گل رز ️ کامل ترین مقاله از اصول مراقبت از انواع گل رز رنگی و رونده مجله آنلاین بذرکو | flowercitydesign

معمولا برای روابط دوستی و عاشقانه ی نو پا و جدید از مجله خبری شهر گل رز صورتی استفاده می شود و برای روابط عشقی و دوستی مستحکم تر و قدیمی تر از رز قرمز رنگ استفاده می شود. به صورت سالیانه هرس کردن شاخه و برگ های اضافی گیاه یک عمل ضروری و مفید برای رشد و مراقبت از گل های رز است. هرس کردن افزون بر ایجاد فرم و ظاهر مناسب به حذف شاخه‌های بیمار، بدشکل و آفت زده می انجامد و از طرف دیگر هم باعث رشد بیشتر و افزایش تعداد شاخه های جوان و جدید می شود.

مشخصات گل رز:

در طول یک دوره ی رویش، معمولا برخی از شاخه های رز ها به دلایل مختلف از جمله سرما زدگی، ماندن در زیر سایه، حمله ی آفات و حشرات، شکستگی و زخم خوردگی و غیره خشک و به طور ناموزون در روی بوته گل رز باقی می ماند. تغذیه و کوددهی گل رز در باغچه نیازمند یک تعادل غذایی مناسب بین عناصر ریز مغذی و درشت مغذی می باشد. با عبور از مراحل قبلی، می بایست PH خاک را اندازه بگیرید زیرا اکثر گونه های های گل رز در محدوده 6/5 عملکرد مناسبی دارند. پس از بررسی خشک بودن خاک، باید در دل آن حفره ای به اندازه ی 30 سانتی متر ایجاد کنید و سپس درون حفره را از آب پر کرده و منتظر بمانید تا با طی شدن 15 دقیقه آب به صورت کامل تخلیه شود.

http://brillianceblog.irلذا كنترل گلخانه و نگهداري آن در شرايط مناسب لازم و ضروري است. كنه ها، تريپس ها و شته ها از مهمترين آفات رزهاي گلخانه اي به شمار مي روند. سفيدك سطحي و كپك خاكستري نيز در شرايطي كه بوته ها مرطوب مي شوند و دما كمي پايين مي آيد، در صورت عدم توجه و مراقبت به سرعت گسترش مي يابد. انجام می شود البته در روش نسبتا مرسومی هم کشت به صورت گلدانی بر روی سکوهایی به ارتفاع 60 تا 80 سانتیمتر و در گلدان حاوی مواد بستری به صورت تک بوته یا دو بوته کشت انجام می شود .

انواع گل های رز موجود در بازار ایران

این گونه از رز در فصل تابستان گل نمی دهند و پرورش آن در مناطق گرم به هیچ وجه توصیه نمی شود. گل رز رنگ های مختلفی دارد ، از این رو معانی انها هم با یکدیگر متفاوت هستند ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در قسمت معنی و نشانه رنگ های گل رز با ما همراه باشید. ارتفاع و عرض این گل به ابعاد۶۰ تا ۹۱ سانتی متر می رسد. عطر این گل، سبب شده تا جزء انواع رزهای پر طرفدار باشد. رز های بالارونده گیاهانی مستقل نیستند ؛ انها باید به تکیه گاه های عمودی خود متصل شوند تا به سمت بالا رشد کنند.

این گیاه همیشه گل دارد و گل‌های رنگارنگ آن بار‌ها در بهار تا تابستان ظاهر می‌شوند. انواع گل رز نسبت به دیگر گل‌ها تاریخچه‌ای بسی طولانی دارد. فسیل‌هایی که در اروپا و آسیا یافت شده، نشان داده که گل‌های رز، قدمتی ۳۵ میلیون ساله دارند. از آغاز تاریخ، گل‌های سرخ، بیش از دیگر گل‌ها در قلب بشر جای گرفته‌اند. در سال ۱۰۷ میلادی، تاجی از گل‌های رز در مقبره‌ای یافت شد که نشان دهنده قدیمی بودن نوع رز است که امروزه هم موجود می‌باشد.

  • بنابراین باید ساقه های مرده، بیمار و آسیب دیده را در بهار حذف کنید و اگر آسیب شدید بود، از محل اتصال به ساقه اصلی این کار را انجام دهید.
  • هرسال ، مالچ اطراف بوته رز را برداشته و لایه جدیدی از مالچ را قرار دهید.
  • این گل رز بیمار نمی‌شود و ارتفاع آن به ۲.۵ تا ۳ متر می‌رسد.
  • رز رونده Souvenir Du Docteur Jamain نه‌تنها قادر است کمی سایه را تحمل کند، بلکه به آن نیاز وافر نیز دارد!