قاووت چهل گیاه چیست و چه خواصی دارد؟

قاووت چهل گیاه چیست؟

قوتو (چهل گیاه) چهل بوته یکی از انواع قاووت است که با سایر قاووت ها تفاوت دارد زیرا می توانید برخی از آنها را به قوت 40 بوته یا خودتان را به قوت 40 بوته کاهش دهید.

قاووت چهل گیاه، کامل ترین و قوی ترین شکل قاووت است و به همین دلیل است که بیشتر از هر قاووت دیگری شناخته شده و بهتر به حساب می آید.

برای مشاهده قیمت قاووت چهل گیاه کافیه به لینک زیر مراجعه کنید:

https://salmator.com/product-category/%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%AA/

قاووت یک شیرینی عالی و مقوی برای پذیرایی است که در گویش کرمانی به آن قتو می گویند. قاووت با چهل و پنج گیاه دارویی شیرینی سالم و مقوی برای پذیرایی ها و مناسبت های خاص در استان کرمان محسوب می شود. قاووت یکی از لذیذترین سوغاتی هاست که غذاهای بی نظیر استان کرمان به افراد با سلیقه های مختلف ارائه می شود. از آنجایی که قاووت از مغز و گیاهان دارویی تهیه می شود و دارای خواص و ویتامین های زیادی است که بدن به آن نیاز دارد، مردم به ویژه کرمانی ها در ساعات و وعده های غذایی مختلف روز از قاووت استفاده می کنند.

قاووت یک فرآورده غذایی سنتی است که از مخلوط دانه های برشته شده برخی گیاهان دارویی و دانه های خام برخی دیگر با شکر تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده این قاووت و مقدار ترکیب آنها برای تهیه قاووت به شرح زیر است:

  • تخم مرغ خرفه
  • بذر کتان
  • حشیش
  • سالاد دانه
  • دانه لوبیا
  • سیاه دانه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • فلفل سیاه
  • ریشه جوز هندی
  • مرزنگوس
  • دانه های ترش
  • زعفران و….

تأثیر قاووت بر نیرو استخوان ها و مفاصل

اگر استخوان ها و مفاصل ضعیفی دارید، خواص تقویتی چهل گیاه را فراموش نکنید. قوتو چهل گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم است. مصرف آن برای تقویت رشد مفاصل، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان درد و افزایش استحکام استخوان در میانسالی و سالمندی بسیار مفید است. قاووت املاح معدنی را به استخوان ها جذب می کند و بافت استخوانی را قوی و قوی می کند.

افزایش میل جنسی با مصرف قاووت

از خواص دانه خشخاش می توان به درمان مشکلات جنسی اشاره کرد. این مشکلات بسیار رایج هستند و درمان های زیادی ایجاد شده است. قاووت برای درمان بی میلی جنسی، زود انزالی و اختلالات هورمونی شناخته شده است. زیرا کاملا طبیعی است، هیچ افزودنی ندارد، به بدن آسیب نمی رساند، مدت استفاده کوتاهی دارد. کاووت توانایی عجیبی در افزایش میل جنسی دارد. این ترکیب منحصر به فرد گردش خون را در ناحیه تناسلی افزایش می دهد و به بهبود باروری کمک می کند.

آیا قاووت برای مشکلات گوارشی مفید است؟

آیا تا به حال معده درد داشته اید؟ گاهی اوقات درد آنقدر شدید است که بدون غذا از گلو عبور می کند. در این حالت معده هر روز ضعیف تر می شود. با خوردن چند غذای سالم، معده می تواند جان تازه ای بگیرد و خود را بازسازی کند. خواص قوی پسته برای معده مفید است. زیرا وزن آن نسبت به سایر آجیل ها کمتر است. خوردن روزانه مقدار کمی از این انرژی می تواند مشکلات گوارشی را بهبود بخشد. دیواره معده را تقویت می کند و از فرو ریختن آن جلوگیری می کند. اگر نمی خواهی غذا بخوری می توانی قاووت بنوشی. برای تقویت حالات معده و افزایش اشتها بسیار مفید است.

