یکی از این گیاهان میخک است

لاله خط دار با نام علمی (( Tulipa micheliana با ارتفاع ۱۵ سانتیمتر به وسیله گلهای درشت قرمز تا ۶ سانتیمتر طول و وجود خطوط کم و بیش مشخص به رنگ بنفش پر رنگ روی برگهای پهن و همچنین وجود پرزهای ریز ساقه و برگ خود از سایر گونه ها سایت flowercitydesign متمایز میگردد. لاله در حدود ۸۰ گونه دارد که در اروپا، مناطق مدیترانهای و همچنین در آسیای مرکزی پراکنده بوده و در ایران نیز حدود ۱۲ گونه از آن یافت میشود که پاره ای از آنان تا کنون و به طور وضوح توسط گیاه شناسان شناسایی نگردیده اند. نامبرده که سفیر امپراتور رم “فردینانداول” در دربار سلطان سلیمان اول بود، لاله را در قسطنطنیه دیده و بذر آن را در سال ۱۵۵۴ میلادی با خود به وین برد. افراد زیادی این گونه را یکی از زیباترین و قشنگترین لاله ها شناخته و بر این اساس آن را بیش از ۳۰۰ سال است که در باغ های اروپا پرورش می دهند ولی احتمالاً وطن اصلی آن از ایران و از منطقه شیراز می باشد در حدود ۳۰ سال قبل گیاه شناسی به تصور آنکه گونه جدیدی را کشف نموده و از آنجایی که این گونه را در نزدیکی آرامگاه حافظ یافته بود آن را به نام Tulipa hafisii نامگذاری نمودند که به موجب مقررات نامگذاری لاتین گیاهان حق تقدم با نام قبلی آن Tulipa clusiana است که همچنان حفظ گردید.

پیاز را در محلی خشک و تاریک بگذارید و سال دیگر هم می توانید آن را کاشته . در برخی کشورهای آسیایی مانند ایران عزیز این گل خوش رنگ و لعاب در تهیه برخی صنایع دستی و محلی نیز به کار برده میشود. 4. برای تهیه قلمه باید از قسمتی ساقه را جدا کنید که دقیقا در زیر گره قرار گرفته باشد. ۸- پس از آن که از گل لاله چیزی باقی نماند و به طور کامل زرد و خشک شد آن را از گلدان در آورده و در صورتی که پیاز مادر تولید مثل کرده بود ، بچه آنرا از پیاز مادر جدا میکنیم و آن را با آب سرد شستشو می بدهیم . برترین خاک برای کشت این گل ترکیبی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت یا این که مخلوطی از کود و خاک ورق و ماسه و خاک باغچه می باشد. همانطور که از نام این کود برمی آید، پوکون این محصول را مخصوص گل رز تولید کرده است. کاسبرگ شکافی (Calyx splitting): در این ناهنجاری فیزیولوژیک، کاسبرگ شکاف خورده و گلبرگ از یک سمت بیرون می زنند و تقارن گل از بین رفته و بازار پسندی آن کاهش می یابد.

جنس Rosa دارای ۳۰۰ گونه گیاه چند ساله با قدمتی چند هزار ساله هستند، درحالی که تقریبا” در هر قاره گل رز وجود دارد، اکثر گونه هایی که در باغ ها پرورش می یابند ارقام ترکیبی چند نسلی هستند که اجداد آنها مدتهاست فراموش شده اند. تولید کنندگان تجاری معمولا برداشت گل لاله را در اواخر تابستان و زمانیکه به اندازه کافی بزرگ شده باشند شروع می نمایند، و گل های کوچک تر را دوباره کاشته و برای فروش در سال آینده میگذارند. ضروری به ذکر می باشد، همانند گل نرگس، بالا بودن دمای محیط باعث عدم تشکیل گل میشود و برترین کار این می باشد که در یک جا خنک نگهداری شوند. عشق آن ها عمیق و پرشور بود و برای ابراز آن نیاز به هدیه داشتند و از شاخه گل رز طلا برای ابراز عشق خود بهره می بردند. گیاهان موجود در این گروه شباهت زیادی به فلوری بندا دارند اما گل های آن ها هم به شکل تک تک و هم به شکل گل آذین است و دارای بوته های بلندی تری نیز می باشند. همچنین میتوانید از این گل زیبا در تراس اتاق خواب، ورودی مغازهها، رستورانها، کافهها و … همچنین می توانید از کودهای معدنی و پیچیده استفاده کنید.

