معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | flowercitydesign

مجله خبری شهر گلبانان مناطق جنوبی برای کار در پاییز که معمولا گرم یا طولانی مدت است، می توانند پیازها را با نگهداری در یخچال برای چند هفته قبل از کاشت، فریب دهند و آنها را در حالت خواب قرار دهند. همچنین این تکنیکی است که گل‌فروشان برای اجبار گل لاله به گل دهی خارج از فصل ( زمانی که موقع گلدهی آن نیست)استفاده می‌کنند. زه کشی نامناسب و آبیاری بیش از حد سبب ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی شده و در نهایت گیاه را دچار پژمردگی می‌کند. گلدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید.

http://brillianceblog.ir

از زمان های قدیم رنگ قرمز نماد عشق و محبت خالص بوده است. هدیه دادن یک دسته گل زیبا از لاله های قرمز به عزیزانتان مطمئنا روحیه آنها را شاد می کند. لاله های قرمز یک هدیه عالی برای مناسبت روز ولنتاین هستند و همچنین حال و هوای بسیار رمانتیکی به شما می دهند. گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد.

شما می خواهید لامپ ها را با فاصله 10 تا 15 سانتیمتر از هم جدا کنید، بنابراین یک محل کاشت به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید. خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد. همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند. کاشته نشده پیدا کردید، آنها را بکارید و از شانس خود استفاده کنید. گلهای عمودی ممکن است تک یا دوتایی باشند و شکل آنها از فنجان، کاسه و جام ساده تا اشکال پیچیده‌تر متفاوت است. پیاز ها باید در عمق 4 سانتیمتر الی 20 سانتیمتر کاشته شوند زیرا اندازه درشتی دارند.

گل لاله زرد

اکنون تمامی محصولات باغبانی در سطح خانگی و گلخانه ای دراین فروشگاه عرضه می شود. زادگاه اصلی آن آسیای مرکزی، سیبری، مغولستان چین است. نمونه های وحشی آن در قسمت های مختلف ایران به ویژه سلسله کوه های زاگرس و البرز وجود دارد.

  • نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن گل لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست.
  • علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد.
  • خاک مرطوب منجر به قارچ و بیماری می شود و می تواند پیازها را پوسیده کند.
  • لاله‌ها معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار از زمین بیرون می‌آیند.

و در صورت مرطوب بودن بیش از حد خاک یا بسته بودن سوراخ زهکش خاک انتهای گلدان باتلاقی شده و گیاه را در معرض پوسیدگی های پیاز قرار می دهد. تکثیر این گل هم می تواند از طریق بذر و هم ازطریق کاشت پیاز انجام شود. انواع لاله به نور خوب و کامل نیاز دارند و در صورتیکه نور خوب دریافت نکنند گلدهی متوقف یا کمتر می شود. بدلیل tulipalin موجود در گل لاله می‌تواند موجب مشکلات گوارشی و حساسیت در حیوانات شود.

مشورت با متخصصین برای نگهداری گل لاله