آموزش استخراج ارزهای دیجیتال استخراج ارز دیجیتال چیست؟ با ویدیو-آکادمی حسینی فایننس

بنابراین برای ارزهای دیجیتال در مقیاس بزرگ، از تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی جهت انجام محاسبات داده در سطح کامپیوتر استفاده می‌شود. البته شایان ذکر است که هیچ تعداد تجهیزات ثابت و مشخصی برای تعریف یک مزرعه ماینینگ ارزهای دیجیتال وجود ندارد. این پاداش هر چهارسال به نصف کاهش پیدا می‌کند تا ارزش بیت‌کوین در طول زمان حفظ شود. محققان پیش‌بینی می‌کنند در سال ۲۱۴۰ آخرین بلوک از شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین استخراج شده و تعداد بیت‌کوین‌های جهان به ۲۱ میلیون می‌رسد. از آن زمان به بعد، فرایندهای متفاوتی برای دادن پاداش به ماینرها برای حفظ امنیت شبکه انجام خواهد شد.

تهیه دستگاه‌ استخراج بیت کوین

با این حال، فراموش نکنید بیشتر وب‌سایت‌هایی که با نام کلود ماینینگ فعالیت می‌کنند کلاهبرداری هستند و این کار ریسک‌های خاص خود را دارد؛ به‌خصوص در ایران که درگیر تحریم‌های سنگین است. البته ممکن است در آینده مدل‌هایی عرضه شود که علاوه بر SHA-256 از الگوریتم‌های دیگری پشتیبانی کند که در این صورت طیف ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج با یک دستگاه افزایش می‌یابد. همچنین به یاد داشته باشید یک دستگاه استخراج نمی‌تواند به‌طور همزمان دو یا چند ارز دیجیتال را استخراج کند. در حقیقت پربازده‌ترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که قدرت هش بیشتر و مصرف برق کمتری دارد و به‌طور کلی زمان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر است.

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال استخراج ارز دیجیتال چیست؟ با ویدیو-آکادمی حسینی فایننس

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل امکان پذیر است؟برخی از افراد تصور می‌ کنند که برای استخراج ارز باید سخت افزار های گران قیمتی داشته باشند تا بتوانند این کار را انجام دهند. اما باید بگوییم که این کار با گوشی نیز انجام می‌ شود .البته استخراج با گوشی به صرفه نمی باشد و خیلی از افراد انجام آن را پیشنهاد نمی کنند. بلاک‌چین زنجیره‌ای از بلوک‌های متعدد است که هرکدام از آن‌ها، داده‌هایی را در دل خود جای داده‌اند. داده‌ها برای ثبت در هر بلاک باید از تابع هش عبور کنند تا به یک کد تبدیل شوند. توابع هش کاملا یک‌طرفه هستند؛ یعنی فقط داده‌ها را گرفته و آن‌ها را به یک کد تبدیل می‌کنند، اما امکان انجام معکوس این روند وجود ندارد.

اگرچه می‌توان ماینینگ را با لپ‌تاپ هم انجام داد، ولی این کار به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. اپل به هیچ عنوان اجازه نصب نرم افزارهای استخراج کریپتو را در پلتفرم‌های خود نمی‌دهد؛ چرا که این برنامه‌ها تمام اجزای دستگاه را تحت فشار شدید قرار داده و موجب تخلیه باتری می‌شوند. این فرآیند نیز، یعنی فرآیند به‌روزرسانی دفتر کل و افزودن یک بلوک جدید از تراکنش‌ها به زنجیره اصلی، به کاربرانی تحت عنوان ماینر نیاز دارد که ابزارهای تخصصی این کار را دارند. برای انجام این کار ماینرها باید معادلات ریاضی تولید شده توسط شبکه را حل کنند.

این روش با استفاده از مجموعه‌ای از GPUها تحت عنوان یک ریگ ماینینگ به انجام محاسبات می‌پردازد. بهترین کارت های گرافیک برای ساخت ریگ ماینینگ جزو قوی‌ترین و گران‌ترین مدل‌های بازار هستند. شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ به سرعت به یکی از داغترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. این اتفاق پس از آن افتاد که دوج کوین با افزایش نجومی روبرو شد و در ماه می ۲۰۲۱ از ۰.۷ دلار عبور کرد. پس از چند روز نام این دارایی به دارک­‌کوین Darkcoin تغییر داده شد و سرانجام در مارس ۲۰۱۵ نام دش Dash برای آن ثبت گشت. زیکش در دسته رمزارزهای آسان برای استخراج محسوب می‌شود زیرا الگوریتم آن اجازه می دهد تا با استفاده از یک کارت گرافیک نیز به استخراج آن پرداخت.

