گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | flowercitydesign

در این مجله خبری شهر گل ریشه های بوته رز به خوبی رشد و گسترش پیدا می کنند.دقت کنید به هیچ وجه از خاک های آهکی برای گل رز استفاده نشود. به منظور زهکشی خوب در مناطق پرباران در فضای باز، بستر کاشت را بلندتر از سطح چمن در نظر بگیرید. اگر این مقدار کم بود به ان آهک اضافه کنید تا مناسب شود برای کاشت. رز فلوریبوندا حاصل پیوند دورگه چای و رز پولیانتا می‌باشد. ای رز از انواع گل رز پرورشی و جدید است که در 4 فصل گلدهی دارد. از مزایای این رز می توان به ماندگاری بالای آن اشاره کرد.

http://brillianceblog.irهم چنین رز سرخ بهشت یکی از بهترین بو‌ها را در میان همه رزهای جهان دارد. خاک های شنی رسی، لومی و یا خاکی که کمی رسی بوده، و دارای ۱۰ درصد مواد آلی می باشد، برای رشد و پرورش گل رز هلندی مناسب است. خاک شنی برای آن مناسب نمی باشد و همچنین نباید در خاک های آهکی رشد پیدا کنند. قبل‌تر گل رز هلندی تنها به رنگ‌های زرد و طلایی موجود بود که رنگ اصلی خود این گل است.

  • این گل از تیره گل سرخ و از زیر خانواده رزوئیده می­باشد.
  • اگر خواهان یک گل همه چیز تمام می باشید که هم زیبایی و هم تنوع داشته باشد حتما این گل را در باغ و یا باغچه خود پرورش دهید.
  • بنابراین کسانی که عاشق گل رز می باشند‌می توانند با پرورش رز مینیاتوری فضای زیباتری درخانه خود به وجود آوردند.

سوسک سیاه Oxythyrca cincteua و سوسک بور Epicometis hirta نیز همچون سوسک سبز با تغذیه از گلبرگ‌های گل رز، شکل ظاهری آن را تخریب می‌کنند. لارو این گروه از آفات و بیماری گل رز از برگ‌های گل رز تغذیه می‌کنند. حشرات بالغ نیز با تخم‌گذاری روی شاخه‌های جوان درختچه را تضعیف می‌کنند. زنگ گل رز با نام Rose Rust Disease یکی از بیماری‌های شایع گل رز است که شباهت زیادی به زنگ زرد گل رز دارد.

معرفی 11 گیاهان زمستانی، زیبایی بخش باغچه ها در فصل زمستان

لذا از همین رو شما می‌توانید هرروزه سفارش خرید گل طبیعی شاخه بریده خود را ثبت کنید. از کودهای موردنیاز در فصل بهار و تابستان و کود مالچ در زمستان برای گل استفاده کنید. بهتر است برای کاشت گل‌هایی را بخرید که به ندازه کافی ریشه داشته باشند.

گل رز مینیاتوری

یک ساقه را انتخاب و تقسیم بندی کنید چون ممکن است یک شاخه گل رز چندین قلمه خوب به شما بدهد. قلمه ها را در اندازه های ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر با کاتر ببرید دقت کنید انتهای قلمه ها باید بصورت مورب ۴۵ درجه با کاتر تمیز برید شود یک قلمه باید حدود ۴ گره داشته باشد. برگهای قلمه ها را جدا کنید فقط قسمت بالایی اگر برگ داشت مشکلی نیست بگذارید بماند. این جدا کردن برگ­ها به ریشه زدن قلمه گل رز شما کمک می کند. استفاده نمایید فاصله نور مصنوعی شما حدود ۵۰ سانتی متر به مدت ۱۲ ساعت در روز باشد.

انواع بیماری و آفات گل رز