انواع روش های حمل و نقل بار | transemartlogistics

امروزه به دلیل سرعت ‌بالای حمل‌ونقل هوایی، این سیستم پیشرفت چشمگیری داشته است. بعدها که علم پیشرفت کرد و انسان در مسیر تکامل قرار گرفت، با اختراع هواپیما روشی دیگر نیز به منظور حمل و نقل به وجود آمد و آن حمل و نقل هوایی بود. البته استفاده از کشتی ها و حمل و نقل توسط آنها به گذشته های خیلی دور برمی گردد.

معایب حمل و نقل دریایی

حمل و نقل جاده‌ای در گذشته به وسیله‌ی حیوانات باربر مانند شتر، اسب، الاغ و غیره انجام می‌شده است ولی در حال حاضر این صنعت از طریق ارسال بار به‌وسیله‌ی خودرو یا کامیون کار خود را انجام می‌دهد. شیوه بسته‌بندی کالا نیز مورد دیگری است که در بارنامه ذکر می‌شود. یکی از مهم ترین بنیان های تجارت بین المللی “حمل و نقل دریایی” است و می توان گفت که بیشترین ظرفیت از جابجایی کالا در سطح جهانی بدین شکل صورت می پذیرد. حمل و نقل دریایی یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پایانی محصول و کالا است و درست به همین علت، تاثیر حیاتی و عمده ای بر نوع فعالیت دارندگان مواد اولیه، تولید کنندگان و صاحبان کالا بر جا می گذارد. چنانچه بارگیری مستقیم کالا از بندر مبدا به بندر مقصد امکانپذیر نباشد از روش حمل دریایی ترانسشیپ استفاده می شود. مثلا کالای مورد نظر با کشتی وارد بندر جبل علی شده و سپس در آنجا بار کشتی یا هواپیما دیگر می گردد و روانه مقصد نهایی که ترکیه می باشد می شود.

معرفی انواع روش های حمل و نقل دریایی:

بنادر و امکانات بندری و تجهیزات تخصصی زیادی توسعه یافته اند تا این نوع حمل و نقل بویژه در زمان تخلیه و بارگیری با اطمینان و سرعت بالا انجام شود. در بین انواع روش‌های حمل و نقل، حمل و نقل دریایی مزایای بسیاری دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این مزایا را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم تا بتوانید با دید بازتری در مورد حمل و نقل دریایی تصمیم بگیرید. شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات کشتیرانی و حمل و نقل دریایی می‌باشد.

انواع روش های حمل و نقل بار | transemartlogistics

روش حمل و نقل دریایی که برای جابجایی کالا برای تجارت بین المللی استفاده می شود. حمل و نقل دریایی بنا به چند دلیل خاص نسبت به سایر روش‌های صادرات و واردات کالا محبوب‌تر است. یکی از مهم‌ترین مزایای حمل بار دریایی، هزینه کمتر نسبت به روش‌های زمینی و هوایی است. مدیران شرکت‌های بزرگ جهانی برای کاهش هزینه‌ها با شرکت‌های حمل و نقل آبی مذاکره می‌کنند.

ما آماده ایم محصولات شما را به هر نقطه ای از جهان ارسال کنیم!

البته پیدایش حمل و نقل هوایی و هواپیما ها از اهمیت حمل دریایی برای مسافران کاسته است. همچنین حمل و ترانزیت دریایی ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. حمل و نقل زمینی به دو بخش اصلی حمل و نقل زمینی بین المللی و حمل و نقل زمینی داخلی تقسیم می شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک گردد.

  • در روش کراس استافینگ محموله از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می‌شود.
  • حمل و نقل دریایی در مقایسه با سایر شیوه ها ارزان تر بوده و به همین دلیل صاحبین کالا و موسسه های تجاری تمایل دارند که کالای خود را از طریق مسیرهای آبی جابجا کنند.
  • این روش به نسبت سایر روش ها برای عموم در دسترس تر و برای مسیر های کوتاه (به عنوان مثال کشورهای همسایه) بهترین گزینه است.
  • حمل و نقل دریایی یکی از پرسودترین و به‌صرفه‌ترین حمل و نقل در جهان محسوب می‌شود.
  • البته پیدایش حمل و نقل هوایی و هواپیما ها از اهمیت حمل دریایی برای مسافران کاسته است.