معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | flowercitydesign

برایکاشت گل رزدر باغچه می بایست حفره ای بزرگتر از ریشه های گیاه در زمین حفر کنید. علت این موضوع آن است که ریشه های گیاه در آینده رشد بیشتری خواهند داشت. 9_ رومیان باستان از انواع گل رز برای تزئینات اتاق و یا تولید گردنبند استفاده می کردند، همچنین رومیان قبل از آنکه می خواستند راز درونشان را افشا کنند، به فرد مقابل رز هدیه می دادند. 4_ به جرات می توان گفت، رز سیاه در طبیعت وجود نداشته و رشد نمی کند بنابراین رز سیاهی که گاها از آن رونمایی می شود، یک گل قرمز تیره بوده (مثل گل رز قرمز ترکیه) که توسط چشم فرد بیننده به رنگ سیاه دیده می شود. ابن واریته نسبت به رزهای قدیمی دیگر، غنچه های کمتری در دوران گلدهی خود تولید می کند. رزهای پلی آندا از اوایل بهار تا اواخر پاییز گلدهی دارند و به صورت کلی می توان گفت که گونه ی مذکور از مقاوم ترین و کم هزینه ترین گونه های گل رز محسوب می شود.

بیماری های مهم گل رز

البته یکی از زیباترین انواع گل رز ،گل رز هلندیاست .این گل، گلبرگ های مخملی تیره و شکوفه های بزرگی دارد و انواع آن شامل رنگ زرد،قرمز،صورتی،سفید، طلایی است. قطعا یک دسته گل رز هلندی صورتی یا سبد گل هدیه که ترکیبی از گل رز هلندی هفت رنگ می باشد، هر سلیقه ای را راضی می کند. فروشگاه گل و گیاه باختر، این تضمین را به شما می‌دهد که تازه‌ترین و بهترین گل‌‌ها را با حفظ کیفیت بالا، برای شما یا شخص مورد نظرتان ارسال کند. فروشگاه گل و گیاه باختر به عنوان گل فروشی غرب تهران در دو شعبه پونک و سعادت آباد این امکان را برای شما فراهم می کند که با ارسال فوری کمتر از 3 ساعت تازه ترین گلها را به دست شما یا عزیزانتان برساند. گل رزهای بالا رونده بزرگترین گل رزها هستند زیرا ساقه این نوع گل مانند انگور عمل می کند و به سمت بالا صعود می کند. انواع استاندارد بوته گل رز معمولاً ۹۱ سانتی متر قد دارند، در حالی که بوته های گل رز پاسیو بین ۴۵ تا ۶۱ سانتی متر قد دارند.

http://brillianceblog.irشما همچنین میمجله خبری شهر گلید آنها را برای تشکر از یک دوست برای حمایت یا کمک او برایش بفرستید. در نهایت، گل رز زرد انتخاب خوبی برای کسی است که نیاز به شخصی داشته باشید- یک دسته گل با کارت “زود خوب شو”. این نوع رز در مقایسه با دیگر رزها در هر شاخه سه یا شش گل کوچک دارد که اندازه آنها چیزی حدود ۵/۱ تا ۲ سانتی متر خواهد بود. این گل‌ها بر روی ساقه‌هایی در اندازه بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر رشد خواهند کرد، ولی گونه‌هایی با ساقه‌های بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بیشتر کشت و یافت می‌گردند.

روش نگهداری گل رز رونده در گلدان

زمان کود دادن به گل رز پیش از گلدهی و به طور منظم در طول گلدهی می باشد و روند آن می بایست 30 تا 40 روز قبل از وقوع اولین یخبندان قطع شود. فسفر موجود در این کود سبب رشد ریشه، پتاسیم سبب رشد غنچه و نیتروژن سبب رشد بهتر شاخه و برگ گیاه می شود. لازم به ذکر است در هر فصل می بایست خاک گیاه هوادهی شود بنابراین برای انجام این کار می توانید از ابزار آلاتی مانند پنجه و رول استفاده نمایید. پس از مشخص شدن نوع بافت خاک باغچه، می بایست مقدار معینی از مواد آلی را برای تغذیه مناسب گیاه به خاک اضافه کنید که برای انجام این کار می توانید از موادی همچون کمپوست ها استفاده کنید.

  • تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد.
  • از سویی دیگر آبیاری رز به حالت مه پاش احتمال هجوم آفات را به گیاه افزایش می دهد.
  • این رز بسیار زیبا بوده و در رنگ های صورتی، قرمز و بنفش موجود است.
در صورتی که PH خاک گل رز بسیار اسیدی باشد، می توان با اضافه کردن آهک به سطح خاک PH آن را بالا برد و از طرفی اگر خاک بسیار قلیایی می باشد، می توان قلیایی بودن آنرا با اضافه کردن مقداری گوگرد متعادل کرد. 5_ گل رز می تواند در صورت تغذیه و مراقبت صحیح، تا 7 متر ارتفاع داشته باشد و این دلیل بسیار محکمی برای مقاومت بالای این گیاه است ( البته در برخی واریته ها ). رز رونده غنچه های بزرگی داشته و تقریبا در تمامی مقاطع سال گلدهی دارد.