گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | flowercitydesign

گل‌های رز مینیاتوری از لحاظ تنوع رنگ و گونه مانند دیگر انواع رز هستند اما از لحاظ سایز با آن‌ها تفاوت دارند. معمولا گل‌های رز مینیاتوری برای کاشت در گلدان استفاده می‌شوند زیرا همانطور که از نامشان نیز پیداست، از لحاظ اندازه، برای رشد در گلدان بسیار مناسب هستند. گل‌های رز زمانی خوب پرورش می‌یابند که در طول دوره ی رشد، رطوبت آن‌ها یکسان نگه داشته شود. تعداد دفعاتی که باید آب بدهید به جنس خاک شما و نوع آب و هوایی که در آن هستید بستگی دارد. رزهایی که در خاک‌های ماسه‌ای کاشته شده‌اند در مقایسه با آن‌هایی که در خاک رس کاشته شده‌اند، به آب بیشتری نیاز دارند. همچنین آب و هوای گرم، خشک و دارای وزش باد زیاد، گل‌های رز را خیلی سریع خشک می‌کند، پس باید آب بیشتری دریافت کنند.

بهترین زمان برای خواباندن گل رز در هوا در فصل بهار است٬‌ درست بعد از اولین گل دهی از آنجایی که این بهترین و فعالترین زمان برای رشد است. زمان مناسب بین ماه خرداد تا شهریور پس از پایان گل دهی و ریختن گل‌هاست. طول مناسب هر یک قطعه برای برش ۱۵ سانتی‌متر است و بهتر است در هر قطعه سه ردیف برگ وجود داشته باشد. شاخه‌های بریده‌شده برای اینکه به‌سهولت در خاک فرو بروند، نخست با کارد برش داده و نوک تیز می‌شوند. در مورد رزهای مینیاتوری که ارتفاع کمتر و گلهای کوچک تر دارند باید شاخه های بزرگ را از بالای دو تا سه جوانه و شاخه های ضعیف را از بالای یک جوانه قطع نمود.

نحوه هرس گل های رز

مجله خبری شهر گل بالایی نایلون را گره زده و آن را تا ۳ هفته اینگونه رها کنید. 5- کاغذ دستمالی را که با هورمون رشد ریشه آغشته شده است به همه جای قسمت بریده شده بزنید. 3- در حدود کمتر از یک سانتی متر پایین تر از گره رو شاخه برش انجام دهید. برش ها را تا حد پوست شاخه عمیق کنید و عمیق تر از آن نروید٬‌ این برش ها را به ارتفاع ۲ سانتی متر در امتداد شاخه انجام دهید. 2- مجموع برگها و خارها رو از شاخه جداکنید٬ در منطقه زیر پنجمین مجموعه برگها از سرشاخه کار کنید. این دسته از اقسام مخصوصی هستند که شاخه های آنها بلند شده و بالا میرود که آنها را بوسیله پایه یا داربستهای فلزی مخصوصی نگهداری کرده آرایش میدهند .

روش قلمه زدن برای تکثیر درختچه رز:

میزان رطوبت مورد نیاز گل رز حدود 60 درصد است که اگر بیشتر شود باعث بیماری‌های قارچی و … می‌شود. این گل ها حتی در خاک های کم آب و در باغ هایی با پوشش سنگ هم رشد می کنند. خوشبختانه گل رز دارای تنوع رنگی زیادی است و به خاطر همین ویژگی شگفت انگیزشان زبان زد هستند.همانند سایر گل ها این گل نیز به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. اگر به فضا و نور آنها توجه داشته باشید و همچنین علف های هرز آنها را از بین ببرید در تمام طول تابستان قادر خواهید بود از زیبایی این گل بهره ببرید. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. استفاده از قیچی معمولی، ساقه ها را فشرده می کند ، که باعث جلوگیری از ورود آب کافی به گل می شود و باعث مرگ سریع تر آن می شود.

  • البته به خاطر داشته باشید که ممکن است مقداری از رنگ به داخل آب نشت کند و باعث تغییر رنگ آن شود.
  • همچنین جانورانی مانند شته، کرم‌های ریز، انواع مگس‌ها و عنکبوت‌ها هستند که از گل‌های رز تغذیه می‌کنند.
  • هر روز یا هر دو روز یکبار، آب را عوض کنید تا مطمئن شوید که رشد باکتری به گل شما آسیب نمی رساند.
  • که پس از پیوند نزدیک خاک در اثر هَرَس نوک شاخه ها می گذارند شاخه های فرعی آن زیاد شود تا بوته بصورت کُرپه درآید .
  • گل رز را برای نگهداری در منزل بیشتر در باغچه‌ها می‌کارند.

یک مقدار خاک در گلدان بریزید، سپس سیب زمینی را درون خاک گلدان قرار داده و مجدد گلدان را پر از خاک کنید. از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید. پیج اینستاگرام هاپیر گل و گیاه ایوار را نیز دنبال نمایید. برگ پیوندک را باید بطوری قبلا چیده باشند که یک تا دو سانتیمتر از دُم برگ به پیوندک باقی بماند . اقسام دیگری از گلهای وحشی مانند ( رُزا لاگسا Rosa Laxa) که اصل آن از سیبری است و گل سرخ ( پولیانتاRosa Polyantha) در مواردیکه نسترن کوهی نباشد قابل استفاده است .

http://brillianceblog.ir