زیباترین انواع گل رز که باغچه شما را چشم‌نواز می‌کنند چطور | flowercitydesign

همچنین برخی از تولیدکنندگان بزرگ رزها، برای جلوگیری از انتقال ویروسی ترجیح میدهند که از پایه بذری استفاده کنند. رزهای وحشی یا خودرو نمونه‌هایی هستند که از میلیون‌ها سال قبل بر روی کره زمین وجود داشته‌اند و رشد و نمو می‌کنند و محققین و سیاحان، آن‌ها را به واسطه سفرها و جستجوهایشان کشف و معرفی کرده‌اند. تمامی رزهای خودرو گل‌هایشان ۵ گلبرگ دارد و تقریباً اکثر آن‌ها تنها در فصل بهار گلدهی دارند. در جهان در حدود ۱۵۰ گونه رز خودرو شناسایی شده‌است که از این میان تنها ۱۰ گونه برای ساخت رقم‌های رز استفاده شده‌است. بهترین کود شیمیایی مناسب در حال حاضر برای تغذیه و تقویت گل رز، کود سه بیست می باشد زیرا در کود مذکور هر سه عنصر غذایی مورد نیاز گیاه یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم به یک نسبت مساوی وجود دارد. بوربون از انواع گل رز قدیمی، غنچه های فوق العاده زیبایی دارد که اغلب واریته های آن دارای عطر بسیار دلنشینی هستند.

گل رز هلندی از جمله رزهایی است که به علت مقاومت بالا و ساقه های ضخیم، برای رز جاودان مورد استفاده قرار می گیرد. جزء زیباترین رزهای قرمز جهان است و گل‌های قرمز تیره بزرگی با ۲۵ – ۳۰ گلبرگ تولید می‌کند. بوی قوی یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این رز است؛ بنابراین رز ویکتور هوگو انتخاب خوبی برای دسته گل و گلدان است.

۸-  گل رز پاسیویی :

و همچنین به ورود بهتر نور و هوا به لا به لای بوته کمک می کند. بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است. مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است. و البته بیماری هایی مثل سفیدک، کپک خاکستری و …هم از جمله بیماری های رایج و تهدید کننده ی این گل زیبا است. که برای درمان آفات و بیماری ها باید طبق مشورت با کارشناسان نسبت به درمان آنها اقدام کنید.

http://brillianceblog.ir

رُزپَک از مجله خبری شهر گل 1364 به صورت تخصصی گل و لوازم گل فروشی، تزئین گل و هدیه و مراسمات را به شکل عمده در سراسر ایران عرضه می کند. محصولات رزپک شامل چندهزار قلم کالا با رنگ ها و طرح های مختلف است که از اقصی نقاط جهان گردآوری شده اند. محصولات رزپک را می توانید در فروشگاه بزرگ رزپک در تهران، یا از طریق وبسایت تهیه فرمایید.

انتخاب گلدان مناسب برای کاشت گل رز

گل رز طاقت پذیری بسیار بالایی به سرما دارد اما اگر بیش از حد دما یخبندان شد برای محافظت از آن روی خاک مالچ استفاده کنید طوری که تنه و ریشه از سرما محافظت شود. اگر دما به پایین تر از ۲۰- رسید پای گیاه، خاک بریزید و دور گیاه خود را برای محافظت پلاستیک بکشید. رطوبت مناسب و دمای متوسط 18 تا 21 درجه سانتی گراد باید در محیط این نوع روشتکثیر رزوجود داشته باشد. 4_ برش را به نفع جوانه ای انجام دهید که می خواهید در جهت صحیح رشد کند. برش به نفع جوانه ای که در طرف خارج از مرکز گیاه بر روی ساقه قرار گرفته، باعث ایجاد یک بوته با مرکز و قلب باز، منظم و ساده خواهد گردید.

  • پس با خیال راحتسفارش گل خود را ثبت کنید و در بازه‌های 2 ساعته (10 الی 18) و در 18 منطقه شهر تهران که می‌باشید با ارسال رایگان و در مابقی نقاط با هزینه ارسال بر عهده مشتری سفارش خود را دریافت کنید.
  • نماتدها با تغذیه از ریشه گل رز، علاوه بر کاهش تعداد جوانه‌ها موجب پژمردگی گیاه می‌شوند.
  • شایع‌ترین بیماری‌های گل رز ناشی از فعالیت قارچ‌ها و ویروس‌های ناخوانده هستند.
  • لذا از همین رو شما می‌توانید هرروزه سفارش خرید گل طبیعی شاخه بریده خود را ثبت کنید.