بری است و برای کشت گیاه در فضای داخل منزل پیشنهاد نمی شود. برای تغذیه لاله از کودهای نیتروژن بالا استفاده نکنید، گیاهان پیاز دار به نیتروژن بالا حساس هستند. برای نگهداری این گیاه در منزل حتما گلدان را پشت پنجره ی جنوبی قرار بدید. این گونه بومی آسیا است و رنگ گل در این گونه قرمز با مرکز مشکی است.

تعداد گلبرگ های گل لاله چند تا است؟

نکته ای که وجود دارد پیاز هلندی فقط به مدت دوسال گل دهی دارند ولی پیاز ایرانی به طور سالانه گل دهی دارد و پیاز آن افزایش می یابد. جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راه‌های درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید. در صورت آلودگی گیاه به این ویروس رگبرگ های گل زرد رنگ شده و شکل خاصی به خود می گیرد. بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید.

با گل لاله و انواع آن بیشتر آشنا شویم

برخی از کوچکترین گونه های لاله در این دستهی دیررس ( گلدهی دیرموقع) قرار می گیرند. یک حوله تمیز را در ظرف فرو کرده و گلبرگها را در آن بریزید. سپس حوله را لوله کنید تا گلبرگها له شوند، گلهای له شده را روی پوست آسیب دیده خود بگذارید و تاثیر سریع و ضد التهابی آن را به چشم ببینید. گلها را با حوله داغ برای 10 دقیقه در محل جراحت نگه دارید.

  • و بسیاری از گونه‌های لاله، هر سال سرجای خودشان رشد میکنند.
  • از این رو خرید پیازهای مرغوب یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی باغداران بوده است.
  • معرفی شد، منطقه ای که لاله در آن به جایگاه بالایی رسید و بازار رو به رشدی را برای گونه های نادر و غیرمعمول خودش ایجاد کرد.
  • به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود.