طراحی رستوران در تبریز

نورپردازی در کافه و رستوران : در فضای کافه و رستوران اگر بتوانید با دکوراسیون و نورپردازی اصولی حس خوب و آرامش را به مشتری القا کنید می توانید شاهد رونق کسب و کارتان باشید. سفارش غذاهایی که پوستر آنها نصب شده است درد روانی مشتریان را کاهش می دهند زیرا به زودی می خواهند همان تصویر خوشمزه را در واقعیت میل کنند. همان طور که از نام نرده تخت چوبی پیداست، در طراحی و ساخت آن بخشی از نرده به صورت تخت و مربعی برش میخورد. یکی از مکانهای پر تردد در جامعه، رستورانهاست که میتوان گفت بیش از هر مکان دیگری عبور و مرور در آن صورت میگیرد، بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی رستوران میتواند به جذب مشتری کمک کند و در ثبات آنان برای حضور در رستوران نیز بسیار تاثیرگذار باشد. این منطقه با افزودن یک قفسه فلزی سفارشی که روبه سمت دیوار بالایی حرکت می کند، به عنوان نقطه ی کانونی این بخش توجه مخاطب را به خود جلب کند. این رستوران با نمای کروی در سه طبقه مانند یک جنگل سرسبز ساخته شده است. برای به کاربردن و انتخاب رنگ در دکوراسیون فست فود ، لازم است که در ابتدا از نظر روشنایی رنگ را مورد بررسی قرار دهیم چرا که هر رنگی تاثیرات مختلفی بر روی افراد می گذارد ، بخصوصو در محیط هایی مانند فست فود و رستوران ها .

در این مطلب به مواردی اشاره می شود که به کار بردن آن ها باعث افزایش فروش و جذابیت در فست و کسب و کارتان می شود. از نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر غافل نشوید در ادامه به بیان نکات مهمی در همین مورد می پردازیم. انتخاب صندلی می تواند نقش مهمی در دکوراسیون فست فود داشته باشد. در نتیجه بهتر است وسایل اضافه را از کف کافه حذف کنید و تنها میز و صندلی را بر روی کف قرار دهید. استفاده از تصاویر جذاب و ویدئو : حتی اگر بهترین کیفیت غذا را هم ارایه می دهید اما برای سایت خود تصاویر جذاب نگذارید، مشتری جذب نمی کنید. اگر شما نیز در فکر احداث هتل هستید، پیش از هر چیزی باید به این سؤال پاسخ دهید که تصمیم دارید، چه حد از کیفیت را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید؟ تمامی این نکات را متخصصین با تکیه بر دانش و تجربهای که در طول سالها کسب کردهاند به شما ارائه خواهند کرد و این شمائید که باید تصمیم نهایی را در خصوص روند نهایی اتخاذ کنید. و میهمانان می توانند بر اساس علاقه ی خود هر کدام از اتاق ها را انتخاب را با امکانات متفاوت انتخاب نمایند .

از سوی دیگر، پالت رنگی پروژه طراحی داخلی رستوران، از رنگ هایی گرم و طبیعی تشکیل شده است. از سوی دیگر هزینه دکوراسیون جزء آیتم هایی است که یک حداکثری برای آن نمی توان تعیین کرد، هدف این است که یک نقطه بهینه ای برای آن در نظر گرفته شود. هنگام برنامه ریزی نقشه طبقهفست فود ، جادار بودن را در نظر بگیرید. در بازسازی داخلی رستوران مدرن و لوکس وقتی که از تغییر دکوراسیون آن ها میشود یعنی علاوه بر تغییر دادن وسائل و گذاشتن وسائل شیک و لوکس ، گرانقیمت باید یک نقشه مبتکرانه و مهندسی در طراحی داخلی کشید تا مشتریان هم از کیفیت کار لذت ببرند هم از محیطی که در آن نشسته اند.

با این روش مشتری در پیدا کردن مسیر گمراه نشده و راحت تر مکان مورد نظر خود را پیدا می کند. نور نقش مهمی در زنده کردن فضای رستوران دارد. برای اینکه چنین محیطی را به یک محیط گرم و صمیمی تبذیل کنید توصیه می شود که از رنگ های روشن استفاده کنید و در کنار آن نور پردازی مناسبی را نیز اعمال کنید . فست فود شما در ساعات شلوغی نباید دچار شلوغ کاری شود و هر شخص نیاز دارد که آزادانه در رستوران قدم بزند بدون اینکه با مشتری های دیگر یا مبلمان برخورد کند. با تهیه یک سری مبلمان ساده چوبی، کاشی سیاه و سفید برای کف، نور مناسب و آینه های درست جایگذاری شده در این سبک به بیراهه نرفته اید. پس از انتخاب نهایی برای طراحی دکوراسیون فست فود ، باید به این نکته توجه داشته باشید که مقدار نور در فضای داخلی تا چه اندازه می تواند باشد . ایجاد یک فضای پیوسته از بیرون به درون بود، به طوری که جریان پیوستهی کالبدی طرح بتواند از تمامی عناصر داخلی و بیرونی -مانند تابلوی ورودی، نورپردازی، سقف، دیوار، مبلمان و تابلوهای داخل فضا تعریفی یکپارچه عرضه کند؛ و هدف دیگری که در طراحی دنبال میشد، ایجاد پرسپکتیوهای متنوع در زوایای مختلف داخل و بیرون پروژه نسبت به حجم، نور و رنگ در درون فضا بود.

با چنین شرایطی آینده کسب و کار مربوط به خدمات غذایی کاملا مشخص است ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که هر فردی وارد چنین کسب و کاری شود و در راه اندازی رستوران موفق عمل کند . این می تواند ما را وادار به لذت بیشتر کند. خوشایند است زیرا طعم خوبی دارد ، اما در عین حال ، مغز ما می داند که این بهترین انتخاب غذایی نیست. یا این که روی صندلی یک فست فودی احساس سقوط به شما دست داد. نکته اصلی در شروع چیدمان رستوران،انتخاب میز و صندلی هاست.بسته به میزان فضایی که در دسترس دارید اندازه میز و صندلی ها را انتخاب کنید تا بتوانید حداکثر ظرفیت را برای سالن غذاخوری خود ایجاد نمایید.

بنابراین راه اندازی یک فست و موفقیت در آن نیازمند پارامترهایی می باشد مانند: جذابیت دکوراسیون و محیط داخلی، زیبایی، رضایت مشتریان، مدیریت درست، کیفیت غذا ، و از این قبیل که رعایت نکردن هر کدام از این موارد باعث پیشرفت در کسب و کارتان می شود و در نتیجه شکست و کاهشس و سود آوری اقتصادی و همچنین کاهش مشتریان . اما تنها رعایت این دو مورد برای پیروزی در بازار بزرگ رقابت در بین رستوران، طراحی دکوراسیون فست فود و کافی شاپ ها کافی نیست. قوانینی را که برای فست فود خود تعیین کرده اید کاملاً رعایت کنید. آیا تا کنون به این سوال اندیشیده اید که برای افزایش فروش رستوران ها و فست فود ها علاوه بر کیفیت غذا و خدمات چه نکات دیگری را باید در نظر گرفت ؟ آنچه که امروزه به عنوان طراحی داخلی رونق پیدا کرده است و پیش از راه اندازی رستوران یا کافه مورد توجه قرار می گیرد، ساخت تصویری از فضای مورد نظر در ذهن مخاطب می دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی باشد. چون این اشیاء دکوری علاقهمندان بسیار متعددی دارند و می بایست به شیوهی دکورا سیون آنها نیز توجه داشت. این روزها با توجه به رشد و گسترش فرهنگ رستوران رفتن و استفاده از محیطهای عمومی برای صرف غذا مشاهده میکنیم که طراحی دکوراسیون داخلی این محیطها از اهمیت بالایی برخوردارند.

دکوراسیون رستوان فست فود یا رستوران شما یکی از عوامل مهم جهت جذب مشتری و کسب موفقیت در این زمینه کسب و کار می باشد.قطعا غذاخوردن در محیطی آرامش بخش و تمیز که هر گوشه ی آن به زینتی آراسته شده موجب لذت دوچندان شده و همین لذت زمینه ی محبوبیت بیشتر رستوران شما را فراهم می آورد و در نهایت شما یک قدم به هدف و موفقیت نزدیکتر می شوید.شاید اصل اساسی در زمینه دکوراسیون سالن غذاخوری(رستوران) و فست فود انتخاب رنگ دکوراسیون می باشد.بسته به سبک و نوع رستوران ونوع غذایی که سرو می کنید ،انتخاب دکوراسیون متفاوت است. رنگ ها بر روحیات مشتری تاثیر زیادی می گذارند و می تواند یک نکته ی کلیدی برای جذب مشتری به سمت فست فود باشد اما به کار بردن یک رنگ مناسب همراه با نورپردازی مناسب و هماهنگ با محیط قطعا جذابیت و چشم نوازی محیط را افزایش می دهد . در نمایشگرهای دیجیتال منو در رستوران ها ، مک دونالد با استفاده از انیمیشن ظریف توجه مشتری را به سمت گزینه های کم ارزش وعده های غذایی سوق می دهد و آنها را به سمت گزینه های گران قیمت سوق می دهد. نورپردازی در زمینه دکوراسیون رستوران مهم تری عامل پس از انتخاب رنگ است،در واقع این نحوه نورپردازی رستوران شماست که تعیین کننده اصلی حال و هوای محیط است.چنانچه برای رستوران خویش سرو غذاهایی خاص با دکوراسیون ویژه و مدرن در نظر دارید استفاده از نورهای ملایم و رنگهایی تیره در دکوراسیون ،بهترین گزینه است.اما اگر قرار است در رستوران شما غذای اصیل ایرانی سرو شود ،استفاده از رنگ های روشن با نورپردازی قوی تر پیشنهاد می شود.

نهایتا همه چیز به فضاسازی مربوط است. تزئینات مناسب برای تم طراحی فود حیاتی است. استفاده از رنگ های گرم در طراحی دکوراسیون رستوران ها باعث ایجاد هیجان و افزایش اشتهای مشتری و جلب رضایت می شود. در چیدمان صندلیهای رستوران باید بدانید که مشتریهای شما اغلب چه قشری از افراد هستند به طور مثال در رستورانهایی که خانوادهها از آن استفاده میکنند باید صندلیهای ۶تایی و بیشتر هم وجود داشته باشد. در غیر این صورت نمی توانید امیدوار باشید که به نتیجهای که به دنبالش هستید برسید. بپذیرید که در صورت عدم امکان تماس با سرور بدون ترک محل نشستن ، هیچ شخصی احساس راحتی نخواهد کرد. در اصل طراحی سایت ریسپانسیو یعنی سایت شما باید به گونه ای پیاده سازی شود که اگر کاربران با لب تاپ، کامپیوتر، موبایل یا تب لت بخواهند وارد سایت شما شوند یا سفارش غذای آنلاین دهند بدون کوچکترین مشکلی با بهترین نمایش بتوانند این کار را انجام دهند.

یکی از این فست فودهای معتبر و به نام بین المللی مک دونالد می باشد که با نصب پوسترهای تبلیغاتی اشتها برانگیز ساندویچ های خود توانسته اشتیاق مشتریان خود را به ساندویچ های بزرگتر ترغیب کند. نورپردازی رستوران ممکن است اولین چیزی باشد که افراد را به خود جذب میکند؛ نورپردازی جذاب با حس دعوتکنندگی که ایجاد میکند میتواند عابران پیادهای که از کنار رستوران میگذرند را به دام بیندازد و آنها را جذب کند. مثلا آنها با پرسش این سوال از مشتریان خود که آیا برخی از ویژگی های طراحی داخلی مانند نصب بنر یا عکس اشتها برانگیز از یک همبرگر می تواند شما را گرسنه همبرگر کند؟ طراحی برای سردر ساختمان رستوران وفستفود ، خود به تنهایی، موجب تمایز آن رستوران وفستفود از سایر رستوران وفستفودهای رقیب است و تصویری به یاد ماندنی در ذهن میهمانان ایجاد می کند. شما زمانی میتوانید به میزان اهمیت این اتفاق پی ببرید که به یاد بیاورید زمانی که به یک رستوران رفته بودید و نمای ظاهری آن سریعاً حس بدی به شما منتقل کرد. این موضوع تاثیر بسیار بدی بروی محیط زیست در چندین سال گذشته داشته است. در پاسخ به این سوال ابتدا باید شرایط موجود را در نظر گرفت.

برای مثال ابتدا باید مساحت و فضا برای ارائه ی بهترین نتیجه مورد بررسی قرار دهید و سپس نوع دکوراسیون مورد نظرتان برای فست فود را انتخاب و در نهایت پیاده سازی کنید . در نتیجه در ابتدا باید نوع طراحی دکوراسیون داخلی تعیین شود، میزان مواد اولیه و میزان کیفیت آنها انتخاب شود و در ادامه نیز میزان دستمزد افراد مورد توافق قرار گیرد تا بتوان هزینههای نهایی را به افراد اعلام کرد. رستوران ایتالیایی پیپرو با یک ستاره میشلن توسط آقای آلساندرو پیپرو مدیریت می شود، این رستوران افسانه ای با یک کتاب سیاه حیرت برانگیز، طعم غذاهای خارق العاده ای را به وجود آورده که مورد توجه تمامی نخبگان شهر شده است، آشپزخانه به سرآشپزی آقای سیرو اسکاماردلا می باشد.