بیایید یک قدم دیگر به روند معمای ساعت اضافه کنیم تا تماشای ویدیو در تلویزیون اهمیت بیشتری پیدا فرآیند طراحی و ساخت اتاق فرار کند. برای این کار میتوانید به جای پخش خبر، از یک نوار VHS قدیمی که مدتها قبل در آن محل ضبط شده است استفاده کنید. اگر اهل بازیهای ویدیویی باشید حتما آن نوار VHS قدیمی را در سایلنت هیل ۲ بهیاد میآورید. تماشای نواری که همراه با جیمز در روند بازی پیدا میکنید اهمیت بسیار زیادی در گرهگشایی و روایت بینظیر سایلنت هیل ۲ دارد.
- من یه نویسندهام که به بازی علاقه وافری دارم و به همین سبب چندسالی میشه که در حیطه سناریو نویسی و طراحی روایت بازی مشغولم.
- اتاق فرار بوم اسکیپ، چند بازی هیجانانگیز و دوستداشتنی دارد.
- بازیکنان همه در قالب یک شخصیت، ایفای نقش میکنند و با سایر بازیکنان در تعامل هستند.
- بازی آخرین نفر نیز یک بازی ۴ تا ۱۰ نفره بوده و ۹۰ دقیقهای است.
- معماهای پیچیده گرچه راه حل سرراستی ندارند اما هرگز به معنی سردرگم کردن مخاطب نیستند.
هر زمانی که یک نفر از اعضای تیم بازیکنان در اتاق شما از خستگی و سردرگمی نشست! این بدان معنا نیست که ما به دنبال طراحی معماهای ساده هستیم و نمیتوانیم معمای سخت طراحی کنیم. تمام معماها میتوانند با گمراه کردن و سرنخهای نامفهوم، سخت و پیچیده شوند که در این صورت نهتنها بازیکنان با چالش روبرو نمیشوند، بلکه میپذیرند که ناعادلانه شکستخوردهاند. ما اتاق فرار نمیسازیم که مردم را فریب دهیم و از آنها پول بگیریم.
اتاق فرارهای کلاسیک
رنگ بنفش، خیالانگیزی را پرورش میدهد و باعث آرام شدن سرشت انسان میگردد. اگر جواب همه سؤالات بالا، بله هست شما احتمالاً یک معمای خوب طراحی کردهاید. خب در اینجا یک فرصت عالی وجود دارد با بازی فرار که عنوان جدیدی برای یک مدیر حرفه ای است. تیم خود را به چالش جدیدی دعوت کنید و درس های ارزشمندی در زمینه های ارتباطات، سازماندهی و تفکر انتقادی بیاموزید. چرا بازیکنان باید به جای صدها سرگرمی دیگر به سراغ شما بیایند و رضایت داشته باشند. ایده خوب نقطه طلایی شکل گیری یک کسب و کار است، همان راه حل خلاقانه برای یک موضوع خاص.
هوشمند سازی در ساخت اتاق فرار
تنها یک ساعت فرصت دارید تا مدارک را پیدا کرده و با از کار انداختن سیستم امنیتی، محل را ترک کنید. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به ژانرهای معروف اتاق بازی و از میان آنها محبوبترینهایشان را بررسی خواهیم کرد. اگر به فکر امتحان کردن این بازی مهیج و فکری هستید، مطالعه این مقاله میتواند به شناخت شما از سلیقه خود در این زمینه، کمک کند. برخلاف تصور عموم، طرفداران اسکیپ روم قشر خاصی از جامعه نیستند. مخاطبان اصلی اسکیپ روم ها معمولا گروههای دوستانه و خانوادگی هستند؛ اما امروزه این بازی به مدارس و دانشگاهها، شرکتها و سازمانهای بزرگراه یافته است.
اتاق فرار احضار؛ مجموعه اسکیپ روم
بنابراین اگر روند منطقی و آرامی را در گذر از آسانی به سختی در پیش گرفته باشید، حوصله و توان ذهنی مخاطبتان را هم بیشتر حفظ میکنید. از طرفی باید احساس پیروزی و خواستِ درونی برای ادامهی بازی را هم به شرکتکنندگان هدیه بدهید تا همزمان با چارچوبهای دیزاین در اتاق فرار، آنها را با یک تجربهی خستهکننده و تکراری بدرقه نکنید. بسیاری از برگزارکنندگان گمان میکنند معماهای سختتر به معنی کیفیت بیشتر هستند و باعث میشوند مخاطب بارها و بارها برای حل آنها هزینه کند. اما واقعیت آن است که گاهی افراد یک تجربهی لذتبخش را تنها به خاطر حالوهوا و روند لذتبخشاش در کنار دیگران تکرار میکنند و همین نکتهی ساده میتواند مبنای طراحی اتاق فرارتان باشد. در قسمت آینده روند طراحی اتاق فرار با کمک گیم دیزاین در بازیها را ادامه خواهیم داد. طبیعتاً تمام اجزای بازی نیز باید به شکلی طراحی شود که به طور فردی قابلیت پیش روی در آن وجود نداشته باشد.
طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape