نکاتی برای سفر به ایران از نگاه یک گردشگر زن آمریکایی ️ کارناوال-irantoursguide

به نظر مریم، زندگی رو باید زندگی کرد و به دنیا سخت نگرفت، هر جا که دلت شاده، همونجا باید بود. طبق مقررات ایران، شنا یا حمام آفتاب در سواحل جنوب و شمال ایران برای زنان و مردان در سواحل جداگانه صورت می‌گیرد. البته قدم زدن در ساحل و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مشمول تفکیک جنسیتی نمی‌شود. همچنین برای مکان‌های مذهبی مانند حرم امام رضا در مشهد، حرم حضرت معصومه در قم و همچنین حرم شاه‌چراغ در شیراز نیز با آداب ویژه‌ای روبه‌رو می‌شوید. به این صورت که درب ورودی این جاذبه‌ها برای زنان، با دربی که مردان از آن وارد می‌شوند متفاوت است. پس از عبور از درب ورودی، زنان و مردان گردشگر می‌توانند به همدیگر ملحق شده و به بازدید بپردازند.

مسافران زیادی سالانه به این جزیره سفر می کنند تا از طبیعت و فضای آرام آن همراه با جاذبه های تفریحی و گردشگری اش لذت ببرند. و اما یزد، اولین شهر خشتی در جهان و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز ایتالیا. شنیدن همین دو ویژگی کافیست که شهر یزد به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شود. این شهر با بناهای تاریخی بی شمارش مسافران زیادی را جذب خود می کند. اگر به دنبال شهری تاریخی و آرام هستید و مهم تر از همه به دنبال ماجراجویی، یزد از مهم ترین شهرها به حساب می آید. به گزارش مجله گردشگری علی بابا و به نقل از خبرگزاری ایسنا، با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، « اُمیکرون»، وزارت کشور برای کنترل مسافران در مرزها، دستورالعملی را ابلاغ کرد.

در کل سفر به ایران بسیار کم هزینه تر از آن است که تصور می شود. برای شب اول خود در ایران یک میزبان پیدا کنید و بعد دست از برنامه ریزی برای سفر در ایران بردارید. در ادامه نکاتی را از زبان سیلویا درباره ی سفر به ایران خواهیم خواند. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. هزینه خوراک هم کمی ارزانتر از تهران خواهد بود و شاید بتوان با هر وعده ۴۰ هزار تومان هزینه‌ها را مدیریت کرد.

ببینید | حملات ادامه‌دار جواد خیابانی به کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال

شرکت نورالینک که در شهر سان‌فرانسیسکو واقع است می‌خواهد با قرار دادن یک تراشه در مغز انسان، به افراد دارای نارسایی مغزی کمک کند تا بتوانند حرکت کنند و با محیط و دیگران ارتباط برقرار کنند. ایلان ماسک، مالک شرکت‌های توییتر، تسلا و مدیرعامل شرکت نورالینک، هفته گذشته از آزمایش رابط مغز با کامپیوترِ بدون سیم نورالینک در انسان تا شش ماه دیگر خبر داد. او از جمله در سال ۸۲ به عنوان مدیرمسئول روزنامه «زن» به‌دلایلی چون نقد حجاب اسلامی و حمایت از فمینیسم به دادگاه احضار شد. فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت که به اظهارنظرها و مصاحبه‌های جنجالی مشهور است، پیش از این نیز چندین بار بازداشت و محاکمه شده بود.

مانع‌تراشی برای مهاجرت یا تنبیه فارغ‌التحصیلان؟/آزادسازی مدارک: ۶تا۲۵میلیون تومان/«برای فارغ­‌التحصیل گذشته هم اعمال می‌­شود»

همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. لطفاً با توجه به راهنمای ویرایش و شیوه‌نامه، محتوای آن را بهبود بخشید. ايرانيان نيز مثل همه‌ي افراد دنيا به حريم خصوصي‌شان اهميت مي‌دهند، قبل از عکاسی از افراد و حريم خصوصي آنها اجازه بگيريد، مخصوصا وقتی صحبت از عکس گرفتن از زنان و دختران جوان در روستاها و شهرهاي كوچك باشد. البته تعارف فقط براي پرداخت پول در ايران نيست، تعارف براي دعوت به خانه، ‌نوشيدن چای، دعوت به ناهار و شام و حتي كمك را نيز شامل مي‌شود. در ايران رفتاري براي ادب بين ايرانيان وجود دارد كه به آن تعارف گفته مي‌شود. تعارف به اين معنا است زماني كه شما مي‌خواهيد پول خدمات و يا خريد را پرداخت كنيد، بلافاصله ايراني‌ها، پول شما را نمي‌پذيرند.

  • به یاد داشته باشید که این سیمکارت‌ها تنها 30 روز اعتبار دارند.
  • اغلب، گردشگران عراقی از طریق مرزهای زمینی و جاده‌ای و با هدف زیارت وارد ایران می‌شوند.
  • در نتیجه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تنها در تهران هزینه کرده‌اند.
  • استفاده و دانلود بيش اندازه هزينه‌ي مازاد براي صاحبان هتل‌ها و ضايع شدن حق ساير مسافران است.
  • مشهورترین اقلیت های مذهبی در این کشور را زرتشتیان، مسیحیان ارمنی و یهودیان تشکیل داده اند.
نکاتی برای سفر به ایران از نگاه یک گردشگر زن آمریکایی ️ کارناوال-irantoursguide در بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها، مراکز خرید و دستشويي عمومي، توالت فرنگی در دسترس است. اما در بیشتر خانه‌هاي ايرانيان به خصوص در مناطق روستايي و اماکن عمومی هنوز توالت فرنگی وجود ندارد. علاوه بر این، بسیاری از سرویس‌های بهداشتی عمومی، کاغذ توالت ندارند. بنابراين یک رول دستمال توالت همیشه با خودتان داشته باشید یا خود را با شرایط وفق دهید و از آب استفاده نماييد. کباب ايراني از معروف‌ترین غذاهای ایرانی است اما ایرانیان غذاهای متنوع و خوشمزه زيادي دارند كه بيشتر آنها ناشناخته مانده است.

در هيچ رستوران و فروشگاهي در ايران الكل و نوشيدن‌هاي داراي الكل به فروش نمي‌رسد. براي گردشگران خارجي نيز وارد كردن نوشيدن‌هاي الكلي به ايران ممنوع مي‌باشد. به جاي الكل در ايران، دوغ، انواع شربت‌ها و آب ميوه‌هاي مختلف وجود دارد.

طبق اعلام مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تا روز جمعه یازدهم آذر ماه، دست‌کم ۱۸ هزار و ۲۱۰ تن از معترضان بازداشت شده‌اند و ۱۵۹ شهر ایران صحنه تظاهرات ضد حکومتی بوده 5 star hotels in Iran است. ندا شمس، وکیل مدافع، روز جمعه از برگزاری اولین جلسه دادگاه فائزه هاشمی رفسنجانی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی خبر داد. این در حالی است که در پی گسترده شدن اعتراضات مردمی در داخل ایران هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکرات برجامی در حال حاضر برای آنها از اولویت برخوردار نیست. رئیس جمهوری آمریکا و معاون او روز جمعه، ۱۱ آذر، در اظهاراتی جداگانه کانیه وست، خواننده آمریکایی، و نیک فوئنتِس، چهره راست‌گرای افراطی و منکر هولوکاست، را به دلیل اظهارات «یهودستیزانه» محکوم کردند.

باید و نبایدهایی که هنگام سفر به ایران باید بدانید