اگر پیازها را برای سال آینده دوباره استفاده شود ضروری می باشد در وقت رویش در بهار با استفاده از کود عمومی تغذیه گونه بگیرد. احتمالاً از آنجا بود که گل رز به یونان و جزیره کرت منتقل شد و از آنجا در سراسر جهان غرب پراکنده شد. • تکثیر گل لاله عباسی بیشتر از طریق بذر صورت می گیرد. کشت بذر بلافاصله بعد از برداشت بذر یعنی هنگامی که هنوز پوست آن خیلی سفت نشده ، انجام می گیرد. در این مرحله که هنوز بذرها جوانه نزده اند بهترین روش برای آبیاری، استفاده از آب پاش و افشانه است، چرا که ممکن است در غیر اینصورت بذر ها جابجا می شوند. بنابراین آن پیاز از شرایط کاشت در گلدان خارج میشود و برای گلدهی حتما میبایست در بستر زمین کشت شود . پیازها را کمی پس از برداشت، درجه بندی می کنند و پیازهایی که میبایست کاشته شوند برحسب درشتی پیاز و قابلیت تولید تعداد پیازچه به دو گروه طبقه بندی میشوند.

پیاز لاله طبیعتاً پیازچه تولید میکند و هر ساله تجدید میشود، آغاز برداشت پیازها از اواسط خرداد ماه می باشد و تا اواسط تیرماه ادامه دارد. لکه سیاه رز به صورت لکه هایی به قطر 2 تا 12 میلی متر در سطح بالای برگ دیده میشود، این لکهها گرد و ابتدا نامنظم هستند و سپس حالت کلروز در کل برگ مشاهده میشوند. • گل لاله عباسی برای کسانی که دوست دارند پرچین یا حفاظ خانه شان از گیاه باشد و در عین حال از لحاظ زیبایی چشم نواز باشد انتخاب خوبی است. برای دیدن انواع پیاز گل اینجا کلیک کنید. که در اینصورت فاصله طولی هر پیاز از پیاز دیگر میبایست بیش از ۱۰ سانتی متر باشد .

۶- در اواسط اسفند گلدان را به محیط منزل می آوریم و به آبیاری هفته ای ۲ مرتبه ادامه می بدهیم تا گلدان ما در عید به گل بنشیند پس از آن توصیه میگردد گلدان را در محیط خنک و بدور از نور آفتاب نگهداری شود تا طول عمر گل لاله زیاد شدن یابد ( طول عمر گل لاله با توجه به شرایط محیطی و نوع واریته از ۱۰ تا ۳۰ روز می باشد و عمل گلدهی با توجه به نوع واریته از اسفند تا اردیبهشت گونه می گیرد) . تقریبا مرموزی نیز به نام لاله رضائیه ((Tulipa urmiensis در شمال دریاچه رضائیه (ارومیه) شرح داده شده است که شبیه گونه فوق ولی کوچکتر بوده و دارای چند گل بر روی یک ساقه میباشد و قطعات گل پوش آن نیز در سمت خارج قهوه ای تر هستند. تابلوهای نقاشی بسیار گرانبها می باشند به طوری که برخی از آنها در موزه ها نگهداری می شوند همانطور که می دانید آثار نقاشی مشهوری از هنرمندان بسیار قدیمی جهان به جای مانده است. پس از برش، قلمهها را در جای مناسبی مانند ماسه قرار میدهیم و شرایط مناسب برای رشد آن فراهم میآوریم.

