بازار مالی چیست یک راهنمای اولیه جامع برای مبتدیان-بروکر آمارکتس

لازم به ذکر است که در بازار بورس فارکس هر کارگزاری نرم افزار یا پلتفرم مخصوص به خود را دارد و لزوما همه از یک نرم افزار استفاده نمی کنند . از آنجایی که فارکس یک بازار بین المللی می باشد اخبار ها و اتفاقات سیاسی و اقتصادی جهان تاثیر مشهود و قابل توجهی بر نوسانات قیمتی آن دارد . من خودم توسط همین اموزشا تونستم تو یه سال هزار دلارو به ده هزار برسونم.بنظرم بعد از تکنیکال فقط باید روی مدیریت سرمایه کار کرد.

انتخاب بروکر مناسب، اولین گام برای ورود به بازار فارکس

این الگو همان سر و شانه است که به جای سقف نمودار در کف آن تشکیل می شود. در این الگوی بازگشتی دو دره تقریبا هم سطح در پایان یک روند نزولی شکل می گیرند (شانه چپ و راست) که در بین آن ها یک دره (سر) که در سطح پایین تری نسبت به آن دو قرار گرفته، وجود دارد. معامله گران در بازار فارکس با دیدن این الگو انتظار دارند که بازار در یک حرکت صعودی به سمت بالا برود. بعد از پایان جنگ جهانی دوم، بی نظمی خاصی جهان را در برگرفته و ثبات اقتصادی در بسیاری از کشورها از بین رفته بود. همین موضوع باعث شد تا قراردادی موسوم به «برتون وودز» شکل بگیرد که در آن نرخ تبادل ارزها در مقابل طلا تعیین می شد. اما خیلی زود قوانین این سیستم منسوخ شد، چرا که کشورهای بزرگ دنیا شروع به رشد اقتصادی با نرخ های متفاوتی کردند.

  • ارزهای ماژور به ارز کشورهایی گفته می‌شود که تقاضا و تبادل بالایی داشته و در نقطه‌ی مقابل نیز ارزهای مینور مربوط به کشورهایی است که تقاضای کمتری برای آن وجود دارد.
  • با آگاهی از نرخ تبادل میان جفت ارزها در هر لحظه این امکان هست که کشورهای مختلف بر اساس آن به داد و ستد بپردازند.
  • افرادی که در بازار فارکس مشغول به معامله کردن نمادهای معاملاتی مختلف هستند، در حقیقت شغل فارکس را انتخاب نموده‌اند.
فرض کنید خودروی پرایدی دارید که از قبل به قیمت ۶۰ میلیون تومان خریداری کرده بودید. در این لحظه شما می‌توانید پراید خود را در بازار بفروشید و زمانی‌که قیمت آن کاهش یافت و به ۵۰ میلیون تومان رسید دوباره همان پراید را خریداری کنید. شما در حقیقت ارزش آن دلار را در قیمت هر دلار ۱۴٬۰۰۰ تومان قرض می‌کنید.

بازار مالی چیست یک راهنمای اولیه جامع برای مبتدیان-بروکر آمارکتس

در اغلب بروکرهای فارکس می‌توانید تمام این جفت‌این ارزها را معامله کنید. حال می‌دانیم که فارکس در کل همان معامله ارز است که در مقیاس جهانی انجام می‌شود. به واسطه معاملات آنلاین شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن دسترسی داشته باشید، چون هر زمان که یک نوبت معاملاتی، مثلا نوبت آسیا بسته باشد، نوبت‌های دیگر مانند نیویورک فعال هستند. حال که تا حدودی با فارکس و انواع معاملات در این بازار آشنا شدید، ممکن است تمایل داشته باشید در این بازار سرمایه گذاری کنید، اما دقیقا ندانید که از کجا باید شروع کنید. به منظور آگاهی از ساعات مناسب برای معامله در فارکس لازم است که مفهوم سشن معاملاتی را بدانید و با انواع سشن های معاملاتی در بازار فارکس آشنا آمارکتس چیست شوید. مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما امتحان کنید.

انواع دستورهای معاملاتی یا سفارشات در بازار فارکس

هنگامی که جهت در بازارها تغییر می‌کند، استراتژی معاملاتی شکست اغلب یکی از سیگنال‌های اولیه است. این بدان معناست که برای خرید 1.00 دلار استرالیا در بازار فارکس چیست به 0.50 دلار آمریکا نیاز است. اگر سرمایه‌گذار دلار AUD را فروخته بود و به‌مدت طولانی روی دلار آمریکا پیش می‌رفت، آن‌گاه می‌توانست از تغییر ارزش سود ببرد. به‌عنوان مثال، معامله‌گران برای جبران ریسک مالکیت سهام، اوراق قرضه می‌خرند، زیرا زمانی که قیمت سهام کاهش می‌یابد، ارزش اوراق قرضه افزایش می‌یابد. با این حال، این راهکار بیش‌تر فقط برای اوراق قرضه شرکتی با درجه بالا قابل اجرا است.

بازار فارکس چیست