ماینر ها می توانند با انتخاب تراکنش ها و هم چنین افزودن آن ها به بلاک خود، یک بلاک از تراکنش ها را ایجاد کنند. ماینر ها در بلاک چین برای افزودن این بلاک از تراکنش ها به یک امضا که به این امضا proof of work و یا همان اثبات کار گفته می ‌شود که با حل یک مسئله پیچیده ریاضی ساخته شده است. برای هر بلاک از تراکنش های ویژه استفاده می شود، بهتر است که بدانید هر بلاک یک مسئله ریاضی مختلف دارد.

آموزش تحلیل بازار ارز دیجیتال

احتمال اینکه تجهیزات به‌طور ناگهانی فعالیت نکنند، وجود دارد؛ بنابراین تجهیزات را جایی قرار دهید که 24 ساعته و در 7 روز هفته به آن‌ها دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید مکان مناسبی برای قراردادن ریگ استخراج دارید؛ زیرا این فضا باید به‌خوبی تهویه شود و دارای عایق صدا و مقاومت در برابر حرارت باشد. با توجه به سابقه توسعه‌دهندگان هسته اتریوم در اجرای نقشه راه اتریوم، تشخیص اینکه بقیه مراحل چه زمانی راه‌اندازی می‌شوند، دشوار است.

کل فرآیند دوباره شروع می‌شود تا زمانی که ماینر دیگری هش درست را پیدا کند تا بلاک بعدی اضافه شود. دستگاه‌های ماینر به‌خصوص مدل‌های جدید آن دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند که هر کسی می‌تواند خیلی سریع آنها را به استخر استخراج متصل کند. برای مطالعه‌ آموزش راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج می‌توانید به بخش «آموزش استخراج» مراجعه کنید. به‌بیان دیگر، برای اینکه ماینرها نتوانند به یکباره با قدرت زیادِ سخت‌افزارهای خود باعث تولید سریع بلاک‌ها و بیت کوین‌های جدید شوند، هر چقدر قدرت پردازش ماینرها بیشتر شود، سختی استخراج بیشتر می‌شود و برعکس. اگر بخواهم «سودآوری استخراج» را بهتر تعریف کنم، درآمد یک ماینر به‌طور مستقیم با زمان بازگشت سرمایه گره خورده آکادمی سید حسینی است.

  • آشنایی با توابع هش و چگونگی تامین امنیت شبکه بلاک‌چین از مهم‌ترین مباحث آموزش استخراج است که خیال افراد برای انتخاب این روش سرمایه‌گذاری را راحت می‌کند.
  • یکی از این قوانین اخذ مجوز است که باید از اداره صنعت و معدن پیگیری شود.
  • لازم به ذکره که قبل از تصمیم گیری به سرمایه گذاری تو این حوزه باید میزان سود دهیتون رو حساب کنین.
  • یک درصد باقی مانده به دلیل این است که ممکن است با کارت گرافیک کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ بتوانید در زمان طولانی مقدار کمی ارز دیجیتال را به دست آورید.
  • در این نسخه جدید، پروتکل اثبات کار، جای خود را به پروتکل اثبات سهام می‌دهد.

در استخراج ابری به‌دلیل نبود شفافیت از فعالیت‌ها، خطر کلاهبرداری بسیار بالا است. در بیشتر طرح‌های استخراج ابری که در حقیقت نوعی طرح پانزی هستند، با پول شما هیچ‌گونه استخراجی انجام نمی‌شود بلکه فقط آرام‌آرام مقدار کمی بیت کوین به شما پرداخت می‌شود که در نهایت کمتر از سرمایه اولیه شما خواهد بود. کلود ماینینگ یا همان استخراج ابری به آن دسته از خدمات و شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که قدرت پردازش سخت‌افزارشان را به شما می‌فروشند و کارهای مربوط به استخراج و نگهداری تجهیزات را انجام می‌دهند.

چگونگی فرایند استخراج ارز دیجیتال