بچه پیازهای کوچک را دست کم تا دو سال در جای خود باقی گذارید زیرا پیش از این موقع کوچکتر از آن هستند که بشود آنها را جابجا نمود. این رز در سال ۱۸۸۲ و در کشور انگلستان به وجود آمد. گونه های متعدد و دو رگه های لاله جزو گیاهان متداول باغبانی به شمار میرود و کشور هلند مرکز تجارت عمده پیازهای آن می باشد. • گل لاله عباسی با نام علمی “Mirabilis Jalapa” بومی مناطق گرمسیری جنوب امریکا و رشته کوه های آند در کشور پرو می باشد. البته در اکثر گیاهان بجز گیاه لاله یک خامه بلند نیز بین تخمدان و کلاله قرار می گیرد. بذر کاری به صورت کرتی در پاییز صورت می گیرد. لاله در مناطق سردسیری نوعی گل دائمی به حساب می آید، اما در نواحی گرمسیری سوخ های تیمار شده با سرما کشت میشود و پس از گلدهی از بین می رود. • جوانه زنی گل لاله عباسی ۱۴-۱۰ روز طول میکشد و اگر در مکانی با ۸ ساعت نور طبیعی قرار داشته باشند جوانه زنی آنان تسریع میشود. در بالای تخمدان نیز یک کلاله سه سمتی رار گرفته که دانه های گرده به آن میچسبند.

لاله یک گل دائمی نیست پس نبایستی انتظار داشته باشید این گل همیشه بماند، دوام گل نهایتا یک ماه می باشد ولی بعد از، از بین رفتن گل، پیاز آن را از خاک در بیاورید و ساقه آن را قطع نمایید. پیازهایی که سخت تر پیازچه تولید می کنند در دمای ۱۰ تا ۲۳ درجه سانتی گراد تا شهریور ماه نگهداری میشوند و پس از آن در دمای ۲۰ درجه تا آبان ماه و پس از آن در دمای ۱۷ درجه سانتی گراد در انبار نگهداری میشوند. برداشت و نگهداری سوخ:سوخ های لاله در اواسط ماه خرداد تا اواسط تیر برداشت و در دمای ۲۷-۱۵ درجه به مدت ۴-۳ هفته خشک شده و سپس در انبار با دمای ۱۷ درجه نگهداری می شوند. • گلهای شیپوری شکل لاله عباسی معمولا در بعدازظهر یا در در هوای ابری باز شده و صبح بسته می شوند. منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: بهنام یوسفی)در استان لرستان سراغ لاله های سحرانگیز واژگون را میتوان در شهرستان الیگودرز گرفت.

زمانی که کاشت پیازهای گل لاله را انجام می دهید، میبایست همواره قسمت نوکتیز را در بالا قرار دهید. زمان کاشت بذر گل لاله عباسی : بهترین زمان کاشت گل لاله عباسی اوایل بهار می باشد . وقتی که پیازهای لاله را می کارند میبایست دقت نمود که طوقه ساقه (قسمت برجسته سر پیاز) بیرون از خاک قرار بگیرد. از آنجا که رطوبت در گلخانه قابل کنترل است میتوان از بروز آن جلوگیری نمود. پیاز آن که مستور از پوشینه های متعدد و بسیار نمدی است، معمولا در عمق زیادی از خاک قرار گرفته و به همین مناسبت بیرون آوردن آن بسیار مشکل است. اغلب اوقات این گونه لاله ها بسیار درشت و رنگهای آنها درخشان است. با این حال ، حتی گاهی اوقات حتی متخصصان چندین س haveال دارند: این کار چقدر دشوار است – پرورش یک گل میخک ترکی از بذر ، زمان کاشت ، نحوه رشد صحیح نهال ، این گل انتخابی چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد؟ دمای مورد نیاز لاله عباسی : اگرچه دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب معرفی شده است اما با رعایت آبیاری و افزایش رطوبت محیط در دمای بیش از ۳۰ درجه نیز این گیاه به خوبی رشد میکند.

