پیاز گل لاله رنگارنگ + آموزش کاشت کهکشان بذر فروش انواع بذر گل و گیاه | flowercitydesign

بیشتر دوستداران گل لاله، خود را راضی می دانند که آن را به صورت سالانه در نظر بگیرند و هر پاییز دوباره کاشت کنند. اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید. بیماری های پوسیدگی معمولاً نتیجه آبیاری بیش از حد است و تقریباً همیشه کشنده است و منجر به نابودی کل گیاه میشود. بهترین کار این است که پیازه هارا به همراه خاک اطرافش بردارید و باهم دور بیندازید.

اجزای گیاه[ویرایش]

به طوری که خاک آن همواره مرطوب باشد ولی خاک خیس نماند. پس بهتر است این پیازها در خاکی غنی و سبک کاشته خاک هایی که دارای مقدار مساوی ازت- فسفر – پتاسیم هستند مناسب می باشد. هر گونه لکه و یا رنگی غیر طبیعی مانند رنگ های سفید صورتی و یا آبی در روی سط بیرونی پیاز ها نشان از نا مناسب بودن پیاز این گل است.

دمای مناسب برای لاله ها

پیاز لاله نیز در چرخه زندگی خود به دماهای خاصی نیاز دارد تا نیاز سرمایی آن برطرف شود که اطلاعات لازم در مورد این مسئله در قسمت چرخه زندگی این گیاه آورده شده است. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد.

  • برای طولانی تر شدن عمر لاله ها، توصیه می‌کنیم که غذای گل به آب اضافه کنید.
  • گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد.
  • در بعضی از انواع آن در محور برگ ها سوخیزه های هوایی شبیه جوانه هایی براق تولید می شود که به اندازه ی یک نخود می باشند که بعد از گل دهی می توان آن ها را از گیاه جدا کرد.
  • لاله های این دسته سال ها بیشتر از بسیاری از همسالان خود در دسته های دیگر دوام می آورند.

مجله خبری شهر گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. از جمله آفات و بیماری های مهم گل لاله عباسی می توان به بیماری های لکه برگی، زنگ، پوسیدگی ریشه، شته و حلزون اشاره کرد. در صورت مشاهده علائم آفات و بیماری‌های قارچی بهتر است که از سموم مناسب برای درمان گل لاله عباسی استفاده نمود. در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست.

آبیاری گل لاله:

لاله بومی مناطق خشک اروپای مرکزی و بخش شرقی آسیاست، بنابراین هرچه بتوانید شرایط محیطی را برای آن شبیه تر به این مکان‌ها فراهم کنید، لاله عمر بیشتری خواهد داشت. توان پیازهای جوان را از خاک درآورد و آنان را برای انبار کردن در طی زمستان آماده کرد. توان برخی از نمونه های آن را به عنوان گیاهی گلدانی نیز پرورش داد.

http://brillianceblog.ir