خواص قاووت چهل گیاه در یک نگاه

پودر گیاه شیرین Quot 40 گرم، مقوی و انرژی زا است، بنابراین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای جنسی کمک کند.

  1. پیشگیری و درمان کم خونی
  2. ریلکس آرام باشید
  3. تسکین درد مفاصل و بدن
  4. خنک کننده با تقویت کننده الکترونیکی
  5. مفید برای استخوان
  6. تنبلی و ضعف را از بین می برد.
  7. افزایش قدرت جسمی و روحی
  8. از ضعف و بی حالی خلاص شوید

خواص قوتو چهل گیاه  برای کودکان

استفاده از قوت چهل گیاه برای کودکان اگر متعادل باشد و زیاده روی نباشد بسیار خوب است و می تواند باعث افزایش حافظه و تمرکز، تقویت بینایی و تقویت ارتباطات در آینده و تقویت قوای بدنی و استقامت سیستم ایمنی بدن شود.

اگر کودک شما نمی تواند قاووت را به صورت پودر مصرف کند، می توانید قاووت را با مقداری شیر و خامه ترکیب کرده و برای صبحانه به کودک خود بدهید.

فواید و خواص چهل گیاه در دوران بارداری

همانطور که گفتیم طبع گیاهانی که برای تهیه چهل گیاه استفاده می شود گرم و خشک است و استفاده از آنها در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین و خونریزی شود; بنابراین زنان باردار در این دوران باید از خوردن عرق چهل گیاه پرهیز کنند. به طور کلی از مصرف هر گونه داروی شیمیایی و گیاهی در دوران بارداری بدون مشورت با پزشک متخصص خودداری شود.

چگونه از قوتو چهل گیاه استفاده کنیم؟

می توانید از قوتو به صورت پودر به عنوان میان وعده و آب نبات مورد استفاده در دسرها و مجالس استفاده کنید یا می توانید آن را با یک قاشق آب جوش، شیر یا چای ترکیب کنید.

مضرات (توصیه ها و موارد منع مصرف) استحکام چهل گیاه

علیرغم گستره وسیع خواص دارویی و خوراکی این گیاه، استفاده زیاد از آن مضر است و توصیه نمی شود. احتیاط ها و معایب استفاده از این محصول سنتی عبارتند از:

به دلیل کالری بالای قاووت، مصرف زیاد آن منجر به چاقی می شود.

مصرف بی رویه قاووت به دلیل داشتن قند زیاد برای بیماران دیابتی مضر است.

استفاده از چهل قوه گیاهی در افراد حساس باید با احتیاط همراه باشد.

تشخیص کیفیت قاووت

– قاووت با کیفیت باید کاملا نرم و پودری باشد. به عبارت دیگر، کاملاً جلا داده شده است.

– بوی کهنگی نگیر. به طور کلی، هر گیاه غنی از چربی و روغن که در معرض گرمای شدید قرار می گیرد، به سرعت بوی کهنه می دهد.

– رنگ گل چهل گیاه قهوه ای باشد وگرنه اگر رنگ گل روشن باشد نشان دهنده زیاده روی در مصرف جو، گندم، شکر است. قوت گیاه 40 نشان دهنده مواد قهوه ای تیره، بیش از حد برشته یا سوخته است که ممکن است طعم خوبی داشته باشد اما فاقد خاصیت است و حتی ممکن است مضر باشد.

– قاووت خوب نباید خیلی شیرین و حاوی شکر باشد.

– قاووت که در محیط گرم نگهداری می شود و در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد پوسیده و عفونی می شود. آفات را می توان به صورت فلس های کوچک روی زمین مشاهده کرد.

– قاووت نباید طعم تند و تند یا تلخ داشته باشد. اگر علت این طعم ضعیف به دلیل زیاد شدن مواد تند یا پختن بیش از حد مواد قاووت باشد به معده آسیب می رساند و اگر دلیل آن این باشد که در شرایط نامناسب نگهداری شده باشد خوردن آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. راه، و در واقع کاووت خراب شد.