آموزش آبیاری مناسب گل رز | flowercitydesign

ضمنا استفاده از قیچی تیز و استریل درصد هجوم بیماری ها به گیاه را کاهش می دهد. در قدم اول باید خاک باغچه جهت پرورش صحیح انواع گل رز بررسی شود به طوری که در این بررسی نوع بافت خاک مشخص شده و در صورت نیاز، اصلاحاتی بر روی آن صورت پذیرد تا مخلوطی از بافت لومی خاک برای گیاه فراهم شود. این واریته از انواع گل رز به علت تولید گل هایی با ساقه های راست، در صنعت تولید گل شاخه بریده به میزان بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. ویروس شکستی گل رز بیش از انواع آفات و بیماری گل رز به گلبرگ‌های گل روی درختچه حمله می‌کند. گلبرگ‌ها بر اثر ابتلا به این بیماری بدشکل، بی‌کیفیت و آوند دار می‌شوند.

  • باکتری عامل این بیماری از طریق زخم‌های گیاه به بافت آن وارد شده و سبب رشد و تکثیر نامناسب سلول‌های گیاه و ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود.
  • هنگامی که رز رونده “چهارم جولای” در سال 1999 به جهان معرفی شد، رنگ آبنباتی مانند، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و عطر تند آن سبب شد تا سریعا جای خود را در دل‌های دوستداران گل رز باز کند.
  • این آفت گل رز با تغذیه از آب برگ سبب خشک‌شدن برگ‌ها می‌شود.
  • تعداد شکوفه ها کمتر می شود و نشانه ای ازآنها روی گل رز نیست، که احتمالاً ناشی از کمبود آب است.
  • رزت رز غیرقابل‌درمان است و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از ابتلا آن به بیماری است.
همچنین این رز در مقایسه با بسیاری دیگر از انواع رزها و رزهای رونده از مقامت بالاتری برخوردار بوده و می‌تواند تا دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد را به‌خوبی در فصل زمستان تحمل کند. Alchymist از جمله انواع گل رز رونده است که می‌توانید علاوه‌بر یک گل رز رونده به‌عنوان یک درختچه زیبا نیز آن را پرورش دهید. مهم ترین نکته درباره این گیاه این می باشد که بطور مداوم شکوفه می دهد.

http://brillianceblog.ir

در تابستان بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است ان را روزی دو بار ابیاری نمایید. آبیاری زیاد بعد از کاشتن گل رز هلندی سبب ایجاد قارچ نیز بر روی تنه و ساقه های آن می شود. زمانیکه فصل قلمه زدن نباشد برای زیاد کردن بوته های قسم خاصی از گل سرخ به طریق خواباندن شاخه متوسل می شوند. خواباندن شاخه در اقسام و جورهای پابلند که برای قلمه زدن هم مناسب است و بیشتر در اقسام رونده عملی است. اوایل بهار قسمتی از شاخه هایی را که به اندازه کافی بلند و قابل خم شدن است را نزدیک زمین خم کرده در گلدان یا زمین پای بوته زیر خاک می کنند. پاییز یا بهار سال بعد که شاخه های خوابانده شده ریشه کرده است آنها را از بوته اصلی جدا کرده و موقع مقتضی با کمال احتیاط بیرون آورده در نقطه دیگر می کارند.

نهمین نوع رز باغی مدرن : رز سرخ یا رمبلر

مجله خبری شهر گل های گل رز Polyanthus کمتر از ۶۱ سانتی متر رشد می کنند. کوچکترین نوع گل رز گل رز مینیاتوری است که طول آن به کمتر از ۳۰ سانتی متر می رسد. نوع دیگری از مدل های کاشت و نگهداری گل رز در گلدان، پرورش گل رز رونده می‌باشد. به منظور کاشت و پرورش گل های رز بالا رونده، منطقه ای آفتابی را انتخاب نمایید. این نوع گل ها در زمان رشد خود به حداقل شش ساعت نور مسقیم خورشید در روز نیاز دارند.

پس این حصار را قبل از کاشت درست کنید و آن را محکم کنید. لازم به ذکر است سیب زمینی به علت دارا بودن مواد مغذی و همچنین حفظ رطوبت برای قلمه ی رز انتخاب مناسبی برای پیوند و تکثیر این گیاه می باشد. آموزش اصولی و علمی هرس گل رزهدف از هرس گیاه، رساندن انرژی بیشتر به شاخه های گل رز جهت تولید گلهای با کیفیت تر و درشت تر است. از طرفی دیگر بافت رسی خاک رطوبت بیشتری را جذب می کند و ممکن است در صورت آبیاری بیش از حد، ریشه های گیاه پوسیده شوند با این اگر خاک باغچه یا گلدان شما رسی است، بهتر است به آن مقداری کمپوست اضافه کنید. پس از کندن خاک جهت کاشت بوته می بایست شاخه های گیاه را طوری تنظیم کنید که حدوده 15 الی 20 سانتی متر از آنها، خارج از سطح خاک باشند.

آموزش قلمه زدن گل رز به زبان ساده