در صورتی که گیاه به شکل چندساله نگهداری میشود و ریشه گوشتی در خاک باقی گذاشته می شود باید در طی فصل سرد آبیاری را کاهش داد در حدی که خاک کاملا خشک نشود در غیر اینصورت امکان پوسیدن ریشه های گوشتی وجود دارد. و گلدان بوسیله نزولات آسمانی آبیاری شده و می گذاریم تا اواسط اسفند ماه در محیط بیرون و در ذیل ماسه باقی بماند . اما بهتر است دو یا سه برگ را دستنخورده باقی بگذارید. نوع میوه کپسول راست سه خانه ای که در هر یک چندین بذر مسطح روی هم چیده شده است. قطعات گلپوش تا قاعده آزاد بوده و به رنگ های قرمز،(که در این حالت اغلب دارای لکه سیاهی در قاعده است) مایل به ارغوانی، زرد یا سفید توأم با رنگهای دیگر در سطح خارجی، دیده میشوند. لاله حافظی با نام علمی Tulipa clusiana با ارتفاع ۲۵ سانتیمتر میباشد، گلهای سه رنگ آن از خارج به رنگ سفید و رمز و در قاعده سطح داخلی خود به رنگ ارغوانی تیره می باشند بر روی یک ساقه باریک و ظریف قرار دارند. در فصل پاییز، دانه هایی درشت و سیاه رنگ ظاهر می شود. شاخساره هایی که در گـره های زیر گـل تشکیـل می شوند تعداد برگ کم تری را تولید کرده ولی شاخساره های گره های پایینتر برگ بیشتری را تولید میکنند.

ولی در ظاهر از لحاظ گل کاری یکساله است چون سوخ اصلی آن فقط یک سال زراعی دوام دارد، اما هر ساله با سوخ جدیدی جایگزین می شود و به ظاهر هیچ تغییر نکرده است. حتما شما هم تا به حال برایتان اتفاق افتاده که به گل فروشی بروید و با انبوهی از گلهای رنگارنگ و زیبا مواجه شوید و انتخاب یک گل زیبا برای هدف خود را سخت تشخیص دهید و حتی در نهایت بدون خرید گل مناسب از مغازه خارج شده و یا گلی را انتخاب کنید که بعد از خرید پشیمان شده باشید. آگاهی و دانستن معانی و مفهوم رنگ گل های رز به ما کمک می کند تا آنچه را که در دل داریم به راحتی به اطرافیانمان بیان کنیم.

ساقه گیاه کامل به یک و گاهی به چندین گل ختم میشود که در طول آن عدهای نیز به صورت پراکنده قرار دارند. • برخی پرورش دهندگان معتقدند اگر قبل از کاشتن بذرها برای حدود ۱۲ ساعت آنان را در آب بخیسانیم به دلیل نرم شدن پوشش سیاه رنگ بذرها، جوانه زنی آنان بهتر میشود. در قاعده قطعات گل پوش این گونه لکه سیاهی دیده میشود که امکان دارد این لکه ها در بعضی مواقع دارای حاشیه زرد باشد. این گل در هر نوع خاکی رشد میکند ولی اگر خاک مرغوب به او برسانید سرعت گلدهیاش چندین برابر میشود. • از آنجایی که در شرایط مناسب تا یک متر رشد می کند پوشش خوبی برای دیوارها و مناظری است که نمی خواهیم خیلی جلوی دید باشند. • گیاه لاله عباسی جزئی قدیمی و محبوب در باغ ها است که گل هایی معطر، قیفی شکل و لوله مانند و پنج آویز گلبرگ مانند خیره کننده دارد. قیمت یک گل خاص با توجه به تنوعی که داشت به راحتی می توانست از درآمد یک کارگر ماهر و یا حتی قیمت یک خانه بالاتر رود. اگر خواب دیدید که درخت گل رز در خانه دارید ، به زودی صاحب اولاد می شوید.