تاریخچه پیدایش و پرورش انواع گل رز عطری در دنیا | flowercitydesign

گلهای رز گل های محبوب باغی هستند که به خاطر طیف وسیعی از کیفیت ها، ارزشمند هستند. گل رز به دلیل رنگ های متنوع و غنی، شکوفه های زیبا، گلبرگ مخملی و در بسیاری از ارقام رایحه شیرین بسیار غنی است. در طول صدها سال کشت، دورگه سازی و تولید مثل، گل رز در صدها رقم موجود است و به عنوان مناسب ترین گل برای هدیه به شمار می رود. گل رز دورگه چای را می توان محبوب ترین و گرانبهاترین گل های رز دانست، این نوع گل به خاطر شکوفه های بزرگ و تزئین شده خود معروف است.

با ارائه برترین مقالات و مطالب روز کشاورزی توسط کارشناسان فنی

وقتی از گل‌ها سخن می‌گوییم، اولین گلی که به ذهنمان خطور می‌کند، گل رز است. این گل عمدتا بومی مناطقِ معتدل نیم‌کره شمالی است و در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه به وفور یافت می‌گردد. گل رز صورتی نمادی از دوست داشتن پاک و عمیق، سپاسگزاری از زحمات و لطف دیگران و شادی است. یک شاخه از آن هم می تواند نشانگر لطف شما و یا تحسین طرف مقابل باشد. رز پارفیت گیلاسی جمع کل رز های فلوریبوندا است که دارای گلبرگ هایی با طرح دو رنگ ، گلبرگ های سفید و لبه های قرمز می باشد. نسبتا به صورت پر پشت رشد میکنند و بوته هایی انبوه مانند هستند.

تاریخچه پیدایش و پرورش انواع گل رز عطری در دنیا

در برخی کشورها از تکنیک پیوند زمستانه که عبارت از پیوند پیوندک چوب نرم یک برگه بر روی پایه دانهالی در حال خواب با ریشه سخت است که این پایه رزا کانینا اینرمیس است. این گل شرایط رشد در اکثر خاک ها را داشته و سازگار می باشد اما هر چه خاک شما مرغوب تر باشد رشد گل بهتر می باشد. بعد از آوردن به خانه گل ها را حتما داخل آب قرار بدهید زیرا باعث کم شدن عمر گل می شود. گل‌ها را بردارید و به طور یکسان در حفره‌هایی که ایجاد کرده‌اید قرار دهید و روی آن مقداری خاک بریزید.

۳- گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :

این نوع از رزها سریعترین چرخه تولید را دارند و خیلی زود به گل می‌نشینند. اگر گیاهانی که به سمت بالا رونده هستند برای باغچه شما مناسب نیست؛ می‌توانید از گیاه رز که به اطراف یا افقی روندگی دارند نگهداری کنید. از رزهایی که افقی رشد می‌کنند اغلب برای پارک‌ها و خانه‌هایی که باغچه آنها در مرکز حیاط قرار دارد استفاده ‌می‌کنند. این نژاد رزها دارای شاخه‌های پر از تیغ هستند که پس از روندگی کامل عرض آنها به 5 متر می‌رسد. میدی‌لند یکی دیگر از انواع گل رز است که نامش برگرفته از میلند ، پرورش‌دهنده فرانسوی مشهورش، است. رز میدی‌لند یکی از انواع مقاوم رز است که گل‌های متنوع و تنومندی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای محوطه‌سازی است.

  • این بوته گل رز هنوز زنده است و طرفدار زیادی دارد که از گوشه کنار دنیا برای دیدن این گل به آلمان سفر می‌کنند.
  • در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم.
  • امروز میتوانید با استفاده از گسترده ترین گل فروشی های آنلاین ایران، سفارش خود را درب منزل و یا محل کار عزیزان تان ارسال نمائید و به بهترین شکل آن ها را سورپرایز کنید.
  • این رز روندگی ندارد و به دلیل ابعاد کوچک خود توانایی رشد در گلدان را دارد.
  • از مهمترین گل های رز باغی جدید می توان به گل رز دورگه چای، فلوریبوندا ، رز مینیاتور و رز بالارونده اشاره کرد.
ابزارهای مجله خبری شهر گل های دستی را باید بعد از هر بار استفاده با آب گرم، صابون یا محلول سفید کننده ملایم تمیز کنید زیرا باکتری ها می توانند روی ابزارها باقی بمانند و روی گل های بعدی که برش داده اید تأثیر بگذارد. این میزان رطوبت در شرایط ایده آل، در روز باید ۵۰ و در شب باید ۶۰ درصد باشد. در پرورش رز هلندی کوشش کنید و آن را در برابر بادهای شدید و آسیب‌های فیزیکی دیگر محفاظت کنید. در زمان روم مرسوم بوده که اگر مکالمه‌ای در زیر گل رز انجام می‌شد به معنی آن بود که مکالمه بسیار محرمانه است و برای مخفی نگه داشتنش باید تلاش کرد. در این مطلب جدید از سری مجموعه معرفی گل ها و گیاهان از وبلاگ آکادمی… رزها از دو روش قلمه زنی و کاشت بذر قابل تکثیر می باشد.

http://brillianceblog.ir