گل رز تشخیص کیفیت + فوت و فن نگهداری و تکثیر رز علی ولی | flowercitydesign

سایه های ملایم تر، مانند هلویی، برای ابراز صداقت یا قدردانی استفاده می شود. در حالی که هلویی پاستلی مجله خبری شهر گلی ملایم در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید گل رز را در گلدان بکارید، نباید از گلدان پلاستیکی استفاده کنید.

خواص کلی گل رز

اگر برای انتخاب گلدان پلاستیکی مصمم هستید، حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره در انتقال گرما به خاک سریع‌تر عمل می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا ساقه‌ها را بهتر ببینید و همچنین از بیماری‌های احتمالی برای گیاه خود جلوگیری کنید اما تمام برگ‌ها را نکنید. به همین دلیل، از او برای تهیه مربا، ژله و یا چای استفاده می‌شود. علاوه بر داشتن مقادیر بالای ویتامین C، میوه گل رز به مقدار کمی می‌تواند برای مصارف پزشکی هم استفاده شود. این میوه به عنوان یک درمان خفیف برای افسردگی، افزایش میل جنسی و بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود. برای این منظور، به سراغ رنگی بروید که با وجود گرم بودن، رمانتیک و عاشقانه نیست و برای هدیه دادن به دوستانتان مناسب است.

http://brillianceblog.irتکثیر رز از طریق کاشتن بذر، پیوند , قلمه‌گیری و خوابانیدن انجام می‌شود. در رزهای رونده باید شاخه های ضعیف را قطع نمود و شاخه های بسیار بلند را نیز اندکی کوتاه نمود. که پس از پیوند نزدیک خاک در اثر هَرَس نوک شاخه ها می گذارند شاخه های فرعی آن زیاد شود تا بوته بصورت کُرپه درآید . برای رشد خوب نیاز به رطوبت کافی و آب فراوان میباشد، آبیاری باید اول صبح و به صورت عمیق انجام گردد. سیب‌زمینی را به همراه گل داخلش به گلدانی منتقل کنید و روی آن خاک بریزید. اگر می خواهید بوته های پر گلی داشته باشید، گونه هایی را انتخاب کنید که در شهر محل زندگی تان به خوبی جواب می دهند.

گل سرخ پا بلند:

عطر رز آرامش بخش سامانه عصبی است و در راحت به خواب رفتن انسان کارایی دارد. از این گل برای عطر سازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. نقاشی‌ای به نام رزهای هلیوگابال اثر لاورنس آلما-تادما که در آن هلیوگابال امپراتور روم از (۲۲۲ –۲۱۸ میلادی) و بکار بردن رز در ضیافت‌های درباری به تصویر کشیده شده‌است.

  • رُز، وَرد، گل سرخ، گل محمدی، گل سوری، یا در فارسی تاجیکستان گل صدبرگ،[۲] سرده‌ای (رده‌ای) از تیرهٔ گل‌سرخ است که نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد.
  • گل رز بسیار به نور علاقه مند است، و جزو گیاهان نور پسند به شمار می‌آید.
  • برای نگهداری از گل رز باید محیطی پر نور و خاکی با زهکشی عالی را برای آن فراهم کنید.
  • اگر هم منطقه‌ای بسیار سرد زندگی می‌کنید احتمالا مجبور باشید در طول زمستان، گیاه را با پوشش و محافظ، بپوشانید تا گرم‌تر بماند.
  • برش دادن ساقه به صورت زاویه دار از صاف نشستن آن در کف فنجان جلوگیری می کند.

پس از مدتی قلمه شما جوانه زده و تبدیل به گیاهی مستقل می‌شود. به محض دریافت یا خرید شاخه گل رز آن را در یک لیوان یا بطری آب یخ قرار دهید، وقتی به خانه رسیدید ساقه گلها را زیر آب و بصورت مورب برش دهید. در نظر داشته باشید قیچی و چاقویی که از آن برای بریدن ساقه گل ها استفاده می‌کنید، تمیز باشد. برای بهتر ماندن گل در گلدان سعی کنید، ساقه را به طور کامل از برگ پاک کنید.

درمان بیماری سفیدک گل رز