گل رز هلندی گل رز شاخه بریده گلخانه ای-greenhouse-hydroponics | flowercitydesign

غنچه های رز دو رگه چای، بزرگ و خوش ظاهر بوده و هر ساقه گل دهنده به یک غنچه منتهی می شود. رز موشاتا گیاهی است که بافت نامناسب و PH بالای خاک را به خوبی تحمل می کند. یکی از رزهای وحشی بسیار زیبای شناسایی شده در ایران، رز Rosa foetida Persiana یا Persian Yellow است که در مناطق کوهستانی کردستان به وفور یافت می شود. رزهای اسپری کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند. سیستم تهویه بایستی بتواند دمای داخل گلخانه را کنترل نماید و تعادل بین دما و رطوبت را تامین نماید. در زمان تهویه از باد مستقیم بر روی محصول باید اجتناب شود.

  • برخی نماد یا پیام رز سفید نیز معصومیت و شادابی در جوانی می‌دانند.
  • گونه مِی کویین از انواع گل رز رونده به قدری نیرومند و قوی است که می‌تواند با ریشه درختان رقابت کند و می‌توانید آن را روی شاخه‌های درخت مورد علاقه خود تکیه دهید.
  • این گونه از رز زمان زیادی برای گل دادن نیاز دارد، به طوری که چرخه خیلی طولانی خواهد داشت.
  • گل رز گرندي فلورا، فلوریبوندا و پليانتا تعداد زيادي شکوفه از بهار تا پاييز توليد مي کنند.
مجله خبری شهر گل رز در کل کم توقع می باشد و یکی از بهترین گلها برای پرورش در گلدان و باغچه می باشد. آنها در زمستان بصورت خفته طی کرده و در بهار شروع به گلدهی می کنند البته بعضی از رزها در تمام فصول گلدهی می کنند حتی در زمان یخبندان! نور و کربوهیدرات از بزرگترین عوامل موثر بر گلدهی گل رز هستند.

http://brillianceblog.ir

رز هیبریدی در گرمای تابستان گل نمی دهند و پرورش آنها در مناطق گرم اصلا توصیه نمی شود. تعداد شکوفه ها کمتر می شود و نشانه ای ازآنها روی گل رز نیست، که احتمالاً ناشی از کمبود آب است. اگر گل شروع به پژمرده شدن کرد، شستن آنها را با دقت شروع کنید.اگر گل های رز شروع به خشک شدن و پژمرده شدن کردن، احتمالاً نیاز به شستشو دارند.با گذشت زمان برگ ها کم کم خشک می شوند و گل ها همانند قبل رشد نمی کنند. هدف از این کار آب رسانی به عمق خاک است.بعد از دوره خشکی زمین به شدت سخت می شود و کمی طول می کشد تاآب به عمق زمین برود. اگر می خواهید با شیلنگ به گل های رز آب بدهید،مراقب باشید با فشار به آنها آب ندهید، زیرا به ریشه های گیاه آسیب میرساند .

هفتمین نوع رز باغی قدیمی : رز هیبریدی مشک

برای پرورش گل رز مدال طلا بهتر است که آن را در مقابل آفتاب قرار داده و در فصل های زمستان و بهار نیز هرس کنید تا در تابستان به طور کامل شکوفا گردد. ۲- محل مورد نظر را به قطر ۵۰ سانتی متر از حصاری که دارید فاصله دارد را حفر کنید، نمک منیزیم را داخل چاله خود بریزید، این نمک باعث افزایش رشد گیاه شما و جذب نیتروژن می کند. حالا گل رز رونده خود را داخل گودال قرار دهید و با خاکی که قبلا” حفره چاله را خالی کرده بودید پر کنیدو آبیاری نمایید. گل رز در کشور ما با نام­های گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته می­شود. این گل از تیره گل سرخ و از زیر خانواده رزوئیده می­باشد.

گل رز مشکی یا همان گل رز سیاه نماد تباهی، جادوی سیاه، مرگ بوده، در عالم سیاست نماد آنارشیسم و در ادبیات هم معنای عشق تراژیک است. یادم هست در حادثه ساختمان پلاسکو در شبکه­های اجتماعی خیلی­ها تشویق به گذاشتن رز سیاه در پروفایل خودشان داشتند. برای تزیین انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل استفاده می شود. بنابراین انرژی گیاه صرف تعداد کمتری گل شده و در نتیجه گل های باقیمانده درشت تر می شوند.البته این عمل برای تهیه گل بریده لازم است ولی بوته هایی که در تزئینات به کار می روند احتیاج به غنچه گیری ندارند. از سویی دیگر آبیاری رز به حالت مه پاش احتمال هجوم آفات را به گیاه افزایش می دهد.

آشنایی با گل رز