کاشت گل رز در گلدان گل گیفت | flowercitydesign

گل رز هلندیجزو یکی از بهترین و محبوب ترین انواع گل ها به شمار می آید که در ابتدا از این گل به عنوان دارو استفاده می کردند ولی کم کم محبوبیت آن در بین مردم بیشتر شد و به کشت و تولید آن پرداختند. گل رز از گل های محبوب و پرطرفدار در دنیاست که می توان گفت همه به آن علاقه دارند. گل رز قرمز جذاب و دوست داشتنی نماد عشق عمیق و پاک، علاقه و محبت قلبی، گذشت می باشد.

انواع گل رز و کاربرد آنها

پرورش گل رز از فعالیت‌های محبوبی است که درآمد مطلوبی دارد. این مهم بدون اطلاع و شناسایی انواع آفات و بیماری گل رز میسر نمی‌شود. تنوع و فراوانی عوامل مخرب درختچه رز سبب ایجاد بیماری‌های فراوانی چون ریزش برگ‌ها و غنچه‌ها، ضعیف‌شدن گیاه، ایجاد لکه‌های رنگی و … می‌شود.

  • این گل‌ها بر روی ساقه‌هایی در اندازه بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر رشد خواهند کرد، ولی گونه‌هایی با ساقه‌های بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بیشتر کشت و یافت می‌گردند.
  • اما در ارقام کنونی دنیا نیاز سرمایی و خواب زمستانه لازم نیست و در تمام طول سال گل می دهد.
  • بذرها را در خاک قرار دهید و با فشار ملایم دست به داخل فشار وارد کنید.
  • رشد این حشرات به‌مرورزمان زیبایی و رشد گیاه را دچار بحران می‌کند.

یکی از متنوع ترین گل های رز باغچه ای، گل های رز بالارونده یا رامبلر می باشند. روش کاشت انواع گل رز رونده مشابه می باشد و کاشت این گل ها معمولا در هر زمانی بین فصل بهار تا پاییز امکان پذیر است. این نوع گل دارای رنگ زردآلویی و صورتی به طور تلفیقی است که تا 6 اینچ رشد می‌کند. از انواع گل رز هایبرید است که در برابر بیماری مقاوم و دارای برگ‌های سبز تیره و شکوفه‌دهی مستمر از بهار تا پاییز است. رزهای باغی قدیمی به تمامی رزهایی اطلاق می‌شوند که به ‌طور کل تا قبل از پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷ پرورش می‌یافتند. از خصوصیات مهم رزهای باغی قدیمی، گرد بودن و زیاد بودن تعداد گلبرگ‌هاست.

http://brillianceblog.ir

باتوجه‌به اینکه مجله خبری شهر گل‌های ویروسی قابل‌درمان نیستند، بهترین راهکار حذف قسمت‌های مبتلا به ویروس است. بیماری پوسیدگی ریشه را می‌توان یکی از رایج‌ترین آفات و بیماری گل رز نامید که از فعالیت قارچ آرمیلیا ایجاد می‌شود. پوسیدگی ریشه رز یا Rose root rot همان گونه که از نامش پیداست با تأثیر بر ریشه درختچه رز سبب تضعیف و ازبین‌بردن آن می‌شود. کپک خاکستری با نام علمی Botrytis cinerea به‌عنوان یکی از آفات و بیماری گل رز شایع است.

مقدمه ای کوتاه درباره معرفی گل رز

در واقع میتوان گفت که گل های بالارونده جزء دسته ای مستقل برای خود در بین انواع رز ها نیستند بنابراین ممکن است هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب شود. نوع خاک و زهکشی آن، بر روی میزان آب مورد نیاز گل رز تاثیر می گذارد.خاک ماسه ای به سرعت آب درون خود را از دست می دهد، و مقدار کافی آب درون خود نگه نمی دارد. اگر باغ دارای خاک رس باشد، بهتر است زیرا آب را بهتر در خود نگه می دارد. اگر خاک باغ سنگین است، بهتر است که از کمپوست و یا مواد مشابه برای بهبود شرایط خاک استفاده کنید. گل وَرد یا گل سرخ نیاز به نور کامل دارد، آنها را در مکانی با نور مستقیم قرار دهید.