آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | flowercitydesign

مجله خبری شهر گل صورتی در گل‌ها نشانه ظرافت و زنانگی است که بیشتر برای دختران و زنان استفاده می‌شود. رز صورتی را می‌توانید در سبد گل یا دسته گل برای قدردانی و یا عرض تشکر از یک خانوم استفاده کنید. گل رز هیبرید چای دارای شکوفه های بزرگ و زینتی با ۳۰ تا ۵۰ گلبرگ می باشد که از ساقه های بلند جوانه می زنند و دارای ظاهری منحصر به فرد می باشد.

معنی رنگ گل رز صورتی : عشق، قدر دانی و سپاسگزاری

راه کنترل این بیماری هم ازبین‌بردن قسمت‌های بیمار است. موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید. علائم و نشانه‌های موزائیک رز به‌صورت خطوط و لکه‌های زرد و برجستگی رگبرگ‌ها بروز می‌یابند. این بیماری در گذر زمان تمام شاخه‌ها و برگ گل رز را دربرگرفته و آن را از پای درمی‌آورد. هیچ راهکاری به‌جز پیشگیری از ابتلا گیاه به ویروس عامل این بیماری وجود ندارد. گال طوقه یا Crown Gall یکی از آفات و بیماری گل رز است که با ایجاد غده‌های سرطانی سبب تضعیف گیاه و ازبین‌رفتن آن می‌شود.

http://brillianceblog.ir

او این گل را به‌عنوان گیاه پیوندی جدیدی برای شرکت جکسون و پرکینز پرورش داده بود. فلوریبوندا یکی از انواع گل رز است که در رنگ‌های متنوعی مثل سفید، صورتی، قرمز و زرد دیده می‌شود. گروس آن آخن یکی از اولین فلوریبونداها بود که هنوز هم طرف‌دارهای خودش را دارد. یکی از زیباترین گل‌ها که در اکثر باغچه‌ها یافت می‌شود، گل رز است. گل رز نزدیک به 150 گونه و هزاران دورگه دارد که در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف دیده می‌شوند. گل رز رونده ، گل سرخ، رز مینیاتوری و… از محبوب‌ترین انواع گل رز هستند.

  • این گیاه بالارونده شگفت انگیز، گل‌های بزرگ و قرمز رنگ قدیمی دارد.
  • این شته ها عسل یا شیره ای ترشح می کنند که ممکن است به شکل کپک دوده ای روی گیاه ایجاد شود و ظاهر گیاه را خراب کند من در گل های رز تو ایران این مشکل و آفت را زیاد دیده ام.
  • پیوندهای رز اگلندتریا اغلب تک‌گلبرگ است و شاخ‌وبرگ‌های آن بوی بسیار خوبی دارند.

بهترین کار جهت حفظ رطوبت گلدان استفاده از یک پوشش پلاستیکی است. همانطور که متوجه شده‌اید گل رز نیاز به باغچه و فضای زیادی است که بتواند رشد کند. پس پرورش رز برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند و هم چین فضایی ندارند مناسب نیست. فقط یکی از گونه های رز می‌تواند در گلدان البته با رسیدگی زیاد رشد و زندگی کند.

آیا گل های رز دارای شرایط نگهداری سختی می باشند؟

این نوع گل به آفتاب کامل نیاز دارد و ارتفاع آن بین 2 تا 4 فوت متغیر خواهد بود. دارای برگ‌های درخشان و رایحه‌ای به مانند شرین بیان می‌باشند. گل رز جولیا در برابر بیماری‌های گیاهان مقاوم است و به صورت انبوه نیز رشد می‌کند. این نوع گل دارای خوشه‌های کوچک و الگوی شکوفایی مناسبی است. رز های داماسک از قدیمی ترین رز های موجود در جهان هستند، که به دلیل عطر فوق العاده ای که دارند در صنعت عطر سازی و گلاب گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. گلبرگ های داماسک نیز خوردنی هستند و در قنادی ها و تزیینات غذا و دسر بکار می‌روند.

نگهداری گل حسن يوسف