راهنمای جامع نگهداری از گل رز به زبانی ساده گُل‌سِتان | flowercitydesign

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه گلی را انتخاب کنید، به عضو وفادار گلها، یعنی گل رز اعتماد کنید. گل سرخ در شعرهای سعدی به عنوان پیام‌آور بهار و نماد خرمی و نشاط، نماد خداوند و کمال مطلق است. مینیاتوری از گلستان سعدی که در آن گل سرخ به تصویر کشیده شده‌است. تصویری نقاشی شده در دههٔ ۱۸۷۰ از برداشت رز در دره رز در نزدیکی شهر کازانلاک در بلغارستان، این دره یکی از مراکز مهم تولید عطر گل رز در جهان است.

تاج گل رز و آنتریوم و اوریانتال و ارکیده کد 1005

رز، کلاسیک ترین و زیباترین گلی است که وجود دارد و با دقایقی فکر به آن، یک هدیه ای زیبا و دل‌نشین در ذهن ما نقش می‌بندد. پس از چند ثانیه، از فکر بوی رز ها به خود می‌آییم. نکته جالب این است که گل رز تنها به رنگ قرمز و یک اندازه خاص یافت نمی‌شود و گونه های بسیار متنوعی دارد. در این مقاله با انواع گل رز، رنگ های آن، اطلاعات نگهداری و تکثیر، معانی و نماد های این گل شگفت آور و روش تشخیص کیفیت رز، آشنا خواهیم شد.

  • توجه داشته باشید برای ریشه‌های لخت، در هنگام کاشت باید از کودهایی استفاده کنید که خیلی قوی نباشند تا ریشه‌های گل رز را نسوزانند.
  • گل رز در بسیاری از بخش‌های ایران به خوبی می‌روید همچنین در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه نیز به فراوانی یافت می‌شود.
  • Floribundas را می توان در رنگ های مختلفی از جمله نارنجی ، زرد ، صورتی ، بنفش و سفید یافت.
  • به‌عنوان‌مثال شش ساعت نوری که از صبحگاه آغاز شود بسیار بهتر و مناسب‌تر از نور بعد از ظهر است؛ این مساله دو دلیل دارد، یک اینکه برگ‌های رز دوست دارند خشک باشند.
  • برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
  • استفاده از مطالب گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان تنها برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

هر ساله باید پاجوش هایی که از زیر بوته ها سر می زنند را حذف کنید. با وجود داشتن خارهای اشک آورش، در دل همه مردم دنیا جایگاه ویژه ای باز کرده است. شاید علت این همه شهرت، کامل بودن این گل و دوام ویژه آن باشد. دو قاشق نهنج ساطوری شده گل رز را در یک فنجان آب‌جوش ریخته و مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. مطمئن شوید که جوانه ها به خوبی در خاک قرار گرفته اند.برای یک هفته به صورت روزانه به جوانه ها آب بدهید.

نکات خلاصه کلیدی در مورد گل رز :

در مناطق سردسیر باید مجله خبری شهر گل خود را از سرمای زمستان محافظت کنید. به‌این‌منظور می‌توانید گیاه را در نزدیکی دیوار یا سرپناهی بکارید تا از شر بادهای بسیار سرد در امان باشد. اگر هم منطقه‌ای بسیار سرد زندگی می‌کنید احتمالا مجبور باشید در طول زمستان، گیاه را با پوشش و محافظ، بپوشانید تا گرم‌تر بماند. ضمن اینکه پاشیدن مالچ روی خاک نیز می‌تواند باعث گرم ماندن ریشه‌ها شود. البته ناگفته نماند این 6 ساعت نور روزانه می‌تواند زمان‌های مختلف و تاثیرات متفاوتی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال شش ساعت نوری که از صبحگاه آغاز شود بسیار بهتر و مناسب‌تر از نور بعد از ظهر است؛ این مساله دو دلیل دارد، یک اینکه برگ‌های رز دوست دارند خشک باشند.

رنگرزی گل رز تک رنگ

بهترین دما برای این گل دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد میباشد. اضافه نمودن مواد آلی و پوشاندن سطح خاک از مواد آلی جهت حاصلخیزی بیشتر و حفظ رطوبت در سطح خاک بسیار مناسب است. در این صورت باید احتمال وجود ملخ یا کرم ابریشم را بدهید. برای دفع این حشرات یا باید آن‌ها را پیدا کنید و خودتان از بین ببرید و یا از آفت‌کش‌‌ها استفاده کنید.

http://brillianceblog.ir