با این روش ها شاخه های رز را به مدت طولانی نگهداری کنید!! | flowercitydesign

در واقع میتوان گفت که گل های بالارونده جزء دسته ای مستقل برای خود در بین انواع رز ها نیستند بنابراین ممکن است هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب شود. نوع خاک و زهکشی آن، بر روی میزان آب مورد نیاز گل رز تاثیر می گذارد.خاک ماسه ای به سرعت آب درون خود را از دست می دهد، و مقدار کافی آب درون خود نگه نمی دارد. اگر باغ دارای خاک رس باشد، بهتر است زیرا آب را بهتر در خود نگه می دارد. اگر خاک باغ سنگین است، بهتر است که از کمپوست و یا مواد مشابه برای بهبود شرایط خاک استفاده کنید. گل وَرد یا گل سرخ نیاز به نور کامل دارد، آنها را در مکانی با نور مستقیم قرار دهید.

http://brillianceblog.ir

گل رز هلندیجزو یکی از بهترین و محبوب ترین انواع گل ها به شمار می آید که در ابتدا از این گل به عنوان دارو استفاده می کردند ولی کم کم محبوبیت آن در بین مردم بیشتر شد و به کشت و تولید آن پرداختند. گل رز از گل های محبوب و پرطرفدار در دنیاست که می توان گفت همه به آن علاقه دارند. گل رز قرمز جذاب و دوست داشتنی نماد عشق عمیق و پاک، علاقه و محبت قلبی، گذشت می باشد.

گل رز پلی آندا (Polyantha Roses)

باتوجه‌به اینکه بیماری‌های ویروسی قابل‌درمان نیستند، بهترین راهکار حذف قسمت‌های مبتلا به ویروس است. بیماری پوسیدگی ریشه را می‌توان یکی از رایج‌ترین آفات و بیماری گل رز نامید که از فعالیت قارچ آرمیلیا ایجاد می‌شود. پوسیدگی ریشه رز یا Rose root rot همان گونه که از نامش پیداست با تأثیر بر ریشه درختچه رز سبب تضعیف و ازبین‌بردن آن می‌شود. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است.

تنها ۲۵ درصد از مزارع شرق اصفهان با بازگشایی زاینده‌رود زیر کشت رفت

مجله خبری شهر گل گل رز از فعالیت‌های محبوبی است که درآمد مطلوبی دارد. این مهم بدون اطلاع و شناسایی انواع آفات و بیماری گل رز میسر نمی‌شود. تنوع و فراوانی عوامل مخرب درختچه رز سبب ایجاد بیماری‌های فراوانی چون ریزش برگ‌ها و غنچه‌ها، ضعیف‌شدن گیاه، ایجاد لکه‌های رنگی و … می‌شود.

  • گلهای رز گل های محبوب باغی هستند که به خاطر طیف وسیعی از کیفیت ها، ارزشمند هستند.
  • گل های رز هیبریدی می توانند روی گلبرگ های خود الگوهای مختلفی داشته باشند، از جمله لکه ها و راه راه.
  • برگ های نیمه براق و سبز تیره ای دارند که از بهار تا پاییز به مرتب مکرر شکوفا میشوند.
  • در حال حاضر هزاران گل رز ترکیبی چای وجود دارد، که پرورش یافته از گل‌های رز وحشی هستند.

همچنین کشور چین دارای نژادهای 5 هزار ساله از گل رز است. گونه‌های قدیمی رز دارای گل‌های بزرگ با طول عمری که در برخی موارد به 50 سال رسیده است. اما نژادهای امروزی یا مدرن، گل‌های کوچک‌تر و حدود 6 الی 10 سال می‌توانند عمر کنند. رز دارای رنگ بندی زیبا و خاصی است که هیچ گل زینتی این رنگ بندی کامل را ندارند. این کار در هر زمانی بین بهار تا پاییز امکان پذیر است.

چهارمین نوع رز باغی مدرن : رز گرندیفلورا