گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | flowercitydesign

از مجله خبری شهر گل دادن آنها در نزدیکی پنجره های آفتابی و یا در اتاق هایی که گرم هستند خودداری کنید. حتی می توانید گل رز خود را یک شبه در یخچال نگه دارید تا در هنگام خواب خنک شود و سپس در طول روز آنها را روی میز قرار دهید. پیرایش ساقه ها هر چند روز یکبار باعث می شود گل رز به طور موثرتری در آب بماند، زیرا پس از مدتی نوک های ساقه کمی قارچ و آسیب دیده می شوند. پس هر چند روز یکبار ساقه ها زیر آب با زاویه 45 درجه برش بزنید. از گلفروشی بپرسید که کدام گلها آن روز صبح وارد شدند و سعی کنید تازه ترین گل های رز ممکن را انتخاب کنید. برای جلوگیری از پژمردگی گل رز ، حتماً هر چند روز آب آنها را عوض کنید، از یک گلدان بسیار تمیز استفاده کنید و آنها را در نقطه خنک نگه دارید.

  • به منظور کاشت و پرورش گل های رز بالا رونده، منطقه ای آفتابی را انتخاب نمایید.
  • علت این موضوع آن است که ریشه های گیاه در آینده رشد بیشتری خواهند داشت.
  • گل رز Grandiflora در مقایسه با دیگر گل های رز بسیار بلندتر است، این نوع گل در دسته گل های چای ترکیبی قرار می گیرد.
  • در جهان در حدود ۱۵۰ گونه رز خودرو شناسایی شده‌است که از این میان تنها ۱۰ گونه برای ساخت رقم‌های رز استفاده شده‌است.

عبارت از بوته هائيست كه پيوند را روي يك ساقه صاف و لخت تسترن كوهي به بلندي يك متر تا يك متر و نيم مي زنند . پس از نمو پيوند ، ساقه نسترن بتدريج قوي شده رنگ قهوه اي بخود گرفته راست مي ايستد . باغبان ميتواند شاخه هايي كه از پيوند ميرويد را به ميل خود بهر شكل بخواهد درآورد . گل رز به طور گسترده در سراسر جهان به عنوان نماد عشق ، همدردی یا غم استفاده می شود. بیشتر گونه‌های گل رز بومی آسیا هستند و تعداد کمتری از آن‌ها بومی آمریکای شمالی و تعداد کمی در اروپا و شمال غربی آفریقا میباشند.

رزها در سه گروهِ کلی رزهای خودرو، رزهای باغی قدیمی و رزهای باغی جدید قرار می‌گیرند. برای پرورش یک رز دابل دیلایت خوش رنگ و زیبا به آفتاب زیادی نیاز دارید. هرس کردن در بهار یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید برای این رز انجام دهید. گل‌های بزرگ، رنگارنگ و جالب توجه این رز در بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند. همان طور که از نامش پیداست، رز مدال طلا گل‌های بزرگ و طلایی درخشان دارد که هر کدامشان ۳۰ – ۴۰ گلبرگ دارد. رایحه میوه‌ای شدید این گل، آن را یکی از بهترین رز‌ها می‌کند.

http://brillianceblog.ir

باکتری عامل این بیماری از طریق زخم‌های گیاه به بافت آن وارد شده و سبب رشد و تکثیر نامناسب سلول‌های گیاه و ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود. بیماری Pernospora Sparsa یا سفیدک داخلی یک بیماری گل رز است که با ایجاد لکه‌های بسیار روی بخش‌های مختلف گل سبب تضعیف آن می‌شود. ایجاد لکه‌های قرمز و صورتی روی برک، کاسبرگ، گلبرگ‌ها و ساقه گل رز نمود ظاهری این بیماری است که شکل ظاهری و سلامت گل را به خطر می‌اندازد. وجود لایه‌ای پودر مانند روی برگ‌ها و گل درختچه رز نشان‌دهنده بروز بیماری گل رز است. سفیدک پودری با نام علمی Powdery Mildew، به علت فعالیت نوعی قارچ روی برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ایجاد می‌شود. آثار نامطلوب این بیماری شامل ازبین‌رفتن شکل ظاهری گیاه، عدم رشد و شکوفایی غنچه‌ها و گل‌ها و خشک‌شدن گیاه هستند.

نوع مینیاتوری

علت گل ندادن گل رز چیست؟ هرس نکردن، عدم استفاده از کود کشاورزی و کوری ساقه از علل گل ندادن گل رز هستند. علت خالی‌شدن برگ رز ؟ تخم‌گذاری و تغذیه آفات مکنده و خورنده گل رز سبب خالی‌شدن برگ‌ها می‌شوند. این آفت علی‌رغم ظاهر زیبا، زیبایی و رشد گل‌های رز را متوقف می‌کند. این حشره مکنده ریز با تخم‌ریزی در پشت برگ‌های گل رز از آن تغذیه می‌کند. ایجاد نقاط سفید براق در سطح پشتی برگ‌ها نشانه فعالیت این کنه است.

راهنمای کامل گل رز : معرفی گل رز، انواع و نماد های آن