معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | flowercitydesign

پس به راحتی می‌توانید در گلدان این رز زیبا را پرورش دهید. گل رز قدمتی بیش از 35 میلیون سال دارد که بعضی معتقد هستند که قدمت رز به 70 میلیون سال پیش برمی‌گردد. تنها یک گونه از رز سالیان سال است که توانسته زنده بماند و هرسال گلدهی دارد. این گل رز باستانی روی یکی از دیوارهای کلیسای جامع هیلد شایم در آلمان وجود دارد. این بوته گل رز تنها و قدیمی‌ترین گل رز رونده‌ای است که شناخته شده است.

عکس گل رز قرمز مخملی برای پروفایل

مجله خبری شهر گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود. قدمت انواع گل رز عطری به بیش از ۳۰ میلیون سال قبل برمی گردد. اگرچه این گل ها بخشی از زیبایی طبیعت هستند، اما با پیشرفت های صورت گرفته باغداران ترکیبی آسان از بین گونه ها مختلف آنها را رشد و پرورش داده اند. از حدود ۵۰۰۰ سال پیش، باغداران چینی شروع به آزمایش پرورش گل رز کردند.

  • بهترین و مناسب ترین دما برای رزها دمایی درحدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد است.
  • در گونه ی مذکور گلبرگهای گیاه به شکل مارپیچ باز شده و اغلب در لبه ها به سمت عقب حرکت می کنند دقیقا طوری که نوک غنچه های گیاه به خوبی نمایان باشند.
  • در قدم آخرتکثیر گل رز چیده شده با سیب زمینی، به آرامی خاک اطراف گودال را پر کنید به شکلی که آسیبی به قلمه ی گیاه وارد نشود.
  • توجه داشته باشید که سطح خاک را باید همیشه مرطوب نگه دارید.

تکثیر گل رز از طریق بذر، قلمه زدن ریشه بصورت زمینی و قلمه زدن هوایی می توان تکثیر داد. اگر قصد تولید شاخه برید گل رز دارید، باید در خاک نیتروژن، پتاسیم، فسفر، مقدار کم آهن و منیزیم اضافه شود. کودهای مخلوط حاوی پتاسیم برای جلوگیری از رشد آبکی شاخه های گل رز غالب” در فصول بارانی روی می دهد و موثر است. بستر خود را آماده کست کنید می توانید انها را با استفاده از سبدهای میوه درست کنید انتهای آن را یک نایلون قرار داده دور تا دور سبد داخلش رو بپوشانید سپس چند سوراخ بزرگ ایجاد کرده تا آب اضافی خارج شود. ارتفاع این بستر باید حدود ۱۵ سانتی متر باشد که بتوانید اندازه نصف قلمه ها درون آن جا بگیرد.

داماسک تابستانه یکبار در تابستان و داماسک پاییزی دو‌بار در سال ( یکبار در تابستان و‌ یکبار در پاییز ) گلدهی می‌کنند. رنگ شکوفه های معطر این نوع رز غالبا سفید و طیف های مختلفی از رنگ صورتی است. رز های قدیمی رز هایی هستند که سالی یکبار گلدهی ‌می‌کنند، مقاومت این نوع رز در برابر آفات و بیماری ها زیاد بوده اما اگر قسمت گل در معرض سرمای زیاد قرار بگیرد دچار یخ زدگی می‌شود. از ویژگی های بارز این نوع رز ها می‌توان به رایحه قوی و مدل خاص و زیبای شکوفه ها و تعداد گلبرگ های زیاد نام برد. زمان گلدهی رز های قدیمی که به رز های تاریخی هم مشهورند اغلب تابستان است. گل رز که برخی به آن گل روز هم میگویند ، عمدتاً بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی است.

گل نیک‌راه

در این مقاله از وبلاگ علی ولی میخواهیم به معرفی گل عسل (با نام دیگر… این گل جذاب و خواستنی بیانگر عشق عمیق و پاک، علاقه و محبت قلبی، گذشت است که در همه جا زیباست و جای خود را دارد. همکاری من به عنوان مترجم با سایت «چطور» در نتیجه‌ی علاقه‌ به زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی شکل گرفته است. جالب است بدانید که کلمه rose واژه‌ای است فرانسوی است که از لاتین rosa که واژه‌ای دخیل از یونانی ῥόδον rhódo-n گرفته شده و جالب تر از اینکه کلمه یونانی که گفته شده برای خود اوپا نیست بلکه از طریق فارسی باستان اومده.

http://brillianceblog.ir