راهنمای انتخاب و خرید نهال گردو در استان لرستان پالیز گردو-ارغوان نهال

علاوه براین، استفاده از کود های شیمیایی برای بهبود عمکلرد و سودهی نهال گردو مذکور می تواند بسیار مفید باشد. بهترین منطقهنهال گردو خوشه ای؛ مناطق سردسیر است و بهتر است از کاشت این گونه از نهال گردو در مناطق شرجی و یا دارای گرمای زیاد، خودداری نماییم. نهال گردو سرانجام در دوران بلوغ تبدیل به درخت می شود و میوه می دهد.

خرید نهال گردو رقم بی نهایت پربار سولدوز ۱۱

راهنمای انتخاب و خرید نهال گردو در استان لرستان پالیز گردو-ارغوان نهال

روز شما هم بخیر باشه .جهت راهنمایی برای کاشت نهال میتونید تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتس اپ ارتباط برقرار قیمت نهال گردو کنید. سوال داستم از تیم پشتیبانی اریا نهال که نهال گردو دو ساله رو پیشنهاد میکنید یا نهال گردو یک ساله ؟ ایا امکانش هست بذر یا پایه ی نهال ها رو هم از شما تهیه کینم ؟ منظورم قلمه نهال گردو نیست . خواص مغز گردو بی شمار است ولی اگر بخواهیم مهمترین ان را بازگو کنیم باید به تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری الزایمر اشاره کرد.

  • زمان برگ دهی نسبتا زود و گاهی دچار سرمازدگی می شود.
  • به گفته باغبان ها ، این یکی از بهترین نهال های گردو در ایران است.
  • گردوی این رقم دارای یک تنه نیمه بلند و نیمه پهن است.
  • در حالی که خطر یخ زدگی درختان در دامنه های جنوبی افزایش می یابد ، این روش خوبی برای افرادی است که می خواهند باران را سریعتر بگیرند.
  • همچنین دمای بیش از 38 درجه سانتیگراد باعث آفتاب سوختگی و گاز گرفتن میوه های درخت می شود.

ارتفاع درخت این نهال گردو 20 الی 30 متر می باشد که از بهترین گردو های ایرانیان می باشد. نهال گردوی ریشه لخت خوشه ای، در (پاییز و زمستان) و نهال گردو گلدانی در (بهار) به فروش می رسد. با توجه این که والدین اصلی درخت چندلر گردو های ایرانی بوده اند، و باغات مسن گردو به وفور در مناطق مختلف کشور یافت می شود، عمر این درخت می تواند به بیش از ۱۰۰ سال برسد. در اکثر کشور های جهان گردو چندلر با فاصله ۷×۵ یا ۸×۴ کاشته می شود. در تراکم ۷×۵ نیاز به ۲۸۵ نهال و ۸×۴ نیاز به ۳۱۲ نهال برای هر هکتار خواهد بود. مناطق سردسیر با ارتفاع از سطح دریای بالای ۱۸۰۰ متر؛ میوه تا ۲۰ آبان ماه آماده ی چیدن می شود.

برخی پوست کاغذی بوده و بسیار راحت جدا می‌شود در برخی پوست نیمه سخت دارند. انواع نهال گردو با خواستگاه مختلف بصورت بذری و پیوندی موجود می‌باشد. ارقام ایرانی و خارجی اصلاح شده زود بازده و بسیار مقاوم به سرما و مقاوم به انواع بیماری در نهالستان رویال به فروش می رسد. این نهال (یالووا 3) نسبت به سایر انواع درختان گردو دیگر مقاومت بالایی دارد. کشت این نهال گردو با عملکرد دیررس برای مناطق سرد مناسب است.

بسیار پیش می آید که رقم دیگری را به جای رقم مورد نظر به شما به فروش می رسانند. این جا است که ضمانت واقعی بازگشت کالا دارای اهمیت ویژه ای می شود. توجه به نکاتی همچن سلامت ریشه های نهال، محل پیوند خوردن نهال، لیبل استاندارد بودن نهال، سالم بودن تنه ی نهال، به یک خرید نهال گردوی ایمن دست بیابید. حتما از انتخاب نهال های گردو، به فکر دست یابی به کشاورزی اقتصادی و خود کفایی بوده اید که ممکن است تجربه ی حرفه ای در زمینه ی کاشت، پرورش و برداشت گردو سبز نداشته باشید.

ارتفاع نهال گردو چندلر پیوندی چقدر است؟

شما می توانید نهال گردو را در باغچه محل زندگی خود کشت کنید اما نباید توقع بسیاری از آن داشته باشید. زیرا باردهی و برداشت محصول در درختان گردو تنها محدود به کاشت و آبیاری درختان گردو نیز و عوامل بسیاری بر روی آنها موثر است. همچنین رعایت فاصله بین درختان بسیار مهم می باشد که باعث جلوگیری از رشد درخت نشود. نهال گردو چندلر جز دیر گل ترین ارقام گردو بوده و بطور مثال اگر درختان بومی در منطقه شما ۱ فروردین شروع به رشد کنند، گردوی چندلر به احتمال زیاد اوایل اردیبهشت شروع به گل دهی می کند. نهال گردو امریکایی پیوندی از تلافی u.c-56-,224 و قدرت رشد درخت گردو امریکایی پیوندی متوسط بوده و بطور نیمه راست رشد میکند و یه رقم بسیار امید بخش تجاری محسوب می شود .

زادگاه و آب و هوای مناسب پرورش نهال‌های گردو هارتلی: