اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ تهیه ،ثبت و ارسال اظهارنامه عملکرد در سال ۱۴۰۲ | تکس مپ

می گویند، این ها وجود طبیعی ندارند و دارای وجود فرضی و اعتباری می باشند. شخص حقوقی مولود اجتماعی است که به تجویز قانون و از اجتماع دو یا چند شخص حقیقی ایجاد می شود. ، با بهره‌گیری از مشاوران و وکلای مالیاتی با تجربه و خبره، آماده ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی در سراسر ایران می باشد. آموزش ضمن خدمت باعث می شود هر روز مطالب جدیدی آموزش ببینید تا همواره در مسیر شغلی حسابداری پیشرفت کنید و در نهایت تبدیل به یک مشاور مالی عملیاتی کاربلد شوید.

  • این آموزش منطبق با آخرین تغییرات سامانه و قوانین سال 1401 می باشد و در صورتی که تغییراتی در روند تکمیل اظهارنامه یا قوانین آن اتفاق افتد این محصول بروزرسانی می شود.
  • عنوان حقوق صاحبان سهام به «حقوق مالکانه» تغییر و به بالای جدول منتقل شده است.
  • بنابراین اشخاص حقوقی جهت بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی و یا هر تسهیلات دیگری ابتدا باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارسال نمایند.
  • توصیه می شود که برای استفاده از بخشودگی های مالیاتی، دریافت معافیت ها و کاهش میزان جرایم قانونی، مودیان محترم نسبت به تکمیل صحیح زیر نظر مشاوران تخصصی و مجرب حسابداری اقدام کنند.
  • قانون مالیات های مستقیم و نیز تمدید مهلت های رسیدگی سنوات قبل طی بخشنامه سازمان امورمالیاتی ابلاغ شد.

گاهی عدم اجرای حتی یک بند از این مقررات می تواند شرکت را مشمول جریمه های سنگین و مشکلات قانونی فراوانی نماید . قبل از پرداخت مالیات باید یکسری از مقدمات قانونی آن به درستی انجام شود تا اسناد مالیاتی مورد قبول بازرسین قرار بگیرد . اگر در زمان ارسال اظهارنامه الکترونیکی، با خطای ۵۰۴ روبرو شدید، معنا و مفهوم آن است که شرایط ارسال اظهارنامه را ندارید.

راهنمای استفاده از سامانه بر خط دریافت الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

اکنون برای اظهارنامه ارزش افزوده و دریافت پلمپ دفاتر نیز، فرآیند‌ها در سامانه‌های مربوطه در بستر فضای مجازی انجام می شود. رعایت مهلت ارسال قانونی، یکی از شروط معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از اعمال جریمه است. این موضوع برای ثبت و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، ارسال لیست بیمه و سایر امور مربوط به شرکت‌ها اهمیت دارد. اشخاص حقوقی برای تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود تا 4 ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند. به‌عنوان مثال، اگر پایان سال مالی یک شرکت یا شخص حقوقی، اسفند 1401 بوده است، این شرکت باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا 31 تیر ماه 1402 تدوین و ارسال کند.

از آنجا که جداول اظهارنامه برای عملکرد 1400 همانند سال پیش از آن است، استفاده از این ویدیو و نکات مطرح شده می‌تواند شما را در تکمیل اظهارنامه عملکرد سال 1400 یاری نماید. زمانی که از تایید نهایی و ارسال اظهارنامه خود مطمئن شدید، نسخه چاپی اظهارنامه را تهیه و به همراه سایر مدارک، بایگانی نمایید؛ تا در صورت نیاز به رسیدگی با مشکلی مواجه نشوید. سازمان بورس طی نامه تمدید مهلت های مربوط به انجام وظایف قانونی و مالیاتی شرکتها را درخواست کرد. شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر با داشتن کارنامه ای درخشان در انجام خدمات حسابداری ، آمادگي خود را جهت همکاری در زمینه های حسابداری ، انجام امور مالی و مالیاتی با کلیه واحد ها اعلام می نماید. تفاوتی نمی کند که شما کل سال قبل را فعالیت کرده باشید یا فقط یک روز ، طبق قانون موظف هستید اظهارنامه را تا تاریخ مقرر تکمیل و ارسال نمایید. کلیه اتباع غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که در ایران، درآمد دارند، مشمول مالیات هستند.

📜صورتهای مالی سال ۲۵۳۴ شاهنشاهی ( ۱۳۵۴ هجری خورشیدی) شرکت سهامی عام توسعه صنایع بهشهر و شرکت های تابعه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تدوین و ارسال اظهارنامه مالیاتی باید مدنظر داشته باشیم، وارد کردن اطلاعات دقیق و درست است. وارد کردن اطلاعات درست، جلوی ضایع شدن حق شرکت‌ها و تعیین مالیات‌های سنگین برای آن‌ها را می‌گیرد؛ به همین دلیل شرکت‌ها از راهکارهای مختلف مثل سیستم‌ها و نرم‌افزارهای حرفه‌ای حسابداری برای ثبت دقیق اطلاعات مالی استفاده می‌کنند. عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین هر سال شروع و به آخر اسفندهمان سال ختم میشود. در مورد اشخاص حقوقی مشمول مالیات که سال مالی آنها به موجب اساسنامه با سال مالیاتی تطبیق نمی‌کند ، درآمد سال مالی آنها به جای سال مالیاتی مبنای محاسبه مالیات قرار میگیرد. مهلت تنظیم اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا پایان چهار ماه شمسی پس از سال مالی است. اظهارنامه مالیاتی 1400 به یکی از نگرانی های امسال فعالین اقتصادی بدل شده است.

مشاوره مالیاتی آنلاین پرشین تکس

اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ تهیه ،ثبت و ارسال اظهارنامه عملکرد در سال ۱۴۰۲ | تکس مپ